Walter, Elisabeth en Isabel naar Canada

Plaats hier de stand van zaken van jullie vertrek/aanvraag plaatsbepaling etc.
Claudia D.
Senior Member
Naam: Claudia
Vestigings Provincie: Ontario
Soort visum: workpermit

Re: Walter, Elisabeth en Isabel naar Canada

Post by Claudia D. » 08 Apr 2011, 02:23

Ook al is het nog zo'n verre bloedverwant, het feit dat je in Canada woont laat blijkbaar zo'n indruk achter op ons Hollanders, dat men je nooit meer vergeet. Ik ken zelfs iemand die van zowel moeders kant als vaders kant ergens verre familie in Canada heeft wonen en die blijken gewoon in dezelfde kerk te zitten.
maar dat klinkt ook een beetje griezelig. Ben je zo ver verhuisd, heb je dadelijk meer familie in Canada dan in Nederland... Maar wel grappig!
Veel van de door jullie bezochte plaatsen staan ook op ons lijstje om over (nog maar 8 weken!!!!) te bezoeken. Ben benieuwd of onze indrukken dezelfde zullen zijn. We willen ook nog wat aan de noordkant van Toronto bekijken, maar daar komen we vanzelf langs, want we landen in Montreal.
Dan ook jullie en goede reis gewenst. Ben benieuwd waar jullie dan uiteindelijk terecht zullen komen.
Wij zijn de mensen het verhaal van Walter die op het platteland wonen, maar wel dicht bij de beschaving zeg maar! In een woonwijk wonen was voor ons geen optie, zeker niet met honden, katten en paarden. Denk dat we nu het beste van twee werelden hebben. Lekker buiten met veel plek en toch dicht bij de stad...

Louise-01
Former CBB Sponsor
Naam: Louise!
Vestigings Provincie: Ontario.
Soort visum: AEO - FSW2

Post by Louise-01 » 08 Apr 2011, 07:09

Hey Walter,

wat een hartstikke leuk verslag van jullie beleving rond Toronto!
Leuk om te lezen dat velen toch ook goed luisteren naar hun gevoel, en niet alleen met verstand een mooie woonplek uitzoeken.
Wij gaan rondom Peterborough wonen, mijn man heeft al een joboffer maar dat visum laat nog op zich wachten... :-\

Heel veel succes met de laatste regeldingen en natuurlijk de verkoop van jullie huis!
Die van ons is verkocht, na 3 jr(!), dus moet het met die verkoop van jullie ook helemaal goedkomen!!!

Groet,
Louise!
18-05-2010: AEO aangevraagd.
28-12-2010: Dossier verstuurd met AEO.
05-12-2011: COPR!!!( Visum)
30-01-2012: Landed Immigrant.

Elke
Senior Member
Naam: Elke
Soort visum: Skilled Worker
In Canada Sinds: 27 Aug 2010

Post by Elke » 08 Apr 2011, 18:30

Claudia D. wrote:maar ja, die pony he voor Isabel????? Maar misschien mag ie wel bij het forumlid in de tuin!
:lol: Ik ben allergisch aan paarden, al vind ik het prachtige dieren! Trouwens, tuintjes in Oakville lenen zich niet echt voor paarden. Wij wonen echt aan de buitenkant van Oakville (dus helemaal tegen de natuur aan, al zal dat over enkele jaren ook niet meer het geval zijn). Op 10 minuutjes hier vandaan heb je een prachtig gebied op de grens Oakville/Milton waar er mooie huizen staan met heeeeel veeeeel grond. Plaats genoeg voor paardjes.
Maar als Isabel wil paardrijden, dan kan ze dat ook dichtbij. O.a. op drie minuten van ons vandaan: http://www.oakvilleequestriancentre.ca/ Maar zo zijn er hier nog dingen. Zal heel anders zijn dan bij Claudia (en vooral: betalend :lol: ), maar het is een begin he! Zodra Walter dan die topbaan te pakken heeft, kunnen ze verhuizen naar de ranch. ;-)

Walter: je eerste indrukken zijn altijd heel subjectief hoor. Maar als emigrant ga je een stukje moeten afgaan op je buikgevoel, en er voor open staan dat je onderweg nog bij kan sturen. De streek rond Newmarket/Unionville vind ik wel leuk, en toch was er iets in ons gevoel dat ons daar tegenhield om ons er te vestigen. Geen idee wat (los vanhet feit dat het een veell minder gunstige Go-train verbinding heeft met downtown en je heel wat verder af zit van werkgelegenheid in de Mississauga/Burlington/Hamilton area.)
Maar fijn dat jullie neerstrijken in Oakville! We spreken je nog wel.
mijn blog
1) 11-Sept.-09: aanvraag Skilled Worker naar CIO / 5-Aug.-10.: VISUM! / 27-Aug.-10: landed immigrants in Oakville, ON
2) 20-Apr-2015: aanvraag renewal PR card -> ontvangen in juli
3) 28-May-2015: aanvraag citizenship

Raket
Senior Member
Naam: Resie
Soort visum: family class
In Canada Sinds: 26 Jan 2011

Post by Raket » 10 Apr 2011, 19:51

Wat een mooi verslag Walter. Ik hoop eigenlijk dat je een blog gaat bijhouden, want je schrijfstijl bevalt me erg goed!

Fijn dat jullie zo veel gehad hebben aan de reis!

zoetekoeksdozeke
Senior Member
Naam: Tanja
Vestigings Provincie: BC
Soort visum: skilled worker
In Canada Sinds: 06 Oct 2011

Post by zoetekoeksdozeke » 10 Apr 2011, 20:34

Raket wrote:Wat een mooi verslag Walter. Ik hoop eigenlijk dat je een blog gaat bijhouden, want je schrijfstijl bevalt me erg goed!

Fijn dat jullie zo veel gehad hebben aan de reis!
Hier ben ik het volmondig mee eens! :) Heel leuke schrijfstijl inderdaad...
Veel succes met de verdere voorbereidingen! :)
26/10/10: dossier verstuurd (Buysse)
2/05/11: received by visa office
20/06/11: medical
8/8/11: request for passport
8/9/11: Visum
6/10/11: Vancouver

http://jelgerentanja.com/
Doorlooptijden: https://spreadsheets3.google.com/ccc?ke ... SJWg#gid=0

Walter7
Newbie
Naam: Walter
Vestigings Provincie: Ontario, maar nu in Alberta!
Soort visum: PR Skilled Worker
In Canada Sinds: 29 Jun 2011

Post by Walter7 » 12 Apr 2011, 15:34

Wederom dank voor de aardige reacties! En het blog is in aanbouw, zodra ik Wordpress wat meer beheers gaat ie online.
Aanvraag Sydney: november 2009, Dossier Berlijn: juli 2010, Medische keuring: november 2010 Visum binnen :-) januari 2011 Landen: juli 2011

Raket
Senior Member
Naam: Resie
Soort visum: family class
In Canada Sinds: 26 Jan 2011

Post by Raket » 13 Apr 2011, 04:00

Als je hulp nodig hebt moet je maar even roepen, ik heb een wordpress dingetje op mijn homepage staan, uiteindelijk is het niet zo moeilijk!

Annemieke
Former CBB Sponsor
Naam: Annemieke
Vestigings Provincie: British Columbia
Soort visum: SAP aangevraagd augustus 2007. PR sinds 8-9-2011.

Post by Annemieke » 13 Apr 2011, 13:24

Walter7 wrote:Wederom dank voor de aardige reacties! En het blog is in aanbouw, zodra ik Wordpress wat meer beheers gaat ie online.
Bij het downloaden van wordpress krijg je er een handleiding bij. Als je alles opvolgt, gaat het vanzelf, zelfs ik kan het. Het is me zelfs nog gelukt om het redelijk aan te passen aan de stijl van onze eigen homepage. Je hebt wel inloggegevens van je eigen provider nodig mbt het instellen van de database. Wordpress doet de rest.
[size=85]In Process since: 27-08-2007
VISUM: 6-01-2011
Permanent resident since 8-09-2011
Bezoek ook onze website =>www.frenkenannemieke.com
No one can go back & make a brand new start.
Anyone can start from now & make a brand new ending.

Claudia D.
Senior Member
Naam: Claudia
Soort visum: workpermit

Post by Claudia D. » 13 Apr 2011, 20:12

Wij gebruiken blogspot, simpeler kan het volgens mij niet.

Walter7
Newbie

Post by Walter7 » 12 Mar 2015, 19:58

Nou, de laatste stand van zaken is wel veranderd sinds 2011! Heb het CBB niet bewust gemeden, maar we zijn aardig druk geweest met het nieuwe leven in Canada! Kwam via via weer een post tegen van CBB en bedacht me dat we de boel maar weer eens moesten opstarten. Zal het forum weer regelmatig bezoeken en nu we toch bijna Canadees zijn moet ik toch ook wat vragen kunnen beantwoorden :-)

cheers,

Walter
Aanvraag Sydney: november 2009, Dossier Berlijn: juli 2010, Medische keuring: november 2010 Visum binnen :-) januari 2011 Landen: juli 2011

Elke
Senior Member

Post by Elke » 13 Mar 2015, 04:03

Hebben jullie je aanvraag voor Citizenship ingestuurd?
mijn blog
1) 11-Sept.-09: aanvraag Skilled Worker naar CIO / 5-Aug.-10.: VISUM! / 27-Aug.-10: landed immigrants in Oakville, ON

Walter7
Newbie

Post by Walter7 » 13 Mar 2015, 15:37

Ha Elke,

Nee, nog niet. Maar de eerste vier jaar zitten er bijna op dus ik ga me er maar eens in verdiepen.
Weet niet hoe lang dit proces duurt, maar wil het dit jaar wel opstarten.
Zijn jullie al gestart?

Walter

Elke
Senior Member

Post by Elke » 15 Mar 2015, 04:04

We zullen onze documenten over een paar weken opsturen. De komende week gaat de renewal voor de PR kaarten de deur uit (ik was nog aan 't wachten op mijn document van legal name change, zodat in een keer de juiste naam op de nieuwe kaarten staat), en daarna vullen we de citizenship application in. We zijn vandaag de foto's gaan laten nemen. Die trouwens een verschillend formaat hebben!
Voor citizenship zal Elizabeth nog een IELTS test moeten gaan afleggen. Op CIC staat alles goed uitgelegd. Het duurt ongeveer 2 jaar, al hoorde ik onlangs iemand waarbij het iets meer dan 1 jaar geduurd heeft.
Pech, de prijzen zijn erg recent drastisch de hoogte ingegaan. PR renewal valt nog goed mee: $50/persoon. Maar voor citizenship is het $630!
mijn blog

Post Reply