Nederlanders in Vancouver en omgeving?

Specifieke informatie over British Columbia
Sophia
Senior Member
Naam: Sophia
Vestigings Provincie: BC
Soort visum: PR: 2008
Citizenship: 2012
In Canada Sinds: 22 Nov 2005

Re: Nederlanders in Vancouver en omgeving?

Post by Sophia » 14 Jul 2012, 03:42

Haha, -30 is het inderdaad lang niet overal :D Bij ons is het ieder geval nog nooit zo koud geweest, misschien -20, 1x, 1 dag. Normaal schommelt het hier zo tussen de -5 en +5 in de winter. Op het moment is het bijna 8 uur 's avonds en +30 graden, dat wel weer :mrgreen:
Nieuwste blog post: Image Image

rgolsteyn
Newbie
Naam: Randy
Vestigings Provincie: Alberta, Britisch Columbia
Soort visum: Working Holiday Visum

Post by rgolsteyn » 15 Jul 2012, 18:55

Oke allemaal bedankt voor jullie reacties. Ja inderdaad in de buurt van de kust zal het niet zou streng vriezen in de winter. Daar zou ik ook heel graag willen verblijven en misschien komt dat er wel van in mijn eerste jaar in Canada omdat ik nu nog voor verschillende werkgevers mag werken. Voor het 2de jaar moet ik dan een keuze maken omdat ik dan voor 1 jaar bij dezelfde wergever moet werken ivm een LMO.
Maar in eerste instantie gaat mijn voorkeur uit naar werk in de buurt van St. Paul of Slave Lake (Alberta) omdat ik dan bij familie kan verblijven. Als ik dan een beetje weet hoe alles in zijn werk gaat met een job daar, kan ik verder kijken en kan ik ook voor een baan op Vancouver Island of in Vancouver zoeken.

Maargoed zoals ik al zei, eerst in de buurt van St. Paul of Slave Lake als het even mee zit!

Kan iemand mij helpen om hier een baan te vinden?? of heeft iemand netwerken voor werk te vinden ?

Groetjes Randy

Canadastrid
Senior Member

Post by Canadastrid » 15 Jul 2012, 19:15

Moet je een baan hebben voor je vertrekt? als je in de buurt van familie werk zoekt, kan familie misschien helpen?
Anders lokale kranten, kijiji etc, maar het lukt vast beter als je er al bent...als vandaag aangenomen worden en morgen beginnen.
Denk niet dat ze nu al aannemen en maanden op je moeten wachten.

Gijs
Former CBB Sponsor
Naam: Gijs
Vestigings Provincie: Alberta
Soort visum: permanent resident

Post by Gijs » 16 Jul 2012, 15:13

Mocht je in Cetral Alberta aan de gang willen en niet bang zijn om vieze handen te krijgen dan is de oil business wellicht iets voor je, ook in de omgeving van Edmonton is daar veel werk in. Maar zoals Astrid al zegt. vanuit NL solliciteren zal niet meevallen. Succes
no more expectations, just goals!

Post Reply