CBB borrel voor de achterblijvers

Meer info over de cbb dagen
Post Reply
man2canada
Newbie
Naam: man2canada
Vestigings Provincie: Holland
Soort visum: paspoort

CBB borrel voor de achterblijvers

Post by man2canada » 25 Aug 2013, 19:39

Dag allemaal,

Ik ben na zo'n 10 jaar weer terug op dit forum. Bijna tien jaar geleden wilde ik naar Canada, heel graag. Het is er niet van gekomen.
Nu de beroepen lijst is ingekort, ik geen grote zak met geld heb en ook geen eigen bedrijf, ik geen familie in Canada heb wonen en ook geen Canadese vrouw heb, lijken de kansen volledig verkeken dat ik ooit naar Canada zal kunnen emigreren.

En daarom dacht ik: waarom niet een CBB borrel (dus niet een CBB dag) organiseren voor de achterblijvers?
Dan kunnen we verhalen delen, frustraties uiten en degenen die het wel lukt om te gaan alle geluk wensen (zo ben ik dan ook wel weer :)

Bij Google heb ik gemerkt dat posts op dit forum gevonden kunnen worden op naam. Daar heb ik niet zo'n zin in, dus vandaar dat ik nog even mijn forumnaam blijf gebruiken.

Voor de borrel heb ik een locatie in gedachten in Amsterdam/ Amstelveen, waar het in ieder geval gratis parkeren is. En dat ook goed bereikbaar is met openbaar vervoer.

Hartelijke groet,
man2canada (niet dus :(... ;-))

Ineke
Former CBB Sponsor
Naam: Ineke
Vestigings Provincie: BC
Soort visum: Federal Skilled Worker
In Canada Sinds: 23 Jun 2012

Re: CBB borrel voor de achterblijvers

Post by Ineke » 26 Aug 2013, 02:27

en heb je ook al een datum in gedachten? :D :D Maar inderdaad heel vervelend dat het niet gaat lukken! Waar ligt het precies aan want er zijn er wel meer zonder grote zak met geld en geen vrouw en andere familieleden in Canada? De beroepenlijst is inderdaad ingekort, maar per regio zijn er soms ruimere mogelijkheden. Als je bijvoorbeeld noordelijker wilt gaan kan je met meer beroepen terecht.
23-6-07: aanvraag
11-9-09: verzoek doc
16-1-10: doc gestuurd
10-4-10: verzoek Aus. VOG zoon
19-5-10: Aus. VOG gestuurd
19-6-10: OPROEP MEDICAL
5-8-10: medical
24-8-10:aanvullend verzoek
14-9-10:medical verstuurd
4-10-10: verzoek paspoorten
22-10-10: opgestuurd
3-11-10: VISUM
25-12-10: PR

man2canada
Newbie
Naam: man2canada
Vestigings Provincie: Holland
Soort visum: paspoort

Post by man2canada » 26 Aug 2013, 10:47

Misschien is zaterdag 28 september een idee?

Hm... het noorden van een provincie... Alberta bijvoorbeeld of BC?
Is het omdat het daar dun bevolkter is en dat men dan meer mensen nodig heeft? Het klinkt niet aantrekkelijk hoog in het Noorden, maar misschien is het een idee inderdaad. Ik ga mij eens verdiepen. Deze site is zo groot geworden, ik zal de search optie moeten gebruiken om te zoeken op "noorden" haha. Bedankt voor de tip!
Hoe bevalt het jou/ jullie daar in Canada?

The O
Former CBB Sponsor
Naam: Theo Kimberley BC
Vestigings Provincie: BC
Soort visum: Permanent Resident

Post by The O » 26 Aug 2013, 22:39

@Man2Canada , CBB-bijeenkomst organiseren is altijd goed zker doen. Laatste keer in Nederland is alweer wat jaartjes geleden.

Wat datum betreft: prik als organisator zelf een datum ruim vooraf en hou daar simpel aan vast. De helft van de potentiële deelnemers kan wel en de ander helft kan niet welke datum je ook kiest. De gemiddelde, moderne mens heeft meestal een volle agenda en kent vele verplichtingen.

Nodig ook zeker Paul Hiltemann uit, als die kan zal hij zeker komen.

Vraag aan Willem en Sebastiaan of ze - automatische - mailing kunnen doen naar alle CBB-ers.

Wat werk betreft. Hadden deze morgen bij ontbijt een werkgever (70 man personeel) uit Cold Lake Alberta, zit in de bouw (residential en oil) aldaar. Vroeg aan hem: neem je weleens personeel aan via work permit?. Antwoord was nee. Hij zocht met spoed een 25 of 26 jarige beton storter met minimaal 7 jaar ervaring. Tsja weet niet hoeveel daarvan hier op CBB rondhangen.
Later "discussie" met hem dat Nederlanders graag veel overleggen, kort doch krachtig zijn feedback: I don't like to argue......

Groet, Theo

Post Reply