Baan gezocht als verpleegkundige of iets anders in Toronto!

Specifieke informatie over Ontario
Post Reply
Jemmy
Newbie
Naam: Jemmy
Vestigings Provincie: Toronto
Soort visum: Nederlands Nationaliteit

Baan gezocht als verpleegkundige of iets anders in Toronto!

Post by Jemmy » 04 Mar 2014, 21:06

Hallo,

5 augustus ga ik emigreren naar Canada, om mijn heimwee een 'beetje' te onderdrukken, zou ik wel graag zo snel mogelijk aan het werk willen...(part/fulltime)
In nederland werk ik (nog) als verpleegkundige aan het universitair medisch centrum Groningen..
Mijn registratie als verpleegkundige in Canada is in proces, en dat kan nog wel een aantal maanden duren voordat ik definitief alleen als Registered Nurse aan de slag kan.

Tot die tijd bied ik mij voor alles.. Heeft iemand ideeën of opties? Verpleeg,-verzorgingshuizen, winkels, oppas. Wat het ook mag zijn.
Ik ben heb een hoge doorzettingsvermogen, en houd van uitdaging.

hopende dat jullie iets voor me kunnen betekenen..

Liefs, Jemmy

Elke
Senior Member
Naam: Elke
Vestigings Provincie: Ontario
Soort visum: Skilled Worker
In Canada Sinds: 27 Aug 2010

Re: Baan gezocht als verpleegkundige of iets anders in Toro

Post by Elke » 05 Mar 2014, 03:37

Ik neem aan dat je Permanent Resident bent?
Waar precies ga je wonen?
mijn blog
1) 11-Sept.-09: aanvraag Skilled Worker naar CIO / 5-Aug.-10.: VISUM! / 27-Aug.-10: landed immigrants in Oakville, ON
2) 20-Apr-2015: aanvraag renewal PR card -> ontvangen in juli
3) 28-May-2015: aanvraag citizenship

AnneMarie
Former CBB Sponsor
Naam: AnneMarie
Vestigings Provincie: Alberta
Soort visum: FSW
In Canada Sinds: 27 Mar 2012

Post by AnneMarie » 05 Mar 2014, 19:21

Hoi Jemmy,

Ik ben Annemarie en ik woon bijna twee jaar in Alberta. Ik ben in Nederlnad verpleegkundige en ik ben hier bijna klaar met mijn registratie. Ik meen dat ze in Toronto stukken makkelijker zijn dan in Alberta! Ik was ook behoorlijk teleurgesteld dat ik er zoveel voor moest doen voordat ik hier aan de slag mocht met wel 26 jaar ervaring en waarbij ik zeker niet heb stil gezeten in het vak. Any way. Ik kon snel aan de bak komen als Nursing Attendant/ Health Care Aide/ Personal Aide. Komt allemaal op het zelfde neer. Geen verpleegkundig werk maar als verzorgende, dus personal care. Ik begon op een long term care unit van een zeg maar bejaarden/verzorgings huis met dementerende ouderen maar ook ouderen die een CVA hebben doorgemaakt etc. Daarna om dat ik de juiste connecties had (die groeien waar je bij staat als je werkt) kon ik in het ziekenhuis beginnen als NA. Veel leuker, maar nog steeds alleen personal care helpen naar toilet/draaien etc en als het uitkomt een bloeddruk of pols/saturatie. Nu na twee jaar en mijn registratie nu zover is dat ik Graduated Nurse ben en net mijn CRNE heb geschreven, ben ik als casual (oproep kracht) aan de slag als nurse. Wat een verademing :-)

Kortom: Neem vertalingen mee van je diploma en het bericht dat je status als nurse in proces is, dat ia voor meeste NA banen voldoende. Normaal als je geen verpleegkundige bent vragen ze om een health care aide diploma. Niet doen hoor zonde van je geld! Ook is er veel te vinden in home care en prive zorg. Tenminste hier in Alberta. Oja en een aanbeveling van je oude werkgever/refentie in het Engels natuurlijk!

Succes met je aanvraag en ik hoop dat het voorspoedig verloopt. Op mijn blog staat voldoende over de CARNA....en registratie.

Groetjes Annemarie
03-09-10 1e aanvraag
05-07-11 2e aanvraag
22-11-11 In Process
02-02-12 COPR!
27-03-2012 Geland

http://www.hottentot.org

Jemmy
Newbie
Naam: Jemmy
Vestigings Provincie: Toronto
Soort visum: Nederlands Nationaliteit

Post by Jemmy » 06 Mar 2014, 12:33

Elke wrote:Ik neem aan dat je Permanent Resident bent?
Waar precies ga je wonen?
Ik ga eerst in juli met mijn Canadese man trouwen, nadien starten we de procedure op voor PR.
Ik ga wonen in toronto, scarborough..

Post Reply