AnneMarie wrote:Ik ben ook wel geinteresseerd in het wijn maken. Ik heb de pakketten gezien in de Superstore maar door tijdgebrek ben ik er nog niet aan begonnen. Volgens mij moet je ook nog een jerrycan kopen en andere benodigd heden.
Hi Annemarie, laat je voorlichten door een u brew winkel en orienteer je op de verschillende pakketten die er te koop zijn. Er zijn nogal wat kwaliteitverschillen. Zeker van belang als je van een vollere wijn houdt. In Alberta moet je inderdaad de wijn zelf maken en kan je niet zoals in BC de wijn in store laten maken. Je kan bij een u brew winkel ook een starterpakket kopen dan heb je alle benodigdheden voor een schappelijke prijs.
Elke wrote:Moet je dan zelf nog druiven kopen? Of brouw je ook wijn van andere dingen zoals van paardebloemen en zo?
Als je een pakket koopt zit de druivensap er bij (dit is hoodingredient van het pakket). In najaar kan je soms ook alleen druivensap kopen in supermarkt en moet je zelf de nodige ingredienten zoals gist toevoegen. Bij een pakket zit alles er in. Als je wijn van paardenbloemen wilt maken moet je zelf aan de slag en de bendoigde ingredienten te verzamelen.
Fam.deBoer wrote:maar volgens mij zit er heel veel tijd in en moet je het echt wel leuk vinden om dat te doen.
Dat geldt voor elke eigen onderneming. Maar we hebben geen wijngaard of zo hoor. We verkopen de ingredienten om wijn te maken en als klanten zelf de hassle niet zien zitten maken we de wijn in store voor ze. In BC kan dan maar de regelgeving is in elke provincie anders, zo kan dat in Alberta niet. Daar moeten de klanten de wijn altijd zelf thuis maken. Met een beetje verstand van wijn kom je trouwens een heel eind.