IELTS voorbereiding

Overige vragen die niet in de andere categorieën thuispassen
fs2pg
Newbie
Naam: frenk
Vestigings Provincie: British Columbia
Soort visum: LMO

IELTS voorbereiding

Post by fs2pg » 30 May 2010, 15:43

Hoi mede Canada lovers,

Mijn vrouw Susanne doet in Nederland de opleiding verzorgende IG niveau 3. Als ze klaar is met deze opleiding (over 2 jaar) willen wij met ons gezin gaan emigreren naar Canada. Deze opleiding staat overigens gelijk met LPN Licensed Practical Nurse in Canada. Een Canadese eis is dat het niveau Engels voor dit beroep academic moet zijn.
Graag willen wij van jullie weten wie er ervaring heeft met de voorbereiding op deze IELTS test. B.v. zijn er speciale boeken, cursussen o.i.d. welke je goed voor kunnen bereiden op de IELTS academic?

Alvast heel veel dank voor de door jullie te nemen moeite. We horen heel graag van jullie.

Groetjes,

Frenk en Susanne

Dutch_Truck
Former CBB Sponsor
Naam: Gerry
Vestigings Provincie: New Brunswick
Soort visum: Landed status bij aankomst in Montreal, en door naar London, ON
In Canada Sinds: 25 Aug 1965

Re: IELTS voorbereiding

Post by Dutch_Truck » 30 May 2010, 17:05

Beste Frenk en Susanne,
Welkom op het CBB.

Er zijn aardig wat CBB'ers die in de verpleeging ( of healthcare) hier op het forum zitten, dus ik hoop inderdaad dat men op je verzoek in gaat.
Veel sukses gewenst met het vergaren van alle data, visum aanvragen, etc,etc.

Gerry

adanac
Senior Member

Post by adanac » 30 May 2010, 17:22

Ook namens de Hazelton Clan van harte welkom, dat die 2 jaar maar heel snel mogen gaan!!!!!!!!!!!

fs2pg
Newbie

Post by fs2pg » 30 May 2010, 18:01

Hallo Gerry,

Dank voor je reactie.

Groetjes,

Frenk en Susanne
Dutch_Truck wrote:Beste Frenk en Susanne,
Welkom op het CBB.

Er zijn aardig wat CBB'ers die in de verpleeging ( of healthcare) hier op het forum zitten, dus ik hoop inderdaad dat men op je verzoek in gaat.
Veel sukses gewenst met het vergaren van alle data, visum aanvragen, etc,etc.

Gerry

fs2pg
Newbie

Post by fs2pg » 30 May 2010, 18:05

Hoi Hazelton Clan, wij hopen ook dat die 2 jaar voorbij vliegen. Maakt de familie van de Plas toevallig ook deel uit van de New Hazelton Clan?

Groetjes,

Frenk en Susanne
adanac wrote:Ook namens de Hazelton Clan van harte welkom, dat die 2 jaar maar heel snel mogen gaan!!!!!!!!!!!

Annemieke
Former CBB Sponsor
Naam: Annemieke
Soort visum: SAP aangevraagd augustus 2007. PR sinds 8-9-2011.

Post by Annemieke » 30 May 2010, 19:15

Bij het James Bosswell institute in Utrecht heb ik de IELTS voorbereidingscursus gedaan. Deze cursus is geen engelse les, maar alleen een voorbereiding op de cursus zelf. Dus is haar engels niet zo goed, dan raad ik aan om een engels cursus te volgen. Is haar engels redelijk goed, dan kan ik je deze cursus aanraden. Er doen veel studenten deze cursus. Ook zat er bij mij in de klas een dame die inmiddels al farmacist in Nieuw Zeeland woont.

http://www.jbi.uu.nl/nl/course/ENGE1800

Hopelijk gaan die 2 jaar voor jullie snel. Er is niks zo frustrerend dan wachten. Daar weten de meesten op dit forum alles van.
[size=85]In Process since: 27-08-2007
VISUM: 6-01-2011
Permanent resident since 8-09-2011
Bezoek ook onze website =>www.frenkenannemieke.com
No one can go back & make a brand new start.
Anyone can start from now & make a brand new ending.

fs2pg
Newbie

Post by fs2pg » 30 May 2010, 20:32

Hoi Annemieke,

Dank voor je reactie. Susanne beheerst het Engels goed, ik vermoed dat ze zich voor het academic level toch nog wat extra moet voorbereiden. Wij wonen in de omgeving van Amsterdam, zou daar iets vergelijkbaars zitten als het door jou geopperde James Bosswell institute?
Wij hopen ook dat de tijd nu heel snel gaat, als je eenmaal de beslissing hebt genomen wil je eigenlijk meteen naar je droomland. We hebben er in 2008 al aan mogen ruiken (helaas ging het bedrijf waar ik voor werkte failliet en moesten we terug), wij waren in Canada op een temporary work permit. Dat dit wrang was is een understatement. In ieder geval weten we heel veel van beautiful BC, hebben we heel veel Canadese -en Nederlandse vrienden in BC en zijn we super gemotiveerd om na de studie van Susanne met onze 2 jongens in ons Canada te gaan wonen en werken.
We zijn heel dankbaar voor de vele reacties welke we al hebben mogen ontvangen.

Groetjes,

Frenk en Susanne
Annemieke wrote:Bij het James Bosswell institute in Utrecht heb ik de IELTS voorbereidingscursus gedaan. Deze cursus is geen engelse les, maar alleen een voorbereiding op de cursus zelf. Dus is haar engels niet zo goed, dan raad ik aan om een engels cursus te volgen. Is haar engels redelijk goed, dan kan ik je deze cursus aanraden. Er doen veel studenten deze cursus. Ook zat er bij mij in de klas een dame die inmiddels al farmacist in Nieuw Zeeland woont.

http://www.jbi.uu.nl/nl/course/ENGE1800

Hopelijk gaan die 2 jaar voor jullie snel. Er is niks zo frustrerend dan wachten. Daar weten de meesten op dit forum alles van.

adanac
Senior Member

Post by adanac » 30 May 2010, 20:39

fs2pg wrote:Hoi Hazelton Clan, wij hopen ook dat die 2 jaar voorbij vliegen. Maakt de familie van de Plas toevallig ook deel uit van de New Hazelton Clan?

Groetjes,

Frenk en Susanne
adanac wrote:Ook namens de Hazelton Clan van harte welkom, dat die 2 jaar maar heel snel mogen gaan!!!!!!!!!!!
Jullie weten toch dat er maar één echte New Hazelton clan is :lol: :twisted: :lol:

fs2pg
Newbie

Post by fs2pg » 30 May 2010, 21:25

Hee Yet, wat een leuke nickname (you got me).

Zoals je ziet gaan we er weer vol voor.

Dikke knuffel aan je schatten van de Hazelton clan.

Groetjes,

Frenk en Susanne
adanac wrote:
fs2pg wrote:Hoi Hazelton Clan, wij hopen ook dat die 2 jaar voorbij vliegen. Maakt de familie van de Plas toevallig ook deel uit van de New Hazelton Clan?

Groetjes,

Frenk en Susanne
Jullie weten toch dat er maar één echte New Hazelton clan is :lol: :twisted: :lol:

Gijs
Former CBB Sponsor
Naam: Gijs
Vestigings Provincie: Alberta
Soort visum: permanent resident

Post by Gijs » 30 May 2010, 23:19

Hoi Frenk en Susanne.

Mijn toemalige vrouw heeft haar cursus gedaan in Amsterdam de link is toegevoegd

succes met alles

Gijs

http://www.bltc.nl/index1.htm
no more expectations, just goals!

fs2pg
Newbie

Post by fs2pg » 31 May 2010, 08:08

Hoi Gijs,

Ik heb de link bekeken.

Dit ziet er veelbelovend uit!

Gijs, heel veel dank.

Wij wensen jou ook veel succes.

Groetjes,

Frenk en Susanne
Gijs wrote:Hoi Frenk en Susanne.

Mijn toemalige vrouw heeft haar cursus gedaan in Amsterdam de link is toegevoegd

succes met alles

Gijs

http://www.bltc.nl/index1.htm

Nico & Marlies
Former CBB Sponsor
Naam: Nico en Marlies Wobben
Vestigings Provincie: Saskatchewan
Soort visum: gekomen op work permits ('08), via SK PNP nu PR ('10)

Post by Nico & Marlies » 31 May 2010, 20:01

Nico moest als verpleegkundige ook de Academic test doen voor zijn registratie. Hij heeft geen cursus gedaan of boeken gelezen, wel online veel gelezen over wat er verwacht wordt bij zo'n test. Je kunt ook oefentesten doen online. Ik meen eens gelezen te hebben dat de testen op zich niet veel verschillen, maar meer de beoordeling of de tijd. Succes!
x Marlies

==
* Nico & Marlies Wobben * 18-2-08 verhuisd naar Regina! * http://www.wobben.org *

fs2pg
Newbie

Post by fs2pg » 04 Jun 2010, 15:17

Hoi Nico en marlies,

Bedankt voor jullie reactie. Mogen we nog een vraag stellen?
Susanne doet de opleiding verzorgende IG niveau 3, volgens ons staat deze opleiding gelijk aan de Licensed Practical Nurse. Ons emigratie bureau heeft moeite om Susanne's opleiding te "vertalen". Kunnen jullie ons wellicht helpen? We stellen jullie hulp erg op prijs.

Groetjes,

Frenk en Susanne
Nico & Marlies wrote:Nico moest als verpleegkundige ook de Academic test doen voor zijn registratie. Hij heeft geen cursus gedaan of boeken gelezen, wel online veel gelezen over wat er verwacht wordt bij zo'n test. Je kunt ook oefentesten doen online. Ik meen eens gelezen te hebben dat de testen op zich niet veel verschillen, maar meer de beoordeling of de tijd. Succes!

Nico & Marlies
Former CBB Sponsor
Naam: Nico en Marlies Wobben
Vestigings Provincie: Saskatchewan
Soort visum: gekomen op work permits ('08), via SK PNP nu PR ('10)

Post by Nico & Marlies » 08 Jun 2010, 01:28

Hoe bedoel je dat ze moeite hebben het te 'vertalen'?
x Marlies

==
* Nico & Marlies Wobben * 18-2-08 verhuisd naar Regina! * http://www.wobben.org *

fs2pg
Newbie

Post by fs2pg » 09 Jun 2010, 22:00

Ik bedoel dat wij nog steeds niet de bevestiging hebben gekregen van b.v. ons emigratiebureau en nog steeds niet na vragen all around the web dat mijn opleiding gelijk staat aan die van een Licensed Practical Nurse. Ik weet dat het nog 2 jaar duurt voor mijn opleiding af is maar wil vantevoren toch wel graag weten waar ik (en mijn gezin) aan toe ben. We willen toch iets van een tijdschema gaan opstellen en proberen zoveel als mogelijk uit te zoeken. Wij hebben overigens veel vrienden in BC die staan te trappelen om te helpen, het zou dus fijn en nuttig zijn als ook zij zouden weten hoe, wanneer en wat.
Onzekerheid in deze fase is niet leuk, 2 jaar lijkt veel maar zijn zo voorbij.

Groetjes,

Susanne
Nico & Marlies wrote:Hoe bedoel je dat ze moeite hebben het te 'vertalen'?

Post Reply