Leuke wijken in Calgary en Cochrane?

Specifieke informatie over Alberta
Post Reply
lver
Junior Member
Naam: Lotte
Vestigings Provincie: Alberta
Soort visum: Permanent Resident -FSW

Leuke wijken in Calgary en Cochrane?

Post by lver » 01 Jun 2015, 12:28

Hallo!

Ik ben op zoek naar leuke woonwijken in Calgary en Cochrane.

Wij hebben vorige maand onze CoPR ontvangen en willen graag 1e kwartaal 2016 verhuizen. Voor het zover is gaan we in oktober nog twee weken naar Calgary en omgeving om te landen en al zoveel mogelijk te regelen. We weten al dat we in of rond Calgary willen gaan wonen, maar dat is nog steeds een aardig groot gebied om te bezoeken. Ik wil zoveel mogelijk uit onze verkenningstrip halen, dus ik probeer aan de hand van info online en via via alvast een selectie te maken van leuke/goede buurten om te wonen met een gezin. Alle tips zijn hierbij welkom!

Waar we op willen letten:
- bereikbaarheid
- leuke elementary school in de buurt
- leuke gemeenschap
- niet te dicht bij Down Town (niet dat dat betaalbaar is...)

Iets verder op de wensenlijst komen dan dingen als:
- parken/speelgelegenheid in de buurt
- grote tuinen (?)

We gaan in eerste instantie huren (ongemeubileerd) en willen ook nog graag een hond (ja, dat maakt de zoektocht niet makkelijker heb ik al gemerkt).
Zoals gezegd doen ook de plaatsen rondom Calgary nog mee (Cochrane, Okotoks ed.).

Ik ben benieuwd of mijn eisen onrealistisch zijn, maar hoor vooral ook graag wat jullie leuke (of juist geen leuke!) buurten vinden om te wonen en waarom.

Heel erg bedankt vast!
groetjes Lotte
- winkels in de buurt (?)
07-05-14: Dossier naar CIO
15-09-14: Request police certificate USA
24-10-14: Oproep medical
06-11-14: Medical
17-04-15: RPRF betalen
14-05-15: Decision made
18-05-15: CoPR!
10-10-15: Landed

Meer over onze voorbereiding en verhuizing lezen kan op http://www.mountainsandprairies.com

mike
Former CBB Sponsor
Naam: Mike
Vestigings Provincie: SK (D.V.)
Soort visum: FSW

Re: Leuke wijken in Calgary en Cochrane?

Post by mike » 01 Jun 2015, 17:56

Ariette van Pelt is makelaar in Calgary, ze kan je veel antwoorden geven op deze vragen en is best bereid een kop koffie met je te doen. http://findcalgaryhome.ca/

Rogier21
Gold Member
Naam: Rogier
Vestigings Provincie: AB
Soort visum: Family sponsor PNP
In Canada Sinds: 31 Jul 2013

Post by Rogier21 » 02 Jun 2015, 01:50

Dit topic gezien? viewtopic.php?f=17&t=3193

Kom een keer langs in Fireside, dan laat ik je de buurten zien :P

Makelaar zal je niet nodig hebben, aangezien het in Cochrane alleen maar nieuwbouw is.

Walter7
Newbie
Naam: Walter
Vestigings Provincie: Ontario, maar nu in Alberta!
Soort visum: PR Skilled Worker
In Canada Sinds: 29 Jun 2011

Post by Walter7 » 02 Jun 2015, 20:49

Hi Lotte,

Geloof dat Fireside in Cochrane inmiddels genoeg gepromoot is. Wat wij ook wel een aardige wijk vinden is GlenEagles. Staat al wat langer en het uitzicht is prachtig. Wel wat duurder dan de nieuwe wijken. Voordeel is wel dat je zo op highway 1A richting Calgary zit.
Scholen genoeg in Cochrane en zoals al eerder aangegeven, er worden ook nog nieuwe gebouwd. Tuinen etc. moet je echt zelf bekijken. Onze tuin is geloof ik rond de 10m bij 11m groot. Maar de buren hebben een postzegeltuin omdat ze in een bungalow wonen. Dat neemt veel meer ruimte in beslag, dus groter woonoppervlak maar een mini-tuin.

Qua winkels zijn we een inhaalslag aan het maken. Downtown heeft aardige zelfstandige winkeltjes en er zijn verspreid wat van die commerciële centres en in de Quarry zijn ze nu flink aan het uitbreiden. Volgens de dame van de Save-on-Foods komen er nieuwe restaurants, retail en een Canadian Tire die groceries gaat verkopen. Dat schijnt een pilot project te zijn. Er staat daar dus al een supermarkt, de onvermijdelijke WalMart, SportChek, Marks, Staples etc. En sinds een aantal maanden Cobs bread! Daar kan je echt brood kopen ipv fabrieksbrood :-)

In Calgary hebben wij alleen in NW gekeken. SE en SW vonden wij geen optie vanwege het verkeer. Staat veel vaker vast richting DT dan vanuit NW. Rond het centrum zijn wel wat aardige wijken, maar daar zijn de prijzen ook naar. Dus ik zou eens kijken naar Tuscany, Royal Oak, Arbour Lake en Rocky Ridge. Centrum goed bereikbaar en de LRT (trein\tram) dichtbij.

Wij hebben eerst ook gehuurd via Power Properties. Komt allemaal wat streng over als je het contract bekijkt, maar verder alles wel goed geregeld. Toen we voor het eerst op huizenjacht gingen, kwamen we in veel huurwoningen waar huisdieren toegestaan waren. Laat ik zeggen dat het de kwaliteit van het huis niet ten goede komt, dus wees voorbereid. Wij hebben wel een makelaar ingeschakeld voor het kopen van het huis. Kan ook zonder, maar wij wilden geen verrassingen...

En mocht je eens willen zien hoe we hier wonen dan zijn jullie van harte welkom. Stuur maar een PM als het zover is.

cheers,

Walter
Aanvraag Sydney: november 2009, Dossier Berlijn: juli 2010, Medische keuring: november 2010 Visum binnen :-) januari 2011 Landen: juli 2011

Birdie42
Newbie
Naam: Bert
Vestigings Provincie: Alberta
Soort visum: Canadian Citizen
In Canada Sinds: 13 Aug 2007

Post by Birdie42 » 08 Jun 2015, 21:57

Hi Walter,

Vraagje, het gerucht gaat dat ze een Costco willen bouwen in Cochrane, weet jij daar misschien iets meer van?

VWB de topic, ik woon sinds 8 jaar in Canada, en eerst in Bragg Creek en Priddis gewoond maar nu alweer bijna 5 jaar in Canmore, de tips die Walter gaf zijn perfect om rond te kijken, want zoals hij al aangaf is het verkeer een probleem als je vanuit de SW of SE komt die ervaring had ik van 2007 tot 2010 al en is alleen maar drukker geworden, plus de SW ring wordt voorlopig nog niet gebouwd.....

Succes!
Gr Bert

Walter7
Newbie
Naam: Walter
Vestigings Provincie: Ontario, maar nu in Alberta!
Soort visum: PR Skilled Worker
In Canada Sinds: 29 Jun 2011

Post by Walter7 » 11 Jun 2015, 17:23

Hi Bert,

Wat ik begreep, is dat er een Costco gepland werd voor 'ergens' in de buurt van Springbank.
Maar vanwege de economische situatie is dat nu on hold. Maar dit is allemaal hear say...:-)

cheers,

Walter
Aanvraag Sydney: november 2009, Dossier Berlijn: juli 2010, Medische keuring: november 2010 Visum binnen :-) januari 2011 Landen: juli 2011

Post Reply