Annemieke en Frenk willen naar Canada

Plaats hier de stand van zaken van jullie vertrek/aanvraag plaatsbepaling etc.
Post Reply
Annemieke
Former CBB Sponsor
Naam: Annemieke
Vestigings Provincie: British Columbia
Soort visum: SAP aangevraagd augustus 2007. PR sinds 8-9-2011.

Annemieke en Frenk willen naar Canada

Post by Annemieke » 10 Aug 2008, 20:30

Hallo allemaal,

Wij zijn Annemieke en Frenk. Ik (Annemieke) ben al sinds 2004 ingeschreven op dit forum. Maar nu dus pas echt actief. In 2004 hadden we in een opwelling gezegd dat we wel wilden emigreren naar Canada. Op dat moment kregen we de indruk dat dit voor ons niet mogelijk was. Dus het hele idee maar laten varen (helaas), vandaar ook dat we niet meer aan dit forum dachten. Toen we in 2006 gingen trouwen wilden we een bijzondere huwlijksreis. We dachten toen meteen aan Canada. Dus we zijn in de hele maand september 2006 in Canada geweest. Toen we terugkwamen konden we allebij maar aan 1 ding denken. DAAR WILLEN WE WONEN!!!!!!

Toen hebben we dus een formuliertje op de site van Buysse ingevult. Daar kregen we binnen een week antwoord van of we hen wilden bellen voor eventueel meer informatie. Frans wist me te vertellen dat we op basis van mijn opleiding 97% kans maakten. Ik heb een opleiding op MTS-niveau in de richting Weg- en waterbouw, in Canada meer bekent als Civil Enigineering Technologist. Pas in maart 2007 hebben we in een afspraak met Buysse afgesproken dat zij onze aanvraag zouden behartingen. Zo zouden wij zelf onze aandacht op andere dingen kunnen vestigen, zoals het afbouwen van onze woning en het afmaken en verkopen van 5 van onze hobby-projecten (5 amerikaanse pick-ups).

In augustus 2007 is onze aanvraag naar de ambassade gegaan en in januari hebben we bericht gekregen via Buysse dat onze aanvraag in behandeling is genomen. Vanaf dat moment is het meest frustrerende moment van de aanvraag ingegaan. Ik denk dat jullie dit moment allemaal kennen. Het wachten totdat de ambassade in Berlijn om meer informatie vraagt.

Deze periode maakt mij erg onzeker. Voornamelijk over mijn gezondheid. Ik ben namelijk migraine patient en heb daar met enige regelmaat imigran voor nodig (duur medicijn) en ik ga nu elke 5 weken naar de manueel therapeut. Ik heb het gisteren eens uitgerekend. Ik kost ca. 1700 cad-dollar aan medische zorg per jaar, en dan ben ik nog niet eens naar de tandarts geweest (dat durf ik niet meer na 5 jaar, ik heb dus gaatjes). Allemaal bang om afgewezen te worden in Canada. Dus misschien kunnen jullie hier wat opheldering over geven voor wat betreft de eisen in deze richting, volgens Buysse was het geen probleem, maar je weet maar nooit, toch?

Om het allemaal nog leuker te maken kregen we tijdens de laatste bijeenkomst bij Buijsse te horen dat de wetgeving is gewijzigd en dat wij daar misschein ook onder zouden gaan vallen, dat was nog niet 100% zeker op dat moment. De brief die daar later achteraankwam dat dit ook voor de reeds ingediende dossiers gold was ook erg ontmoedigend *zucht*. We hebben aankomende dinsdag (12 augustus) een afspraak met Frans Buijsse. We hebben vanavond afgesproken dat hij voor ons moet regelen dat onze volgende geplande vakantie naar Canada (september 2009) een definitief verblijf daar moet worden.

We zetten komend jaar alles opzij om ons huis nu eindelijk helemaal af te krijgen (dat zal ik voornamelijk moeten doen) en dat we onze laatste projecten ook helemaal af krijgen. We hebben van de 5 nu 2 pick-ups klaar, waarvan er al 1 helemaal verkocht is. De 2e rijden we op dit moment in. De 3e is Frenk vorige week aan begonnen. Dus het wagenpark begint ook aardig uit te dunnen. Van de laatste 3 pick-ups moeten er 2 opgelapt worden, die zijn dus al rijdend, maar niet APK-goedgekeurd en 1 moet nog helemaal opgebouwd worden vanaf het chassis.

Ik hoop erg snel goed nieuws te kunnen posten. Ook hoop ik dat Buysse een beetje een reëel aanbod doet voor wat betreft het vervolg van ons visum-aanvraag en met name de kosten die dit met zich mee brengt.

Tot zo ver de vorderingen hier.
Groetjes,
Annemieke
[size=85]In Process since: 27-08-2007
VISUM: 6-01-2011
Permanent resident since 8-09-2011
Bezoek ook onze website =>www.frenkenannemieke.com
No one can go back & make a brand new start.
Anyone can start from now & make a brand new ending.

Cees
Former CBB Sponsor
Naam: Cees
Vestigings Provincie: Saskatchewan/Ontario
Soort visum: Federal Skilled Worker
In Canada Sinds: 26 Oct 2005

Re: Annemieke en Frenk willen naar Canada

Post by Cees » 11 Aug 2008, 06:07

Hallo Annemieke en Frank,

Allereerst welkom op dit forum en succes met de wachtperiode. Wat je migraine betreft verwacht ik geen problemen. Zo zijn er ook genoeg gevallen bekend van mensen met suikerziekte en andere aandoeningen die uiteindelijk een visum hebben verkregen. Migraine lijkt mij geen probleem.

September 2009 is een redelijk optimistische datum, kijkend naar de wachttijden waar bijv Balkanclan, adanac en vele anderen mee te kampen hebben. Ik hoop echter voor jullie dat het lukken zal.

Voor nu een hartelijke groet en veel lees damwel post plezier op dit forum.

Cees
Hiha bananasplit, gras is groen en sneeuw is wit

balkanclan
Senior Member
Naam: Henk
Vestigings Provincie: BC
Soort visum: landed

Post by balkanclan » 11 Aug 2008, 06:14

Welkom.
Civil Enigineering Technologist?
Ik had vorig jaar nog kontakt met een Nederlander die aan het hoofd stond van het grootste wegenbouwbedrijf van Vancouver.
Kon zo aan de slag bij hem. Moet eens ff diep graven wat zijn naam betreft. ;D

Mathilda
Former CBB Sponsor

Post by Mathilda » 11 Aug 2008, 07:25

Veel succes met wachten. En ik ben bang dat Buysse niets kan versnellen daar in Berlijn. Maar jullie zijn nog druk genoeg met allerlei projecten.

Mathilda
If life seems jolly rotten, there's one thing you've forgotten. And that's to laugh and dance and smile and sing ..

Jos en Noortje
Senior Member
Naam: Jos en Noortje
Vestigings Provincie: NB
Soort visum: Skilled Worker Simplified

Post by Jos en Noortje » 11 Aug 2008, 08:19

Welkom hier en succes met het wachten! Maak je er niet te druk over, je kunt er weinig aan doen en voor je het weet krijg je er weer hoofdpijn van.
Weblog: http://joszti.web-log.nl/

Gijs
Former CBB Sponsor
Naam: Gijs
Vestigings Provincie: Alberta
Soort visum: permanent resident

Post by Gijs » 11 Aug 2008, 08:50

Jos en Noortje wrote: Welkom hier en succes met het wachten! Maak je er niet te druk over, je kunt er weinig aan doen en voor je het weet krijg je er weer hoofdpijn van.
Die jos altijd scherp!!!

Ook van ons een hartlelijk welkom
no more expectations, just goals!

Ineke
Former CBB Sponsor
Naam: Ineke
In Canada Sinds: 23 Jun 2012

Post by Ineke » 11 Aug 2008, 09:22

Hi Annemeke en Frenk

Welkom. Wij hebben net een paar maanden voor jullie (in juni 2007) een aanvraag ingediend en in oktober gehoord dat we in proces zijn. We houden natuurlijk net als jullie de doorlooptijden van anderen op het forum nauwlettend in de gaten. September 2009 is dan wel een beetje optimistisch!! Maar wie weet en gaat het straks allemaal ineens supersnel. 8) Ineke
23-6-07: aanvraag
11-9-09: verzoek doc
16-1-10: doc gestuurd
10-4-10: verzoek Aus. VOG zoon
19-5-10: Aus. VOG gestuurd
19-6-10: OPROEP MEDICAL
5-8-10: medical
24-8-10:aanvullend verzoek
14-9-10:medical verstuurd
4-10-10: verzoek paspoorten
22-10-10: opgestuurd
3-11-10: VISUM
25-12-10: PR

balkanclan
Senior Member

Post by balkanclan » 11 Aug 2008, 10:49

Hebbes..... heb de firma, de naam van de NL direkteur, Kees v/d Werff, en alles erop en eraan gevonden.

Als jullie zijn email en telefoon wensen te ontvangen roep dan maar.

Een vreselijke aardige vent met een mega wegen-bouwbedrijf in British Colombia.

zie link. http://www.bablacktop.com/
Last edited by balkanclan on 11 Aug 2008, 10:51, edited 1 time in total.

Chantal & Suzanne
Former CBB Sponsor
Naam: C. & S.
Vestigings Provincie: --
Soort visum: --

Post by Chantal & Suzanne » 11 Aug 2008, 13:56

Hoi Annemieke en Frenk,
Hartelijk welkom. :)
Wat betreft sept. 09 is dat denk ik inderdaad te optimistisch. Wij zijn sinds sept. 07 in process (aanvraag april 07 opgestuurd), en verwachten pas in de loop van 2010 daadwerkelijk met het zo gewilde visum in ons paspoort te kunnen verhuizen. De wachttijden zijn lang, worden steeds langer (nu al minimaal 2,5 jaar) en al die politieke vernieuwingen/ontwikkelingen zullen eea niet versnellen ben ik bang.

Succes en veel plezier op dit forum!
Chantal
--

Victoria
Former CBB Sponsor
Naam: Sol
Soort visum: PR
In Canada Sinds: 01 Aug 2009

Post by Victoria » 11 Aug 2008, 14:12

Welkom op het forum!
Wie weet lukt september 2009 wel; helemaal met die tip van Balkanclan.

Veel plezier en succes!

Sol
Het is het wachten meer dan waard geweest!

Annemieke
Former CBB Sponsor

Post by Annemieke » 13 Aug 2008, 22:32

We zijn gisteren dus bij Buysse geweest. Ze weten dus gewoon echt niet wanneer we daar heen kunnen. Er blijven dus nog steeds dossiers liggen. Ze weten inmiddels wel de volgorde van prioriteiten. Duidelijk is dat het hebben van werk de hoogste prioriteit heeft. Zonder werk is alles op dit moment erg onzeker.

Er zijn wel mogelijkheden, maar die kosten dus even een fijne 7000 ex BTW. Dat is wel ERG veel geld. En dan kan het ook nog zo zijn dat de Canadese werkgever ondertussen toch al iemand heeft aangenomen, omdat het te lang duurt. Vinden ze gen werkgever die bereid is om goedkeuring te krijgen, dan krijg je in ieder geval wel 6000 ex btw weer terug. Dus de risico's zijn nog wel te overzien. Maar ja, als we dit traject gaan volgen, dan gaan we er toch van uit dat we het geld kwijt zijn.

Voorlopig ga ik inderdaad voor de tip van Balkanclan. Tot december hebben we dit geld toch niet bij elkaar. Tot die tijd ga ik zeker zelf contacten zoeken in Canada met de vraag om werk. Op dit moment heb ik al 2 lijntjes uitgegooid en een 3e zit in de pipeline. En dan die van Balkanclan nog. Die ga ik zeker gebruiken.

Misschien dat ik deze week nog meer contacten ga leggen, maar ben op het moment erg emotioneel door deze ontwikkelingen . Maar ik krijg op dit moment gewoon het gevoel dat ik met de rug tegen de muur sta. Dat is geen fijn gevoel.

Gijs
Former CBB Sponsor
Naam: Gijs
Vestigings Provincie: Alberta
Soort visum: permanent resident

Post by Gijs » 13 Aug 2008, 23:15

Hoi Annemieke.
Ja dat zijn geen leuke berichten die je krijgt als je daar bent. Dus die vlieger dat Frans B moest zorgen dat jullie in 2009 daar zouden kunnen blijven gaat niet op begrijp ik.
Van die €7000,00 tja veel geld, maar alles is relatief. Een beetje vakantie (naar b.v Canada) kost al gauw het zelfde. Dus als je voor dat geld een joboffer hebt en de zekerheid dat je kan gaan en ook redelijk vlug. Dan zou ik gaan nadenken, zeker als je 6K terug vangt als het niets gaat worden. En de mogelijkheid om zelf wat te zoeken zou ik zoals je zegt zeker onderzoeken. Nu het niet zo loopt als jullie zouden willen in heel vervelend maar er zijn andere mogelijkheden. Maar dan moet je dus afstappen van het plan zoals jullie dat voor ogen hebben en dat is moeilijk en niet leuk.

iig veel succes
no more expectations, just goals!

balkanclan
Senior Member

Post by balkanclan » 14 Aug 2008, 05:58

Annemieke wrote: We zijn gisteren dus bij Buysse geweest. Ze weten dus gewoon echt niet wanneer we daar heen kunnen. Er blijven dus nog steeds dossiers liggen. Ze weten inmiddels wel de volgorde van prioriteiten. Duidelijk is dat het hebben van werk de hoogste prioriteit heeft. Zonder werk is alles op dit moment erg onzeker.

Er zijn wel mogelijkheden, maar die kosten dus even een fijne 7000 ex BTW. Dat is wel ERG veel geld. En dan kan het ook nog zo zijn dat de Canadese werkgever ondertussen toch al iemand heeft aangenomen, omdat het te lang duurt. Vinden ze gen werkgever die bereid is om goedkeuring te krijgen, dan krijg je in ieder geval wel 6000 ex btw weer terug. Dus de risico's zijn nog wel te overzien. Maar ja, als we dit traject gaan volgen, dan gaan we er toch van uit dat we het geld kwijt zijn.

Voorlopig ga ik inderdaad voor de tip van Balkanclan. Tot december hebben we dit geld toch niet bij elkaar. Tot die tijd ga ik zeker zelf contacten zoeken in Canada met de vraag om werk. Op dit moment heb ik al 2 lijntjes uitgegooid en een 3e zit in de pipeline. En dan die van Balkanclan nog. Die ga ik zeker gebruiken.

Misschien dat ik deze week nog meer contacten ga leggen, maar ben op het moment erg emotioneel door deze ontwikkelingen . Maar ik krijg op dit moment gewoon het gevoel dat ik met de rug tegen de muur sta. Dat is geen fijn gevoel.
7000 dollar!!!!???
Sorry hoor maar dat is toch wel heel veel geld.
Mijn tip was "slechts" 3500 CAD. ;D

Annemieke
Former CBB Sponsor

Post by Annemieke » 14 Aug 2008, 11:16

Wij hebben de luxe dat we wel aan dat geld kunnen komen, maar dan met een omweg. We moeten dan 1 van onze projecten op dit moment ale prioriteit geven en het installeren van een CV in huis uitstellen. Nadeel is dat we van de winter moeten verwarmen op electrische kachels (duur stoken). Voordeel is dat Frenk dan na die tijd weer meer tijd heeft om van alles in huis te doen. Eigenlijk wil je die 7000 het liefst gewoon meenemen naar Canada en dit in een woning daar steken.

Maar goed. Wat er ook gebeurt. Dit geld hebben we niet eerder dan begin december. We kunnen dan niet meer met deze pick-up terreinrijden, wat Frenk wel wilde. Dus we moeten dingen gaan laten.

Maar tot december ga ik gewoon zelf bellen met aannemers en projectbureaus in Canada. Eind november nemen we definitief de beslissing of we voor de optie van Buysse gaan, of dat we het afwachten. Wat de uiteindelijke wachttijd wordt is nog steeds onzeker.

Ondertussen willen we natuurlijk ook verder. Gezinnetje beginnen (ik ben nu 31), daar willen we mee beginnen in Canada en niet in Nederland. Dat hebben we nu namelijk allemaal "on hold" gezet.

Ineke
Former CBB Sponsor
Naam: Ineke
In Canada Sinds: 23 Jun 2012

Post by Ineke » 14 Aug 2008, 18:37

Er zijn wel mogelijkheden, maar die kosten dus even een fijne 7000 ex BTW.En dan kan het ook nog zo zijn dat de Canadese werkgever ondertussen toch al iemand heeft aangenomen, omdat het te lang duurt.
Ben je dan wel al je geld kwijt? Is dit trouwens inclusief alle aanvraagkosten of komen er nog kosten bij?
23-6-07: aanvraag
11-9-09: verzoek doc
16-1-10: doc gestuurd
10-4-10: verzoek Aus. VOG zoon
19-5-10: Aus. VOG gestuurd
19-6-10: OPROEP MEDICAL
5-8-10: medical
24-8-10:aanvullend verzoek
14-9-10:medical verstuurd
4-10-10: verzoek paspoorten
22-10-10: opgestuurd
3-11-10: VISUM