info over woonruimte en andere emigranten gevraagd!

Specifieke informatie over Manitoba
Post Reply
bildstar
Newbie
Naam: jadran
Vestigings Provincie: manitoba
Soort visum: temp work permit

info over woonruimte en andere emigranten gevraagd!

Post by bildstar » 31 Oct 2012, 22:28

Hallo,
Ik ben Jadran, de volgende loot aan de emigratieboom.
Sinds 2 weken gaat het ongelooflijk snel; ik ben chauffeur, enj heb een baanaanbod. Werkgever is bezig de LMO te regelen, en dan kan ik gaan,,,als temporary worker uiteraard. Mij best, kan ik zien wat ik van het land vind.

Nu mijn vragen. Werkgever zit in Beausejour, dus in die buurt zal ik in eerste instantie ook terechtkomen. Ik heb rondgegoogled en vind de huizenprijzen schrikbarend, en weer op een kamertje beginen wil ik met 53 jaar liever niet. Ik heb het over huur, uiteraard (breng geen grote zak geld mee). En ik zou eigenlijk veel liever klein wonen, in een cabin ofzo, en het liefst een beetje achteraf.
Zonderling? Nou nee, ik heb graag mn rust.
Wat ik wil zie ik nergens geadverterd. Kan iemand me verder helpen? Ik zou graag op de vlakte zitten, de prairie dus. Hou wel van ruimte om me heen. En comfort zegt me hoegenaamd niets.

Veel recente posts zijn hier niet, zie ik. Zijn er recente immigranten in Manitoba? Want die hebben vast een schat aan practische adviezen, en ik ben zeer benieuwd. En ik moet zeggen, ik heb vierkante ogen van het beeldscherm-turen, maar kom niet echt tegen wat ik zoek.

Mocht dit allemaal wat onderkoeld klinken, ik wil heel graag, en gezien mn leeftijd is het nu of nooit. Ben een beetje suf door alles wat op me afkomt, maar zet absoluut door.

Ik ben benieuwd!

Canadastrid
Senior Member

Re: info over woonruimte en andere emigranten gevraagd!

Post by Canadastrid » 01 Nov 2012, 06:30

Er zitten een aantal emigranten in Manitoba, maar of die nog hier komen weet ik niet.
Huur regelen van afstand is best moeilijk evenals bepalen waar je zou willen wonen, maar misschien lezen er nog MB ers mee,zij kunnen je alles beter vertellen.
Heb je op Kijiji gekeken? daar staan ook huurhuizen op, soms is tijdelijk in een basement suite niet zo verkeerd..tot je je permanente visum hebt en dan uitkijken naar een meer permanetn plekje.

bildstar
Newbie

Post by bildstar » 01 Nov 2012, 09:42

Hoi astrid,

ja, zoek me suf...ik hoef niet per se vantevoren iets geregeld te hebben, je moet het vind ik sowieso eerst zien, maar een idee hebben is wel handig...voor mij ternminste. Werkgever wil me eerst een maand in hotel stoppen en daar heb ik, ook al vanwege kosten, niet veel zin in (verder betaalt hij trouwens alles, inclusief zelfs de vlucht). Op fotos ziet Beausejour er een beetje uit als suburbia (zal komen doordat het dichtbij Winnipoeg ligt), en dat is niet mijn ding.
Heb inmiddels wel een paar huisjes gevonden die er uit zien als mijn plek, maar of in Winnipeg, en ik wil niet in een stad wonen (kritisch he?) of te ver weg.
Deze vind ik geweldig!, hoewel ik rook...maar ja he, te ver weg.
Hou m toch in mn achterhoofd, ook al omdat het gemeubileerd is. Of anders is het misschien de gouden tip voor iemand anders:
http://winnipeg.kijiji.ca/c-real-estate ... Z421312928

Canadastrid
Senior Member

Post by Canadastrid » 02 Nov 2012, 04:46

In de advertentie geven ze al aan dat als je rookt je dat buiten moet doen, dus helemaal kansloos ben je niet :wink:

Toch hoeft een hotel niet echt duur te zijn, je baas kan deals gesloten hebben met een bepaald hotel of motel en dus lagere rates.
Ik heb een vriendin die vrachtwagen chauffeur is, zij zit als ze in Alberta is, altijd in hetzelfde hotel omdat die baas daar een contract mee heeft.
Je kunt die persoon van Kijiji altijd aanschrijven, de situatie uitleggen etc. niet geschoten altijd mis toch?

bildstar
Newbie

Post by bildstar » 03 Nov 2012, 01:21

Tja... dubio... de afstand is voor de eerste maand, als ik mn scholing moet doen, natuurlijk n probleem...maar als dat eenmaal voorbij is...wow! heb n beetje gegoogled op moose horn, en t ziet er wel geweldig uit ja...ga dr een nachtje over slapen en beslis morgen of ik de beste man mail...eerlijk gezegd weet ik wel dat ik dat ga doen, het plaatje is mooi, prijs ok, en dan gemeubileerd ook. wordt dus een hoop in de kou staan roken :D
Hoop alleen wel dat al die andere nederlanders in manitoba zich gaan melden...

bildstar
Newbie

Post by bildstar » 03 Nov 2012, 01:51

Nix wachten... heb de beste man gemaild...fingers crossed...

balkanclan
Senior Member
Naam: Henk
Vestigings Provincie: BC
Soort visum: landed

Post by balkanclan » 03 Nov 2012, 02:04

Gezien de prijzen hier in Canada zal je het roken wel snel verleren.... :lol:

bildstar
Newbie

Post by bildstar » 03 Nov 2012, 02:13

ach, alles is keuzes... woon hier in een oud dijkhuisje in friesland, op bij wijze van spreken groentekissies want luxe wil ik niet eens... maar dr stond wel n bentley voor de deur (nu niet meer, staat alvast in stalling )
en dat voor n vrachtwagenchauffeur...
heb n half jaar door azie gereisd, 2 jaar geleden, rook eigenlijk alleen zware van nelle, maar in azie alles wat rookbaar is.
heb de eigenaar van het huisje gemaild, gezegd dat ik rook maar het vast zal opgeven once in canada, niet vanwege geld maar omdat geen van nelle...of niet, en dan gaat het anders.
leven is niet alleen geld, leven is ook wakker worden en stikgelukkig zijn, zonder aanleiding, dat je leeft...
gebeurt me ook niet elke dag natuurlijk...
sterkte, want ik heb me ingelezen en snap dat je niet erg gelukkig bent, nu...

Elke
Senior Member
Naam: Elke
Vestigings Provincie: Ontario
Soort visum: Skilled Worker
In Canada Sinds: 27 Aug 2010

Post by Elke » 03 Nov 2012, 02:38

Wat kost een gemiddeld pakje sigaretten in Canada? (zo iets als een pakje marlboro of zo)
En verschillen die prijzen ook per provincie?
mijn blog
1) 11-Sept.-09: aanvraag Skilled Worker naar CIO / 5-Aug.-10.: VISUM! / 27-Aug.-10: landed immigrants in Oakville, ON
2) 20-Apr-2015: aanvraag renewal PR card -> ontvangen in juli
3) 28-May-2015: aanvraag citizenship

bildstar
Newbie

Post by bildstar » 03 Nov 2012, 02:45

ik heb naturlijk geen idee, want ik ben dr nog niet eens.,..de balkan clan kan je t antwoord wel geven denk ik...

Sophia
Senior Member
Naam: Sophia
Soort visum: PR: 2008
Citizenship: 2012
In Canada Sinds: 22 Nov 2005

Post by Sophia » 03 Nov 2012, 03:33

Ik heb 't hier ooit gepost, want iemand voor ons in de winkel rekende af (wij roken niet) en ik schrok me een hoedje :shock: Dertien dollar of zo voor een pakje? Ik zal het hier eens opzoeken...
Edit: ja hier, bijna veertien dollar dus: http://canadabb.org/phpBB33/viewtopic.p ... 976#p62976
Nieuwste blog post: Image Image

bildstar
Newbie

Post by bildstar » 03 Nov 2012, 12:45

5 minuutjes googelen en de prijs is met tweederde gezakt... :D link ga ik hier niet geven want ik weet niet of dat mag, maar een roker uit overtuiging vindt zijn weg.

Elke
Senior Member
Naam: Elke
Vestigings Provincie: Ontario
Soort visum: Skilled Worker
In Canada Sinds: 27 Aug 2010

Post by Elke » 03 Nov 2012, 14:44

Bedankt, Sophia!
Je zal wel eens 2 keer nadenken alvorens aan zo'n hobby te beginnen die je $400/maand kan kosten...
mijn blog
1) 11-Sept.-09: aanvraag Skilled Worker naar CIO / 5-Aug.-10.: VISUM! / 27-Aug.-10: landed immigrants in Oakville, ON
2) 20-Apr-2015: aanvraag renewal PR card -> ontvangen in juli
3) 28-May-2015: aanvraag citizenship

balkanclan
Senior Member
Naam: Henk
Soort visum: landed

Post by balkanclan » 03 Nov 2012, 16:17

Hier tussen de 7 en 10 dollar.

Maar bij onze Native "vrienden" kun je altijd voor minder terecht.... 8)

Post Reply