Hoe lang wachten nog?

Plaats hier de stand van zaken van jullie vertrek/aanvraag plaatsbepaling etc.
Post Reply
Garfieldnl
Former CBB Sponsor
Naam: H.F.
Vestigings Provincie: Ontario
Soort visum: AEO, PR visa

Re: Hoe lang wachten nog?

Post by Garfieldnl » 09 Mar 2012, 22:18

haha, ja dat zou wat wezen, nee Illy gaat vast nog wat melden....
15-02-11 AEO application sent
01-09-11 AEO Approved
28-09-11 PR Application send!
05-01-12 Dossier send to Berlin
08-05-12 Medical examination
26-06-12 Visum
Image

Raket
Senior Member
Naam: Resie
Soort visum: family class
In Canada Sinds: 26 Jan 2011

Post by Raket » 09 Mar 2012, 23:13

Garfieldnl wrote:haha, ja dat zou wat wezen, nee Illy gaat vast nog wat melden....
?
Vanwaar dit sarcasme?

Sophia
Senior Member
Naam: Sophia
Vestigings Provincie: BC
Soort visum: PR: 2008
Citizenship: 2012
In Canada Sinds: 22 Nov 2005

Post by Sophia » 09 Mar 2012, 23:52

Ik ga hier even proberen een misverstand te voorkomen (want die kunnen uitlopen op rampen en zelfs complete wereldoorlogen :mrgreen: :mrgreen: )

Ik geloof niet dat Garfield die opmerking sarcastisch bedoelde, lieve Raket, tenminste zo las ik hem zelf helemaal niet :D Maar dat kan hij zelf denk ik het beste uitleggen, want ik kan natuurlijk niet z'n gedachten lezen!
Nieuwste blog post: Image Image

Garfieldnl
Former CBB Sponsor
Naam: H.F.
Soort visum: AEO, PR visa

Post by Garfieldnl » 10 Mar 2012, 11:54

Nee, het was geen intensie om een wereldoorlog te laten beginnen. Daar hebben we genoeg van gehad.

Inderdaad meer in de trant van dat zij ons steeds op de hoogte hield van alle stapjes tot nu toe, dus was benieuwd hoe haar laatste fase gaat, net zoals jullie geinteresseerd zijn in anderen.

Dus ik hoop dat Illy snel weer wat laat horen...
15-02-11 AEO application sent
01-09-11 AEO Approved
28-09-11 PR Application send!
05-01-12 Dossier send to Berlin
08-05-12 Medical examination
26-06-12 Visum
Image

Raket
Senior Member

Post by Raket » 11 Mar 2012, 17:20

Garfieldnl wrote:Nee, het was geen intensie om een wereldoorlog te laten beginnen.
Dan is het goed. ik vind 2 wereldoorlogen zelf ook wel genoeg. :mrgreen:
Ik kon alleen je reactie niet plaatsen en interpreteerde het als sarcasme.

Ik hoop ook dat Illy snel weer een update heeft!

AnneMarie
Former CBB Sponsor
Naam: AnneMarie
Vestigings Provincie: Alberta
Soort visum: FSW
In Canada Sinds: 27 Mar 2012

Post by AnneMarie » 11 Mar 2012, 19:46

Ik wacht ook op een reactie van haar! Ze zal zeker niet weggaan zonde een berichtje.....toch?
ILLY! keep posted! :mrgreen:
03-09-10 1e aanvraag
05-07-11 2e aanvraag
22-11-11 In Process
02-02-12 COPR!
27-03-2012 Geland

http://www.hottentot.org

Illy
Junior Member
Naam: Illy
Soort visum: Family class

Post by Illy » 13 Mar 2012, 23:51

Dag allemaal,

Nou jullie zullen je vast en zeker hebben afgevraagd waar ik gebleven ben?

Ja ja..gelukkig leef ik nog :lol: .. Nou jullie zullen je vast en zeker hebben afgevraagd waar ik gebleven ben en aan jullie reacties te lezen klopt dat ook :lol:
Ben gisteravond terug van een 10 daagse mini vakantie!.. Ik zat al heel lang te denken om naar Londen te gaan en toen ik dat hele gebeuren met copr achter de rug had,besloot ik om volgende dag te gaan :mrgreen:
Het werd mij eigenlijk allemaal een beetje te veel,dus besloot ik gewoon om er even tijdje tussenuit te gaan. En ja,zo gezegd zo gedaan.
Ik en de kleine gingen op bezoek bij mijn broer die al aantal jaar daar woont,nu met vrouw en kids. Het was echt reuze gezellig. Wilde gewoon even helemaal uitwaaien en het is goed gelukt ook nog. Die 10 dagen dat ik daar was heb ik geen moment gepiekerd om COPR of wat ze nu weer zouden uitvoeren daar in Berlijn,hoe lang ik nog moet wachten! Heerlijk gevoel!

Dus bij deze weten jullie het. Ik ben niet stiekem geland ;) en ik zou al helemaal niet weggaan zonder het jullie te laten weten. Volgend keer zal ik het vantevoren melden als ik besluit om een tijdje off radar te gaan :lol:

Maar goedd....wat betreft mijn COPR.. Manlief heeft originele COPR,kopie van mijn paspoor,bewijs van betaling verstuurd. Was wel dure grap,60 CAD..maar goed. En volgens traceren hebben ze het afgelopen vrijdag ontvangen. Dus nu is het afwachten geblazen.
We hebben overigens wel een verzoek erbij gedaan om het dit keer toch rechtstreeks naar mij toe te sturen. Dus hopelijk doen ze dat ook. Scheelt weer wat qua tijd.
Ik maak me trouwens een beetje zorgen over het betaalbewijs. Ik heb 20 euro naar ze overgemaakt via internetbankieren en bewijs is dus in het Nederlands. We hebben het gewoon verstuurd,maar normaal willen ze alles toch of in het Engels of Duits? Iemand die hier iets over weet?
Zelf denk ik van dat het behoorlijk duidelijk is,de informatie die er toe doet kunnen ze zo lezen. Ik hoop maar dat het goed gaat,want eigenlijk zit ik niet meer te wachten op nog meer vertraging.

Nou beste lui,ik denk dat jullie zo weer up to date zijn.. mijn excuses voor het plotselinge verdwijnen.

AnneMarie
Former CBB Sponsor

Post by AnneMarie » 14 Mar 2012, 08:31

Je hebt helemaal gelijk hoor! Eventjes er tussen uit te gaan. Alleen ik was ook zo benieuwd hoe het verder was gegaan. Het was allemaal spannend en in eens hoorden we niets meer!
Ik hoop dat ze snel alles naar je opsturen zodat je kunt gaan. Heb je al een ticket geboekt?
03-09-10 1e aanvraag
05-07-11 2e aanvraag
22-11-11 In Process
02-02-12 COPR!
27-03-2012 Geland

Raket
Senior Member

Post by Raket » 14 Mar 2012, 15:43

Heerlijk even op vakantie! Fijn dat het je zoveel goed heeft gedaan.

In Berlijn zullen ze wel vaker een betalingsbewijs in het Nederlands onder ogen krijgen. Komt vast goed! :D

Illy
Junior Member

Post by Illy » 14 Mar 2012, 17:32

@ AnneMarie,

Ik hoop het ook dat ik het snel krijg. Mijn ticket heb ik nog niet geboekt,we willen daar mee wachten totdat we het officieel binnen hebben.
We kijken al wel wat rond en de prijzen van die tickets zijn echt beetje aan de dure kant :( .. Misschien is het ook wel nieuw voor me,want normaal betalen we voor 1 en nu zo voor 2. En dat voor een kindje van 2 die dan niet eens blijft stil zitten.

@ Raket,
Thanks! Het heeft me inderdaad heel goed gedaan. Ik zou zo weer willen, maar dan alleen :mrgreen: . Mijn zoontje is echt ontzettend druk en af en toe kon ik niet optimaal genieten.
Ik hoop dat het goed komt met betalingsbewijs en dat ik snel wat van ze hoor!

Hoe bevalt het jou daar tot nu toe?

Jeffrey
Newbie
Naam: Jeff
Vestigings Provincie: British Columbia
Soort visum: Family Class, Spousal
In Canada Sinds: 17 Apr 2012

Post by Jeffrey » 14 Mar 2012, 23:13

Air Transat biedt voor vertrek in april retourtjes naar Toronto aan voor onder de 400 Euro. Misschien is dat iets...
05-01-12: aanvraag verstuurd aan CIC
10-01: ontvangen bij CIC
24-02: email ivm aanvraag bij CIC ontvangen
16-04: email gekregen ivm sponsorgoedkeuring, dossier is doorgestuurd naar Europa
19-10: Aanvraag goed gekeurd en COPR ontvangen
26-10: Permanent resident

AnneMarie
Former CBB Sponsor

Post by AnneMarie » 15 Mar 2012, 12:36

Ja inderdaad ik kreeg ook dat aanbod net per mail toegestuurd!
Mooie prijs als je met Air Transat wilt vliegen natuurlijk....
03-09-10 1e aanvraag
05-07-11 2e aanvraag
22-11-11 In Process
02-02-12 COPR!
27-03-2012 Geland

Raket
Senior Member

Post by Raket » 15 Mar 2012, 16:06

Mij bevalt het goed! Ik krijg alleen maar niet rond hoe ik aan een baan moet komen, dat is het enige. Verder gaat het prima hier!

Illy
Junior Member

Post by Illy » 15 Mar 2012, 16:17

Ik heb tot nu toe alleen maar met air transat gevlogen en dan de laatste keer met klm/air france. Dat was echt tien keer niets. Mij krijg je nooit meer aan de reis met een stop in parijs. Wat betreft air transat..goedkoop wel,maar echt comfortabel is het nooit geweest en regelingen rondom bagage vond ik ook echt belabberd.

Ik ga sowieso toch wel even kijken,want goedkoop en rechtstreeks staan toch wel bovenaan op de lijst en dan blijft er niet veel over.

@Raket,
Fijn om te horen dat het goed gaat. Dat met je baan heeft vast en zeker wel tijd nodig,als je je ondertussen maar vermaakt!

Ann75
Senior Member
Naam: Ann
Vestigings Provincie: British Columbia
Soort visum: Visitor visa, daarna PR via "Common-Law" en Canadian sinds 2008
In Canada Sinds: 03 Apr 2000

Post by Ann75 » 16 Mar 2012, 05:25

Hoi Illy,

Ik lees nu pas je hele verhaal! Wow, ik ben er echt stil van. Jullie hebben zovele dingen moeten doorstaan, maar nu gaat het toch de goede richting uit! Geweldig dat jullie het zo goed volgehouden hebben, niet altijd even gemakkelijk zoals ik lees...maar de aanhouder wint! Eindelijk kan je binnekort naar Canada en een echt gezin zijn samen met je man en zoontje (dat moet een zalige gedachte zijn). De afgelopen jaren zullen hopelijk vlug een "distant memory" worden. Ik hoop dat je niet lang meer moet wachten en ik wens je ook heel veel geluk en succes toe in Canada.

Ik ben zelf ook naar Canada verhuisd voor een Canaddees. Eerst als toerist naar Canada gekomen in april 2000, dat laten verlengen, dan via "common-law partners" een permanent visum aangevraagd binnen Canada. Van het moment dat ik mijn papieren instuurde tot ik mijn PR kreeg was 1 jaar en 3 maanden. Ik kreeg wel na 3 maanden van het insturen een brief dat ik "in process" was en dat ik een werk visum mocht aanvragen als ik dat nog niet had gedaan...dit heb ik dan ook gedaan. Wij zijn in juli 2005 getrouwd in Canada en ons dochtertje kwam op deze wereld in mei 2010. Ik ben ook Canadese sinds oktober 2008.

En ook nog veel succes met het afhandelen van de laatste dingetjes in NL!
Vele groetjes,
Ann :D
Kom eens langs op mijn blog met foto's

Image

Post Reply