Hoe lang wachten nog?

Plaats hier de stand van zaken van jullie vertrek/aanvraag plaatsbepaling etc.
Post Reply
Illy
Junior Member
Naam: Illy
Vestigings Provincie: Ontario
Soort visum: Family class

Re: Hoe lang wachten nog?

Post by Illy » 11 Apr 2012, 23:07

Pff..er is even wat mis gegaan toen ik nieuwe thread aan het typen was en nu heb ik geen tijd om het nog een keer te doen.
Maar hij komt er snel aan!

Groetjes

Sophia
Senior Member
Naam: Sophia
Vestigings Provincie: BC
Soort visum: PR: 2008
Citizenship: 2012
In Canada Sinds: 22 Nov 2005

Post by Sophia » 12 Apr 2012, 01:02

Zie ernaar uit :) Alvast gefeliciteerd met de landing! :mrgreen:
Nieuwste blog post: Image Image

AnneMarie
Former CBB Sponsor
Naam: AnneMarie
Vestigings Provincie: Alberta
Soort visum: FSW
In Canada Sinds: 27 Mar 2012

Post by AnneMarie » 12 Apr 2012, 01:31

Welcome to Canada! :D
03-09-10 1e aanvraag
05-07-11 2e aanvraag
22-11-11 In Process
02-02-12 COPR!
27-03-2012 Geland

http://www.hottentot.org

Annemieke
Former CBB Sponsor
Naam: Annemieke
Vestigings Provincie: British Columbia
Soort visum: SAP aangevraagd augustus 2007. PR sinds 8-9-2011.

Post by Annemieke » 12 Apr 2012, 03:39

Illy wrote:Pff..er is even wat mis gegaan toen ik nieuwe thread aan het typen was en nu heb ik geen tijd om het nog een keer te doen.
Maar hij komt er snel aan!

Groetjes
Misschien kun je deze laten verplaatsen door de moderator. Zo hou je alles bij elkaar en hoef je niet overnieuw te beginnen.

Veel geluk met je man in je nieuwe thuisland.
[size=85]In Process since: 27-08-2007
VISUM: 6-01-2011
Permanent resident since 8-09-2011
Bezoek ook onze website =>www.frenkenannemieke.com
No one can go back & make a brand new start.
Anyone can start from now & make a brand new ending.

zoetekoeksdozeke
Senior Member
Naam: Tanja
Soort visum: skilled worker
In Canada Sinds: 06 Oct 2011

Post by zoetekoeksdozeke » 12 Apr 2012, 08:44

Eindelijk samen! :)
Ik ben heel blij voor jullie!
26/10/10: dossier verstuurd (Buysse)
2/05/11: received by visa office
20/06/11: medical
8/8/11: request for passport
8/9/11: Visum
6/10/11: Vancouver

http://jelgerentanja.com/
Doorlooptijden: https://spreadsheets3.google.com/ccc?ke ... SJWg#gid=0

Raket
Senior Member
Naam: Resie
Soort visum: family class
In Canada Sinds: 26 Jan 2011

Post by Raket » 12 Apr 2012, 13:16

Gefeliciteerd met je landing! Ik ben benieuwd hoe alles is gegaan! Wat zullen jullie blij zijn dat jullie eindelijk op één plek wonen met zijn drietjes!

Je kunt inderdaad ook aan een moderator vragen of deze je topic verplaatst. De reden dat ik dat niet heb gedaan, is omdat mijn topic al vrij lang is en omdat ik het in "De stand van zaken" achter wilde laten voor mensen die op zoek zijn naar informatie/tips/ervaringen van mensen die nog niet geëmigreerd zijn. Vandaar dat ik een tweede topic heb aangemaakt nadat ik mijn PR had.

Garfieldnl
Former CBB Sponsor
Naam: H.F.
Soort visum: AEO, PR visa

Post by Garfieldnl » 12 Apr 2012, 19:16

Ja ook van ons gefeliciteerd!! Mooi voor jullie dat jullie zo weer samen zijn, sterkte met het opbouwen van de toekomst!

Kijk uit naar je nieuwe draadje....
15-02-11 AEO application sent
01-09-11 AEO Approved
28-09-11 PR Application send!
05-01-12 Dossier send to Berlin
08-05-12 Medical examination
26-06-12 Visum
Image

Illy
Junior Member

Post by Illy » 12 Apr 2012, 19:39

Dit is wel heel vreemd :? ik heb net een ontzettend lang verhaal gepost en het staat er niet tussen.
Kan moderator dit vinden?

Illy
Junior Member

Post by Illy » 12 Apr 2012, 20:46

Nou poging twee dan maar,anders laat ik jullie ook maar eeuwig wachten.

Eindelijk ben ik dus in Canada. Precies een week geleden ging ik zo rond kwart over 5 s'ochtends richting schiphol.
Dit ging allemaal prima tot aan de gate toe,want toen begon mijn zoontje tekeer te gaan. Ik was hier al op voorbereid want hij is namelijk verschrikkelijk tijdens reizen. Speelgoed,kleurplaten,snoepjes,alles om hem het naar zijn zin te maken. Maar dit alles was tevergeefs. Normaal begint hij pas als we in het vliegtuig zitten,maar dit keer besloot hij maar eens eerder te beginnen.
Hij heeft heel schiphol bij elkaar gegild. Je kunt je dan wel voorstellen hoe frustrerend dit is, vooral als alle ogen op je zijn gericht. Voor diegene die bekend zijn met het programma ''The supernanny'',daar kan hij zo tussen wat betreft zijn gedrag tijdens het reizen.
Het ergst van allemaal is dus wanneer we in het vliegtuig zitten. Je kunt nergens heen en sommige medepassagiers zijn ontzettend onbeschoft. Ik snap heel goed dat het voor hen heel vervelend is,maar als ouder heb je het niet makkelijker met nare blikken van volwassenen.
Gelukkig ging het op een gegeven moment langzamerhand beter.

Eenmaal aangekomen ging alles behoorlijk vlug. Bij de rijen zorgde ik ervoor dat ik niet bij baardemans aan de balie kwam :mrgreen: . Zo ging ik dus in de rij bij een vrouw. Ze had mijn COPR papiertje nog nooit eerder gezien,maar zo vreemd was het niet aangezien dit nog redelijk nieuw is. Vervolgens kon ik dus weg maken naar links. Ik had heel lang uitgekeken naar dat moment, vooral omdat eerste en laatste keer dat ik daar heen moest geen pretje was.
Toen kwam ik dus bij een meneer en hij was echt heel aardig. Het was zo gepiept. Op dat moment begon mijn zoontje weer vervelend te worden en die officer bleef alsnog glimlachen. Hij vond het zelfs niet erg dat hij bij hem aan de balie begon te klimmen :mrgreen:
Daarna werd ik naar die newcomers desk gestuurd. Ik was verrast,want hierover wist ik niets. Ik kreeg zo dus een pak papieren,foldertjes etc. Tijdens een praatje met 1 van die vrouwen werd er tegen me gezegd dat ze het raar vind dat ik vanuit Nederland naar Canada ben gekomen. Ze zei vervolgens letterlijk " You've made a big mistake'' Dat vond ik zo bizar. En dan nog te bedenken plek waar ze werkt!

Toen bij de baggage ging alles prima,ik moest wel even wachten op de buggy.
Daarna nog even langs laatste checkpoint. Ik heb geen goods to follow dus dat verliep snel. En ik hoefde mijn bagage ook niet te openen. Ze was wel wat verbaasd dat,dat het enige was wat ik bij me had.
Eindelijk kon ik daarna naar buiten en kon ik mijn lieve man weer zien. Ik was zo blij en opgelucht. Hij had die dag alleen in de ochtend gewerkt en dan ook vanuit huis en daarop volgde een long weekend,dus we hadden echt goeie timing.
We hebben dus 5 dagen gehad dat hij vrij was en die dagen hebben we helemaal goed aan onszelf als gezin besteed.

Toen kwam dinsdag en back to work voor mijn man. Hij is van 8 tot half 6 weg,dus ik en mijn zoontje waren op onszelf gewezen.
We zijn samen de stad gaan verkennen en omdat we middenin downtown zitten doen we het meest lopends. Zo zie je en leer je het meest.
Tot nu toe heb ik;

-telefoon aangeschaft
-bank geopend
-health card aangevraagd
-sin card aangevraagd.

En dit is mijn stand van zaken tot nu toe :)

Groetjes vanuit Toronto

Elke
Senior Member
Naam: Elke
Soort visum: Skilled Worker
In Canada Sinds: 27 Aug 2010

Post by Elke » 12 Apr 2012, 21:11

Dit is wel een leuk seizoen om Toronto binnen te komen, vind ik. Het weer wordt leuk (lekker wandelen langs Queens Quay naar de bootjes kijken!), er is vanalles te doen, je kan eindeloos wandelen. Heb je het dakterras van de City Hall al ontdekt? (vind ik heel leuk, komen nog niet veel mensen en het is er zo rustig)

Gisteren was ik in een workshop met allerlei immigranten, en toen ze hoorden dat ik van Belgie kwam reageerden er ook een paar zeer verbaasd "Why did you move???". Ze vinden Europe toch zo geweldig. Dus als je zegt dat je je huis verkocht hebt, baan opgezegd hebt, en hier helemaal van nul terug begon, dan denken sommigen dat er een vijs los staat. :lol: Jij hebt nog een goed excuus: de liefde!

Bevalt het je een beetje? En kan je zoontje zijn draai vinden in het nieuwe ritme?
mijn blog
1) 11-Sept.-09: aanvraag Skilled Worker naar CIO / 5-Aug.-10.: VISUM! / 27-Aug.-10: landed immigrants in Oakville, ON
2) 20-Apr-2015: aanvraag renewal PR card -> ontvangen in juli
3) 28-May-2015: aanvraag citizenship

zoetekoeksdozeke
Senior Member

Post by zoetekoeksdozeke » 12 Apr 2012, 21:41

Klinkt allemaal heel fijn!

Wel een onbeleefd van die dame om het een vergissing te noemen! Je zal er inderdaad wel snel achterkomen dat ze in Canada een overgeromantiseerd beeld van Europa hebben, hehehe. ;)

zoetekoeksdozeke
Senior Member

Post by zoetekoeksdozeke » 12 Apr 2012, 23:54

@ Elke: Wij hebben ook een goed excuus! Als ik de mensen een paar staaltjes vertel van het Belgische beleid, dan denken ze ze er snel anders over. :mrgreen:
(juridisch stelsel, zelfstandigenschap, belastingen, sociaal misbruik, ...) En het feit dat je tot vorig jaar juli nog op cafe mocht roken, hahaha, daar kunnen ze hier ook niet bij! :wink:

Louise-01
Former CBB Sponsor
Naam: Louise!
Vestigings Provincie: Ontario.
Soort visum: AEO - FSW2

Post by Louise-01 » 13 Apr 2012, 00:41

Ik ben effe niet in the mood om te zeggen: welcome to Canada, maar ben wel heel blij voor je dat je eindelijk weer terug bent bij je eigen mannetje!!! :mrgreen:
Goed om te lezen dat het lekker gaat, houd vol zo!

Groet,
Louise!

PS: wel erg lachen dat iedereen baardmans goed in de gaten houdt!!!
Werkt dus wèl!!!
18-05-2010: AEO aangevraagd.
28-12-2010: Dossier verstuurd met AEO.
05-12-2011: COPR!!!( Visum)
30-01-2012: Landed Immigrant.

Elke
Senior Member
Naam: Elke
Soort visum: Skilled Worker
In Canada Sinds: 27 Aug 2010

Post by Elke » 13 Apr 2012, 14:03

Komt de volgende immigrant toe, zitten er daar plots 6 met een baard. Oh oh! LOL

Tanja, "verandering van spijt doet eten" zeggen ze wel eens. Als wij 40 jaar in Canada gewoond hadden, dan zouden we Belgie of Nederland of de UK misschien ook een fantastische zet gevonden hebben. ;-)
Qua ziekenzorg denk ik dat je in Belgie beter af was: geen wachttijden, dingen gaan vrij vlotjes in de ziekenhuizen, dokters doen huisbezoeken, tandarts/orthodont kost geen kapitalen, enz.
En misschien is het sociale stelsel er makkelijker omdat je werkloosheidsuitkering makkelijker is en zo als je dat nodig zou hebben.
Maar met emigratie is het juist zo dat je de dingen niet altijd netjes in een weegschaaltje kan leggen en kan afwegen he. Het is zo'n gevoelskwestie.
mijn blog
1) 11-Sept.-09: aanvraag Skilled Worker naar CIO / 5-Aug.-10.: VISUM! / 27-Aug.-10: landed immigrants in Oakville, ON
2) 20-Apr-2015: aanvraag renewal PR card -> ontvangen in juli
3) 28-May-2015: aanvraag citizenship

zoetekoeksdozeke
Senior Member

Post by zoetekoeksdozeke » 13 Apr 2012, 16:18

Hmmz, Elke, misschien beter een nieuw draadje daarover beginnen, hehehe, want dat gaat hier ne langen uitleg worden anders...
Ik zal kort blijven, hahaha. Ik heb maar drie jaar gewerkt in België en dat was meer dan genoeg om te zien dat het niet het soort systeem is waar ik persoonlijk achter sta. De ziekenzorg in België is fantastisch, maar de prijs die ervoor betaald wordt is onrealistisch. En de hoeveelheid misbruik is ziekmakend. :mrgreen: (voor een stuk blijft dat ook mogelijk door de lonen/werkwilligheid van de hulpverleners. Als een Belgische chirurg gewoon al naar Nederland zou verhuizen, verdiende hij een pak meer, trouwens. Kinesitherapeuten verdienen in Frankrijk dubbel zoveel. Ergens duidt dat toch op de goodwill van die mensen om in België te willen blijven, niet? :P) Je zal het nog wel merken dat het onrealistisch is. We praten nog eens over tien jaar. :)

Hier in Canada is er ook werkloosheidsuitkering, trouwens, maar maar voor een jaar. In België kon je (tot 6 maand geleden toch) onbeperkt blijven nietsen. Generatiewerklozen anyone? Ik heb daar geen respect voor. Misschien hard van mij, maar ik vind dat je voor jezelf moet zorgen. Ik heb ZO VEEL patiënten gezien die een huis/apartement van het OCMW krijgen en een leefloon en die best zouden kunnen werken. Maar als je daar in België iets over durft te zeggen, vinden ze je extreem rechts of zo. (Wat ik niet ben, want ik heb een hekel aan het VB) Hetzelfde trouwens met migratie... Ik ben ook bij verschillende patiënten geweest die enkel voor hun operatie en nazorg naar België kwamen. Kan je het hun kwalijk nemen? Je werkt niet en draagt niet bij in een land, maar je mag langskomen om geopereerd te worden, want op 1 of andere manier ben je met familiereünie aan een paspoort geraakt... Tjah, wat moet je daar van denken?

Ik vind niet dat dit een gevoelskwestie is, eigenlijk. Wij hebben wel degelijk een hoop afwegingen gemaakt. Ik ben er zeker van dat je hier verder kan geraken als je in onze situatie bent. België is vooral een interessant land als je al veel geld hebt. :mrgreen:

Post Reply