Moving to Nova Scotia??

Specifieke informatie over Nova Scotia
Post Reply
ellenenivan
Newbie
Naam: Ellen en Ivan
Vestigings Provincie: Hopelijk Nova Scotia
Soort visum: Dat moet nog geregeld worden.

Moving to Nova Scotia??

Post by ellenenivan » 28 Jul 2012, 23:59

Hallo,

Grappig om te zien dat de laatste post voor NS alweer een jaar terug is. NS is niet zo populair om naartoe te emigreren en ik snap wel een beetje waarom. We gaan over 40 dagen heen voor vakantie naar NS en als de skilled worker aanvragen weer in behandeling gaan (early 2013) gaan we voor een PR.

Zijn er nog meer Nederlanders die naar NS gaan verhuizen?

Groetjes,

Ellen

Bieslook
Full Member
Naam: Liane
Vestigings Provincie: New Brunswick
Soort visum: PR
In Canada Sinds: 20 Jun 2013

Re: Moving to Nova Scotia??

Post by Bieslook » 29 Jul 2012, 07:22

Hai Ellen, NS is juist super om naartoe te verhuizen! Wij hadden onze zinnen zelfs op NS gezet, we vinden het daar fantastisch! Maar omdat de immigratiemogelijkheden daar zo erg zijn dichtgetimmerd / dichtgezet, zijn we verder gaan kijken in NB. Daar zijn de PNP mogelijkheden nog wel mogelijk (voor ons). En daar gaan we dan ook naar toe, alsnog lekker in de buurt van NS!

Groet, Liane
=== feb 2012 eerste verzending dossier, april 2014 Landed, PR ===

Maggie
Junior Member
Naam: Maggie
Vestigings Provincie: Nova Scotia
Soort visum: Skilled Worker

Post by Maggie » 30 Jul 2012, 11:08

Hallo Ellen,
Wij gaan op 1 september a.s. one-way naar Nova Scotia. :)
Wij merken dat er op dit forum weinig mensen zijn die daar ook naar toe gaan. Bij ons speelt ook mee dat er al veel familie (die ik ken) van mij in Nova Scotia woont. BC is wat natuur betreft wel indrukwekkender, maar Nova Scotia is ook mooi en veel betaalbaarder. Nova Scotia heeft met Halifax een heel gezellige stad, maar ook andere gezellige plaatsten met historie van eerste immigranten en sommige hebben zelfs terrasjes. 8) Wij hebben er voor gekozen om in Wolfville een huis te gaan huren en daar onze start te maken. We verwachten dat daar toch redelijke werkgelegenheid mogelijkheden zijn, het is redelijk centraal met voldoende voorzieningen en het klimaat in de Annapolis Valley is net even iets warmer.

We zijn momenteel heel druk met de voorbereidingen van de verhuizing. Zoals hier op het forum al vaker vermeld is, je komt echt in een rollercoaster terecht.

Veel plezier met jullie trip.
Maggie
12 aug.2007 Aanvraag Skilled Worker Simplified. 17 aug.2007 In process
1 april 2010 Documenten opgestuurd
16 juni 2010 Oproep medical. 23 juni 2010 medische keuring
12 juli 2010 Brief paspoorten opsturen. 20 aug
3 sept.2010 Paspoorten met visum ontvangen
12 mei 2011 Landed Immigrant

ellenenivan
Newbie

Post by ellenenivan » 31 Jul 2012, 19:08

Hoi Maggy en Liane,

Oh wat leuk om van jullie te horen!!
NB lijkt me ook een leuke provincie, toch gaan we denk ik in eerste instantie toch nog voor NS. Heel grappig ook, we vinden New England in de USA ook erg leuk en hebben het idee daar dan ook dichtbij te zijn.

Ik kan in Halifax waarschijnlijk mijn beroep radiotherapeutisch laborant voortzetten en het idee is iets buiten Halifax een woning te vinden. Alles nog plannen natuurlijk, de aanvraag kan nog niet de deur uit en het kan nog jaren duren. Dat is voor ons eigenlijk geen probleem.

Als we in september heen gaan krijg ik een rondleiding in het ziekenhuis en ik heb een afspraak met de manager daar. De mensen zijn er zooooo aardig. Ik denk dat ik dan pas echt kan inschatten wat mijn kansen qua werk (mijn beroep) zijn.

Groetjes,

Ellen

Bieslook
Full Member
Naam: Liane
Soort visum: PR
In Canada Sinds: 20 Jun 2013

Post by Bieslook » 19 Mar 2013, 11:35

Hallo Ellen,
ik zat net weer eens even te bladeren door allerlei posts en zag deze nog van jullie. Ben erg benieuwd hoe de bevindingen waren en of de move naar NS nog gemaakt gaat worden?
Groet, Liane
=== feb 2012 eerste verzending dossier, april 2014 Landed, PR ===

ellenenivan
Newbie

Post by ellenenivan » 28 May 2013, 20:48

Hallo Liane,

Onze vakantie naar NS is alweer veel te lang geleden :D. We zijn de hele provincie doorgegaan en hebben een goed beeld gekregen. Ook ben ik bij het ziekenhuis geweest en deze waren erg enthousiast. Ons rest nu nog even te sparen en straks ons huis goed te verkopen (die crisis ook!!).

We willen in 2015 terug naar NS en dan actie voor de visa, hopelijk kan dit via het ziekenhuis, maar mijn beroep staat ook weer op de lijst en mijn verwachting is eigenlijk wel dat dit zo blijft. In het ziekenhuis hebben ze last van vergrijzing (mensen met pensioen) en verzekerden ze me een baan te kunnen bieden. Dat is natuurlijk niet zwart op wit, maar goed we gaan het zien. Ik ben in ieder geval na 11 jaar van ziekenhuis gewisseld om vast te werken met de apparatuur en software die ze ook in Halifax hebben en probeer me zo breed mogelijk in te werken.

Hoe bevalt het in NB? We zijn er door gereden op onze terugweg van de vakantie. Saint John was erg indrukwekkend en vlak bij de grens met Amerika. We waren trouwens de enigen die de grens over gingen, het was een hele belevenis en dan waren we nog maar toeristen. De douane beambten waren in ieder geval een stuk vriendelijker dan op de Amerikaanse vluchthavens.

Voorlopig dus nog even in NL, maar de voorbereidingen worden langzaam aan getroffen. Zal helaas de Engelse test wel weer over moeten doen want die is maar 2 jaar geldig.

Groetjes,

Ellen

Canadastrid
Senior Member

Post by Canadastrid » 29 May 2013, 02:54

Leuk die indrukken van Nova Scotia, ik ga er van 23 tot 30 September een vriendin bezoeken, woonde en werkte eerst in Saskatoon op de UofS, maar nu dus (tijdelijk) in Sydney Nova Scotia. Tijdelijk tussen haakjes want het is wel een vaste positie, maar ze zegt terug te komen, heeft haar huis nog hier, maar ook eentje daar, dus wat ze gaat doen uiteindelijk zal de tijd leren.
Ik zal het eens gaan bekijken, de East coast stond al zo lang op mijn lijstje...nu dus eindelijk bekijken.

Dick en Anneke
Full Member
Naam: Dick en Anneke
Vestigings Provincie: PEI
Soort visum: Skilled worker

Post by Dick en Anneke » 03 Jun 2013, 07:58

Nova Scotia is heel leuk. Geen idee waarom het niet zo populair is. Wij zitten zelf (straks weer) op PEI.
Hier nog een handige site, wellicht heb je er wat aan in de toekomst: http://www.muurkrant.ca/novascotia.php
Lees ook ons weblog: http://blog.kaffa.ca

Migrateur
Newbie
Naam: Migrateur
Vestigings Provincie: Ontario / Nova Scotia
Soort visum: Intra-company visum

Post by Migrateur » 08 Jan 2014, 03:37

Hoi Ellen,

Hebben jullie nog steeds plannen om naar Atlantic Canada te verhuizen?

Wij hebben ook al jaren een oogje op Nova Scotia en hebben de laatste drie zomers doorgebracht aan de South Shore. De kustlijn is prachtig en het klimaat is daar een stuk aantrekkelijker dan een heleboel andere plekken in Canada. Halifax zelf vonden wij een gespleten stad met best veel armoede, maar ook rijkdom.

Helaas is het economisch gezien geen sterk gebied, wat de reden is dat onze woonplek momenteel in Ontario is. Een goed boek hierover is Backwater van Peter Moreira (zie bijvoorbeeld http://www.bookchart.info/book/175427/Backwater). Eigenlijk een must voordat je besluit de stap te wagen.

New Brunswick rijden wij het liefst zo snel mogelijk door. Onze ervaringen zijn daar: muggen in de zomer, ijzel in de winter en voor de rest regen...

Claudia D.
Senior Member
Naam: Claudia
Vestigings Provincie: Ontario
Soort visum: workpermit

Post by Claudia D. » 08 Jan 2014, 20:21

Volgens mij is de winter in Nova Scotia nog grotere ellende dan Ontario....
Dus voor het klimaat ging ik daar zeker niet zitten. De kust is mooi van Nova Scotia, maar dat is dan ook zo'n beetje alles.

Migrateur
Newbie
Naam: Migrateur
Vestigings Provincie: Ontario / Nova Scotia
Soort visum: Intra-company visum

Post by Migrateur » 11 Jan 2014, 01:22

> Volgens mij is de winter in Nova Scotia nog grotere ellende dan Ontario....

Dat is wel afhankelijk van waar in Nova Scotia en waar in Ontario. Ik geef de voorkeur aan de mildere winters aan de South Shore boven de ijzige kou van Ottawa -- maar of Cape Breton `s-winters beter te verdragen is dan de buurt van Toronto weet ik inderdaad zo net nog niet.
Daarnaast hebben we in NS twee heerlijke zomers op rij gehad, geen A/C nodig gehad, dus voor mij is NS de winnaar :-)

Nathalie
Former CBB Sponsor
Naam: Nathalie
Soort visum: PNP
In Canada Sinds: 22 Nov 2003

Post by Nathalie » 13 Jan 2014, 16:12

Nova Scotia heeft ook meer ellende in de winter dan in New Brunswick.
In NB:
Muggen, alleen als je dicht bij meertjes zit. Aan de oceaan is het geen probleem. ijzel en sneeuw is in NS erger dan in NB. En regen heb je ongeveer evenveel in NS als in NB......
Nova Scotia is erg mooi. Ik wil dolgraag nog een keer in Cape Breton op de motor rijden. Ik woon in NB en zal niet snel naar NS verhuizen.
Canada is het enige land dat geografisch gezien op de VS kan neerkijken :-)

ellenenivan
Newbie

Post by ellenenivan » 15 Aug 2014, 19:10

We zijn net vandaag terug van Nova Scotia, vakantie aan de zuidkust. Het was weer heerlijk en moeilijk om weer naar Nederland te gaan.
Onze plannen zijn gewijzigd, door carriere mogelijkheden van mijn man hebben we Nova Scotia op de lange baan gezet. Heel jammer, maar we denken het juiste te doen zo. We kijken met een paar jaar weer hoe we er voor staan.

Post Reply