Emigratieplein

Interessante zaken voor op de agenda
Post Reply
Dutch_Truck
Former CBB Sponsor
Naam: Gerry
Vestigings Provincie: New Brunswick
Soort visum: Landed status bij aankomst in Montreal, en door naar London, ON
In Canada Sinds: 25 Aug 1965

Emigratieplein

Post by Dutch_Truck » 06 Sep 2007, 12:56

Emigratieplein 29 September.

Leuk initiatief. :)

Is dit op commerciele basis, ::) of meer zoiets als "een gezellig onderonsje voor de vertekkenden?" ;D
Gerry

yeti

Re: Emigratieplein

Post by yeti » 06 Sep 2007, 13:02

Het is geen CBB-dag ;), dus heb zo'n vermoeden dat het commerciële gedachtengoed als een rode draad door de dag heen verweven zal zijn ::) ::) ::)

Piet

Dutch_Truck
Former CBB Sponsor
Naam: Gerry
Vestigings Provincie: New Brunswick
Soort visum: Landed status bij aankomst in Montreal, en door naar London, ON
In Canada Sinds: 25 Aug 1965

Post by Dutch_Truck » 06 Sep 2007, 13:52

zo'n vermoeden dat het commerciële gedachtengoed als een rode draad door de dag heen verweven zal zijn

Zat ik ook aan te denken, maar kan even goed "gezellig" en informatief wezen.

Word druk daar bij jullie, door de zuiderburen zijn de toekomstige Nederlanderse emigranten voor Canada ook al uitgenodigd ;D ;D ;D
Gerry

Jos en Noortje
Senior Member
Naam: Jos en Noortje
Vestigings Provincie: NB
Soort visum: Skilled Worker Simplified

Post by Jos en Noortje » 06 Sep 2007, 15:06

Kan er "helaas"niet bij zijn, wij zijn dan ergens in de buurt van Fredericton ;D
Weblog: http://joszti.web-log.nl/

Sebastiaan
Administrator
Naam: Sebastiaan
Vestigings Provincie: Alberta
Soort visum: Skilled
In Canada Sinds: 15 Mar 2007

Post by Sebastiaan » 06 Sep 2007, 18:09

Dit is een commercieel initiatief van Buysse, met entree á €15 pp.
Zie www.emigratieplein.nl voor meer informatie.
Zoek je wat? Gebruik de search, google of kijk eens onder links !

Gijs
Former CBB Sponsor
Naam: Gijs
Vestigings Provincie: Alberta
Soort visum: permanent resident

Post by Gijs » 06 Sep 2007, 22:57

Buysse he, nou nu maar even niet!!
no more expectations, just goals!

anja
Former CBB Sponsor

Post by anja » 07 Sep 2007, 08:11

Mijn eerste reactie is: waarom niet en 15 euro is een eerlijk bedrag (koffie zaalhuur enz.)
Zou graag zelf wel wat zakelijks willen horen over: 2008 where to go in Canada itself (of is dat krom Engels)?
Als het ff kan gaan we.

Zie nu op site van Buysse dat ze ook Final Audits doen: http://www.emigratie.nl/cmsweb/index.php?vm=0&hm=5
Hebben ze PH in dienst genomen? Wel slim en goed van Buysse om dit te gaan doen (mijn inziens), ben wel benieuwd hoeveel ze hiervoor vragen.

Groet, Theo
Prepare for the worst and hope for the best

pbodifee
Senior Member
Naam: Peter & Masha
Vestigings Provincie: BC
Soort visum: PR Federal Skilled Worker
In Canada Sinds: 03 Oct 2008

Post by pbodifee » 07 Sep 2007, 10:04

Degene die wel eens op een Berend Botje bijeenkomst zijn geweest (alleen voor FB klanten) zullen mogelijk wel met mij eens zijn dat het commerciele aspect op deze bijeenkomst best wel meevalt. Ja, de mensen van emigratieboek.nl zijn er (de uitgevers van o.a. het boek van Simone en Bart wat op deze site wordt gepromoot), een verkoper van Crown Relocations loopt er rond. Maar ze staan echt op de achtergrond en als je niet kijkt dan zie je ze niet eens echt staan.

De bijeenkomst is vooral om informatie en ervaringen met elkaar te delen. Het is er altijd zeer gezellig en er wordt gekletst zodat je oren naderhand zuisen. Ik ben niet op een CBB dag geweest maar kan me zo voorstellen dat het er niet anders aan toe gaat.

De laatste keer was het zo vol en druk dat men het nu grootser gaat aanpakken. Ook om de achterblijvers ruimte te geven om mee te komen en zo deelgenoot te worden van de emigratie van hun dierbaren. Er wordt zuiver ingespeeld op een behoefte van de emigranten. Het is de eerste keer, dus afhankelijk van de reakties zal dit mogelijk vaker een vervolg krijgen.

Ik denk dat een bijdrage wordt gevraagd om te voorkomen dat FB met onverwachte hoeveelheid kosten komt te zitten van zo'n bijeenkomst. De BB bijeenkomsten waren alleen zijn klanten, dus de inschatting over de kosten was snel gemaakt (en verdisconteerd in het tarief).

Deze posting is niet om FB te promoten. Zijn uitspraak om mensen te helpen succesvol te emigreren maakt hij waar door verder te gaan dan het opstellen van het dossier en bemiddelen met de immigratiediensten. Voor vele a.s. emigranten die zich niet zo thuis voelen op het internet en liever in de traditionele wereld hun weg zoeken een uitkomst. Ik beweeg in beide werelden en het is leuk om de parallelen en verschillen te zien!
"If money can fix it, it's not a problem."

Post Reply