Federal Skilled Worker: 50 beroepen vanaf 1 mei 2014

Waar vind ik wat/uittreksels/test etc
Elke
Senior Member
Naam: Elke
Vestigings Provincie: Ontario
Soort visum: Skilled Worker
In Canada Sinds: 27 Aug 2010

Re: Federal Skilled Worker: 50 beroepen vanaf 1 mei 2014

Post by Elke » 09 May 2014, 00:36

Je krijgt in ieder geval veel punten voor de structuur (inleiding, midden -met argumenten die je uitbouwt- , slot met conclusie). Dat het inhoudelijk dan wat onzin zit uit te kramen, dat is niet zo'n ramp. Zo lang je maar geen schrijffouten of fouten tegen de grammatica maakt. (dat is tenminste wat een assessor me een tijdje geleden gezegd heeft)
mijn blog
1) 11-Sept.-09: aanvraag Skilled Worker naar CIO / 5-Aug.-10.: VISUM! / 27-Aug.-10: landed immigrants in Oakville, ON
2) 20-Apr-2015: aanvraag renewal PR card -> ontvangen in juli
3) 28-May-2015: aanvraag citizenship

butterfly
Gold Member
Naam: Corrie
Vestigings Provincie: Alberta
Soort visum: skilled worker

Post by butterfly » 09 May 2014, 12:01

Bedankt voor de tip, daar zit wat in. Ik kan in ieder geval nu de general doen, de vorige keer had ik op academic een 5 en een 5,5 een 5,5 en een 6. Ik meende ook een 4,5 maar bij nachecken bleek het een 5 te zijn.
Dan zou je toch verwachten dat de general dan toch moet lukken, maar nu met het oefenen valt het me toch wel weer tegen hoor. Ik heb nu de listening toets gedaan, maar toen ik antwoorden op zou schrijven, moest ik eerst nog goed nadenken hoe je het woord ook alweer goed schrijft, want als je het antwoord verkeerd opschrijft, is het denk ik ook fout. Ik had Brittain geschreven in plaats van Britain en het zou me niets verbazen als het dan meteen fout wordt gerekend.
Ik heb allemaal oefeningen van de IELTS zelf, maar de pagina loopt vast nu, dus ik kan nu even niet oefenen.
Blijkbaar worden de IELTS niet meer in NL afgegeven, want bij het opgeven stond nergens NL meer tussen.
Ik moet naar Dortmund, dus we maken er maar een dagje Duitsland van. Ik ga blokken en mijn man gaat met de kinderen naar de dierentuin in Dortmund.
Tsja, je moet toch wat.

mike
Former CBB Sponsor
Naam: Mike
Vestigings Provincie: SK (D.V.)
Soort visum: FSW

Post by mike » 09 May 2014, 15:39

butterfly wrote:Bedankt voor de tip, daar zit wat in. Ik kan in ieder geval nu de general doen, de vorige keer had ik op academic een 5 en een 5,5 een 5,5 en een 6. Ik meende ook een 4,5 maar bij nachecken bleek het een 5 te zijn.
Dan zou je toch verwachten dat de general dan toch moet lukken, maar nu met het oefenen valt het me toch wel weer tegen hoor. Ik heb nu de listening toets gedaan, maar toen ik antwoorden op zou schrijven, moest ik eerst nog goed nadenken hoe je het woord ook alweer goed schrijft, want als je het antwoord verkeerd opschrijft, is het denk ik ook fout. Ik had Brittain geschreven in plaats van Britain en het zou me niets verbazen als het dan meteen fout wordt gerekend.
Ik heb allemaal oefeningen van de IELTS zelf, maar de pagina loopt vast nu, dus ik kan nu even niet oefenen.
Blijkbaar worden de IELTS niet meer in NL afgegeven, want bij het opgeven stond nergens NL meer tussen.
Ik moet naar Dortmund, dus we maken er maar een dagje Duitsland van. Ik ga blokken en mijn man gaat met de kinderen naar de dierentuin in Dortmund.
Tsja, je moet toch wat.
IELTS wordt gewoon afgenomen in Amsterdam bij het British Language Training Center.

Elke
Senior Member
Naam: Elke
Vestigings Provincie: Ontario
Soort visum: Skilled Worker
In Canada Sinds: 27 Aug 2010

Post by Elke » 10 May 2014, 01:27

Je moet 'Netherlands' selecteren (dus niet 'Nederland' of 'the Netherlands'). Er zijn blijkbaar 3 testlocaties in Nederland:
Netherlands
iE&D Solutions IELTS Test Centre - Utrecht - Test Centre

Netherlands
Amsterdam
British Language Training Centre
Next Test Date: 10-May-2014

Netherlands
Aristozalen (Eindhoven)
British Language Training Centre (Eindhoven)
Next Test Date: 10-May-2014

Op hoop van zege dat de link werkt: http://www.ielts.org/test_centre_search ... sults.aspx
mijn blog
1) 11-Sept.-09: aanvraag Skilled Worker naar CIO / 5-Aug.-10.: VISUM! / 27-Aug.-10: landed immigrants in Oakville, ON
2) 20-Apr-2015: aanvraag renewal PR card -> ontvangen in juli
3) 28-May-2015: aanvraag citizenship

butterfly
Gold Member

Post by butterfly » 11 May 2014, 20:09

De link werkt inderdaad. En jullie hebben gelijk, het wordt nog wel in Nederland gegeven.
Ik heb gezocht op datum en dan komt Nederland niet in beeld, want het stroomt gigantisch snel vol.
Er is alleen in juni 1 datum nog vrij en de rest van juni en juli zit al vol. De hele maand mei zit ook al vol.
En aangezien ik toch zo snel mogelijk de test wil doen, hadden we zoiets van: dan maar naar Duitsland afreizen.
We maken er gewoon een gezellig familie dagje van.
Mijn man gaat met de kinderen naar de dierentuin in Dortmund en ik ga mijn IELTS test doen.
Ik heb wel begrepen dat het zaak is zo snel mogelijk het dossier op te kunnen sturen, omdat per 1 januari de regels weer veranderd worden.
Gelukkig was ons dossier nog vrijwel compleet en moeten er maar een paar formulieren ingevuld worden.
En dit keer zal ik dubbel bij hun checken of ons creditcard nummer wel juist is!
Het is wel spannend allemaal, ik ben al druk aan het oefenen en tot nu toe heb ik steeds meer vragen goed dan fout beantwoord.
Dus dat is in ieder geval een pluspunt.
Deze week de kinderen weer allemaal naar school, dus dan heb ik tussendoor vrij veel tijd over om te oefenen gelukkig.
We zullen het afwachten zaterdag.
Iemand nog meer tips?

The O
Former CBB Sponsor
Naam: Theo Kimberley BC
Vestigings Provincie: BC
Soort visum: Permanent Resident

Post by The O » 12 May 2014, 15:37

> Iemand nog meer tips?
- Kijk tot test 0% Nederlandse TV en alleen naar BBC (= geen ondertitels !). In ieder geval BBC news (die spreken duidelijk/netjes) daar krik je luistervaardigheid enorm mee op.
- Ga een engels boek of tijdschriften lezen (Time of zo) en ieder woordje wat je niet kent opschrijven en opzoeken.

butterfly
Gold Member

Post by butterfly » 13 May 2014, 12:01

Dank je wel Theo, ik ben nu ook steeds elk woord wat ik tegenkom met oefenen aan het vertalen die ik niet weet.
Heb nu net een luistertest gedaan en had 30 goed en 10 fout. Nog een paar testen er achteraan.
Ik merk wel dat ik nu ik steeds in het engels bezig ben, automatisch in het engels ga denken.
Elke keer als ik wat zeg tegen de kinderen of mijn man, probeer ik het meteen in het engels in gedachten te zeggen.
En hun antwoorden probeer ik in het engels te vertalen.
Ik zal een boek van mijn dochter pakken, die heeft heel veel engelse boeken en scoort alleen maar 9 en 10 op engels, heeft nu cambridge engels op school, een echte uitblinker, dus zij zal zich in ieder geval wel redden met de taal.
Mijn andere kinderen beginnen ook al een aardig woordje engels te leren.
Ik begin nu wel zenuwachtig te worden, hopelijk heb ik tegen die tijd mijn zenuwen goed onder controle.

sijj
Senior Member
Naam: Sicco
Soort visum: PR
In Canada Sinds: 0- 0-2008

Post by sijj » 13 May 2014, 16:07

ik had het al eerder gezegd denk ik, engelse jeugd boeken lezen. Redelijk makkelijk. Ik ben met de trein naar Amsterdam gegaan en heb gewoon een boek meegenomen. De luister toets was overigens absuluut niet perfect Engels, dus luister veel naar allerlei Engelse via (radio) media. En praat Engels thuis. Vermoeiend, dat wel, maar het helpt ook.

Sicco
Het lijkt wel vakantie

butterfly
Gold Member

Post by butterfly » 13 May 2014, 21:20

Dank je Sicco. Heb me vandaag bezig gehouden met allemaal testen voor listening.
De eerste paar testen had ik precies half om half goed, maar daarna had ik steeds rond de 30 vragen goed van de 40.
Gisteren druk met reading bezig geweest en na wat oefenen gingen die testen ook redelijk goed.
Morgen kijken naar speaking en donderdag writing.
Vrijdag al mijn aantekeningen goed doornemen en inderdaad engels lezen, snorkel even een boek bij mijn dochter uit de kast.

movingon
Gold Member
Naam: Movingon
Vestigings Provincie: Nova Scotia
Soort visum: PR
In Canada Sinds: 0- 8-2015

Post by movingon » 14 May 2014, 14:31

En terwijl je eet/afwast/internet/opruimt/de was sorteert/tanden poetst: BBC Radio 2 via bbc.co.uk/radio live te beluisteren (of via de kabel), radio 2
heeft een goede mix van muziek en gebabbel en tussen de middag ook nog een debateer/praat programma met muziek over allerhande actuele onderwerpen, van alles komt aan bod.
Ochtendprogramma is ook leuk voor de kinderen, zit een "wat doe ik voor de eerste keer vandaag" slot voor kinderen in bijv. Is ook de rest van de dag te doen voor kinderoren.

Succes alvast!
Pamela
Applied in 2009; COPR Fall 2013; Landed spring 2014; PR card received summer 2014 8) House sold summer 2015; In Canada since Aug 2015 :wink:

butterfly
Gold Member

Post by butterfly » 16 May 2014, 18:11

Dank je wel Pamela, we zijn thuis ook al druk aan het praten in engels, wedstrijdje wie het beste engels kan spreken haha.
Ik hoor op dit moment overal om me heen engels.
De testen heb ik allemaal vrij goed doorlopen, dus ik hoop ook echt dat ik morgen ook goede scores ga halen.
Vroeg op bed vanavond en mijn man gaat morgenvroeg rijden, zodat ik nog even uit kan rusten en mijn aantekeningen nog eens goed doornemen.

In ieder geval allemaal bedankt voor de tips.

Post Reply