Megs & fam. the story.

Plaats hier de stand van zaken van jullie vertrek/aanvraag plaatsbepaling etc.
Megs
Full Member
Naam: Marleen
Vestigings Provincie: B.C./ Alberta
Soort visum: ----

Wie kan ons helpen?

Post by Megs » 06 Jun 2012, 09:47

Hallo allemaal,

Via een hele omweg kwam ik op deze site, ben dus nieuw.
Ik wil me even voorstellen en 't een en ander voorleggen.
Ik ben Marleen, getrouwd en 3 kinderen.
Wij zijn een tijdje bezig met het orienteren op emigreren naar Canada.
Alleen worden wij niets wijzer, in elk geval niet positiever....
Dus dacht ik "ik meld me aan bij een forum" en deze leek me erg interessant.
Ik zie zoveel topics die ik door wil spitten.

Wij zijn afgelopen mei naar Canada geweest en hebben definitief besloten daar heen te willen,
alleen komen onze beroepen niet voor in de POL lijst. Dus hoe pakken we 't aan?? :oops:
Mijn man is Fietstherapeut en ik ben Preventie assistente in de tandartspraktijk (geen mondhygieniste).
Wij staan open voor alles, mijn man wil zich ook omscholen, indien nodig.
Wij hebben 3 kleine kinderen die we dan meenemen.

In B.C. hebben wij achterfamilie van mijn man en het lijkt ons mooi ons daar te vestigen, maar ook Alberta vinden we een optie. Ook als het betekent dat we de eerste jaren water bij de wijn moeten doen en in een andere provincie terecht kunnen, willen we dit zéker overwegen.

Een heel verhaal, waarschijnlijk roept het veel vragen op bij jullie als lezers.
Stel ze gerust, ik wil graag het gesprek aan gaan. :P

't Is al een hele stap dit zo neer te zetten, maakt onze plannen wel heel echt ofzo. :wink:
Ik hoop van jullie te horen.

Groetjes Marleen. :D
Nothing is impossible.....

Annemieke
Former CBB Sponsor
Naam: Annemieke
Vestigings Provincie: British Columbia
Soort visum: SAP aangevraagd augustus 2007. PR sinds 8-9-2011.

Re: Wie kan ons helpen?

Post by Annemieke » 06 Jun 2012, 17:48

Eerste vraag, wat is jullie leeftijd, zijn jullie nog geen 30, dan kunnen jullie in aanmerking komen om een jaar naar Canada te gaan in het Youth programm.

Verder zou ik als ik jullie was proberen om een baan te krijgen voor 1 van beiden en via een LMO of een AEO te gaan. Wellicht kan jullie familie in BC helpen met het zoeken naar een baan. Het is niet eenvoudig vanuit het buitenland, maar het is te doen en vergt veel tijd, brievensturen en wellicht een sollicitatiegesprek in Canada.
http://www.cic.gc.ca/english/work/apply-who.asp
Ik had nog ergens een link waar het verschil tussen LMO en AEO staat uitgelegd, maar kan die zo snel niet vinden. Lang verhaal kort. LMo is een werkvisum voor 1 jaar en alleen voor 1 werkgever, dus nieuwe werkgever is een nieuw visum. AOE is daar vrijer in.

Dat zijn de 2 snelste manieren. Als laatste kunnen jullie 1 van jullie laten omscholen naar een beroep op de POL. Maar dan moet je daar ook werkervaring in opdoen.

Verder zijn er nog de verschillende PNP-programms. Elke provincie heeft daar zo zijn prioriteiten zelf in vastgelegd. Maar dan moet je eerst weten waar je wilt wonen of je moet weten wat je wil doen en daar de provincie bij uitzoeken waar je dan kan gaan wonen. 1 van de voorwaarden is dan vaak wel dat je de 1e x-aantal jaren in deze provincie moet doorbrengen.

Tenzij je CAD1,600,000 waard bent en CAD800,000 investeerd, zijn dit je opties die ik kan bedenken. Wellicht zijn er anderen die ergens aan denken wat ik over het hoofd zie.
[size=85]In Process since: 27-08-2007
VISUM: 6-01-2011
Permanent resident since 8-09-2011
Bezoek ook onze website =>www.frenkenannemieke.com
No one can go back & make a brand new start.
Anyone can start from now & make a brand new ending.

Megs
Full Member

Post by Megs » 06 Jun 2012, 21:24

Dag Annemieke,

Allereerst bedankt voor je snelle reactie.
Helaas zijn we beiden net over de 30 heen, mijn man is 32 en ik ben 30 jaar.
Zelf zaten we te denken aan het volgende, wat jij ook verteld.
Je C.V. laten vertalen en sollicitaties schrijven/ mailen naar alle vacatures die vallen binnen 'fietsenmaker' of 'preventie assistente'. Helaas fietsen de mensen niet zoveel in Canada =daar kan ook een uitdaging in zitten :lol: =... Dat vergt veel tijd en ik denk zelf dat 't bijna onbegonnen werk is, maar weet je bijv. hoeveel maanden je daarvoor uit moet trekken om te weten of dit een haalbare stap is?
Het liefst wil mijn man werken in de branche wat hij nu doet, maar ook staat hij erg open voor alle andere beroepen. Hard werken vindt hij sowieso ook echt niet erg (denk aan een beroep in de olie).
Een andere optie zou zijn dat hij in de olie gaat werken en ik stop met werken en thuis blijf bij de kinderen. Want we hebben ook al vernomen dat oppas in Canada erg duur is.
Hoe dan ook, we zijn nu aan 't zoeken wat een logische eerste stap is.
De familie in Canada wil ons helpen met het zoeken naar een baan, dat sowieso.
Je hoort de twijfel in mijn mail, omdat we dus nog echt geen flauw idee hebben wat 't beste is waar we voor kunnen gaan en hoe we dat willen aanpakken. 't echte beginstadium.
Ik heb ook al op 't forum gelezen dat je niet uit NL vertrekt omdat het land NL vreselijk is en je er echt uit weg wilt. We hebben het hier goed, leuk huis, baan etc. en zijn dus vooral op zoek naar een nieuw avontuur. Afgelopen mei zijn we in B.C. en Alberta geweest en we zien ons daar echt tussen wonen. Dit en het avontuur maakt dat we ons voor 100% in willen zetten iets nieuws aan te gaan.
Alle reacties zijn welkom, tips whatever.
Groetjes Marleen.

Sophia
Senior Member
Naam: Sophia
Vestigings Provincie: BC
Soort visum: PR: 2008
Citizenship: 2012
In Canada Sinds: 22 Nov 2005

Post by Sophia » 06 Jun 2012, 23:45

Welkom op het CBB Marleen en gezin :D Spannende plannen, ik heb helaas geen concrete suggesties... is family sponsorship een mogelijkheid, aangezien jullie familie hier hebben wonen? Hoewel... gezien deze vereisten http://www.canadavisa.com/canadian-fami ... -visa.html is dat denk ik ook geen optie.
Nieuwste blog post: Image Image

Louise-01
Former CBB Sponsor
Naam: Louise!
Vestigings Provincie: Ontario.
Soort visum: AEO - FSW2

Post by Louise-01 » 07 Jun 2012, 13:29

Welkom!

Sponsorship zal niet gaan omdat je schrijft dat het "achter"familie is, en uit ervaring weet ik dat je daar dus geen aanspraak op kunt maken.

Wij zijn via een AEO richting Canada vertrokken en hebben daar heel hard voor gewerkt en geknokt.
Binnen een tijdsbestek van 4 maanden had mijn man een baan, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat dit voor jullie ook zo snel zal lukken.
In Januari zijn wij begonnen met sollicitatiebrieven en CV te versturen via e-mail, na 14 dagen nogmaals een herinnering gestuurd.
Dit waren dan de jobopenings die er destijds waren.
Na ongeveer een maand zijn wij open sollicitatiebrieven gaan versturen en mensen daadwerkelijk gaan opbellen.
Wij wisten bijvoorbeeld al dat we of in Ontario of in Alberta terecht zouden komen ( en ook wilden, BC ook maar te weinig werk) omdat daar voldoende werk was in mijn man's vakgebied.
Via deze telefoongesprekken en 2 reacties van sollicitaties via e-mail hebben wij 7 sollicitatiegesprekken weten te maken en zijn wij in April voor 2 weken naar Onatrio gegaan.
Alle bedrijven langs geweest, ook nog sollicitatiebrieven met CV bij andere bedrijven in de buurt afgegeven, en uiteindelijk met een baanaanbod richting NL vertrokken!
Je ziet, het kan dus wel maar je moet er veel tijd, geld en energie insteken.

Maar dan nog wil niet zeggen dat je recht hebt op een visum, want ook de puntentelling komt dan om de hoek kijken.....
Laat eerst eens berekenen, of doe dit zelf, aan hoeveel punten jullie komen zodat je kunt zien of een AEO ( 15 punten waard) je ruim over het maximum kan brengen.

Succes!!!

Groet,
Louise!
18-05-2010: AEO aangevraagd.
28-12-2010: Dossier verstuurd met AEO.
05-12-2011: COPR!!!( Visum)
30-01-2012: Landed Immigrant.

Megs
Full Member

Post by Megs » 07 Jun 2012, 21:44

Hee Louise,
Bedankt voor je reactie.
Wij hebben idd. achterfamilie daar wonen en een vriendin die daar 5 jaar geleden heen is gegaan. Getrouwd met 'n Canadees.....
Jouw idee van solliciteren willen we zeker proberen....... en hebben er meteen vragen over. Misschien kun je ons hierin helpen.
Wat als je een baan aangeboden krijgt, dan moet je op stel en sprong daarheen is 't niet? Hier in NL zitten we met 2 banen, een koophuis en 3 kinderen, waarvan 2 op school.
Dus als we een baan krijgen (Die op dát moment urgent is) moet je emigreren, maar heb je je huis nog niet verkocht, trek je de kinderen uit hun school en gaat 't zo snel.... Of is dit een misverstand? Ik heb ook al gelezen over de 'just landed' en dat je dan van de 5 jaar 2 jaar in CA moet verblijven, waardoor je iets meer ruimte hebt om de dingen in NL af te handelen.
Zoals ik eerder geschreven heb zitten we in de beginfase en weten we nog niet zo goed hoe we dingen moeten aanpakken. Misschien haal ik wel een aantal dingen door elkaar.... Het lijkt dus allemaal wat simpel/dom om deze dingen te vragen, maar die dingen gaan wel door ons hoofd. Hoe kijken jullie hier tegen aan?
Ik hoop van jullie te horen,
Groetjes Marleen

Annemieke
Former CBB Sponsor

Post by Annemieke » 07 Jun 2012, 21:54

Ik weet niet of het t/m 30 of tot 30 is. Ik heb het opgezoch, maar kan het niet vinden. Stuur anders Paul Hilteman even een mail. Hij is een goede consultant en niet zo duur als de meesten. Als je hem even belt, weet je het zo.

Ik heb 1 juli een gesprek met iemand die in de olie zit in Alberta, voor mezelf dan, maar kan altijd eens informeren waar op dit moment erg veel behoefte aan is.

Gijs
Former CBB Sponsor
Naam: Gijs
Vestigings Provincie: Alberta
Soort visum: permanent resident

Post by Gijs » 08 Jun 2012, 03:41

Annemieke,Als je een job in de olie nodig hebt, is dat hier in Alberta niet zo moeilijk hoor. Ik had een nieuwe baan nodig en 2 weken na het eerste contact had ik mijn overall (coverall) aan. Mocht je hier zijn dan is het appeltje eitje om in de olie industrie en job te vinden.

Helaas Marleen, dan moet je wel hier zitten, ik ken wel een Recruiter die mensen binnen haalt in de olie wereld ik kan je zijn gegevens geven. Daar zitten ongetwijfeld kosten aan. Maar als bedrijven mensen uit het buitenland binnen willen halen en het zijn wat grotere bedrijven, dan kan het snel gaan heel snel. En hij vertelde mij gisteren dat hij erg veel mensen zoekt, wellicht met een specifieke opleiding, mocht je interesse hebben in zijn gegevens dan roep je maar

Groetjes uit Olieland (Alberta)

Successen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst
no more expectations, just goals!

Annemieke
Former CBB Sponsor

Post by Annemieke » 08 Jun 2012, 07:42

Ja Gijs ik weet dat het vanuit Canada sneller gaat, maar ik was gisteren op bezoek bij een Canadese vriendin en ze nodigde mij uit voor Canada Day in Nederland. Dan kon ik meteen met deze meneer kennis maken. Die is nu voor 5 maand hier. Dus ik denk dan waarom niet, het kan nooit kwaad. Tegen de tijd dat wij in Canada zitten, moet ik toch nog eerst mijn class 1 halen, tenzij ik in mijn oude vak de olie in kan, dat zou mij ook niks verbazen.

Elke
Senior Member
Naam: Elke
Vestigings Provincie: Ontario
Soort visum: Skilled Worker
In Canada Sinds: 27 Aug 2010

Post by Elke » 08 Jun 2012, 13:34

Annemieke wrote:Ik weet niet of het t/m 30 of tot 30 is. Ik heb het opgezoch, maar kan het niet vinden.
•have to be between 18 and 30 years of age, their application must be stamped as received by the Canadian Embassy in Berlin on or after their 18th birthday or prior to their 31st birthday;
http://www.canadainternational.gc.ca/ne ... eng&view=d
mijn blog
1) 11-Sept.-09: aanvraag Skilled Worker naar CIO / 5-Aug.-10.: VISUM! / 27-Aug.-10: landed immigrants in Oakville, ON
2) 20-Apr-2015: aanvraag renewal PR card -> ontvangen in juli
3) 28-May-2015: aanvraag citizenship

Louise-01
Former CBB Sponsor
Naam: Louise!
Vestigings Provincie: Ontario.
Soort visum: AEO - FSW2

Post by Louise-01 » 08 Jun 2012, 14:05

Megs wrote:Hee Louise,
Bedankt voor je reactie.
Wij hebben idd. achterfamilie daar wonen en een vriendin die daar 5 jaar geleden heen is gegaan. Getrouwd met 'n Canadees.....
Jouw idee van solliciteren willen we zeker proberen....... en hebben er meteen vragen over. Misschien kun je ons hierin helpen.
Wat als je een baan aangeboden krijgt, dan moet je op stel en sprong daarheen is 't niet? Hier in NL zitten we met 2 banen, een koophuis en 3 kinderen, waarvan 2 op school.
Dus als we een baan krijgen (Die op dát moment urgent is) moet je emigreren, maar heb je je huis nog niet verkocht, trek je de kinderen uit hun school en gaat 't zo snel.... Of is dit een misverstand? Ik heb ook al gelezen over de 'just landed' en dat je dan van de 5 jaar 2 jaar in CA moet verblijven, waardoor je iets meer ruimte hebt om de dingen in NL af te handelen.
Zoals ik eerder geschreven heb zitten we in de beginfase en weten we nog niet zo goed hoe we dingen moeten aanpakken. Misschien haal ik wel een aantal dingen door elkaar.... Het lijkt dus allemaal wat simpel/dom om deze dingen te vragen, maar die dingen gaan wel door ons hoofd. Hoe kijken jullie hier tegen aan?
Ik hoop van jullie te horen,
Groetjes Marleen
Geen enkele vraag is dom of simpel hoor!
Toen wij de baan aangeboden kregen en we de AEO procedure aan onze nieuwe werkgever hadden uitgelegd, was hij dus bereid om te wachten totdat we ons visum hadden. Dat is de procedure van een AEO, je mag pas ik Canada gaan werken als je een visum hebt.
Met een LMO is dit dus heel anders, krijg je een baan aangeboden via deze procedure dan mag je gelijk gaan verhuizen/werken zodra de goedkeuring van de LMO aanvraag binnen is.
Zowel de LMO als AEO aanvraag moet goedgekeurd worden door Service Canada (HRSDC).
Werkgever moet dus aan kunnen tonen waarom juist jij geschikt bent voor deze baan, en dat is moeilijker met de LMO.

Onze werkgever heeft dus in totaal bijna 2 jaar op ons gewacht, maar is nu helemaal blij dat mijn man eindelijk voor hem is komen werken!
Ook wij hadden een koophuis, die 3 jaar te koop heeft gestaan, die we vorig jaar juni eindelijk hebben verkocht.
( wij hebben het huis te koop gezet toen we eenmaal de knoop hadden doorgehakt te willen emigreren)
We hebben geen kinderen dus die zorg hebben wij niet gehad...

Wil je nog meer weten of de AEO procedure, zowel Garfieldnl als wij zijn op deze manier voor een visum aan de slag gegaan.
Stuur gerust een Pm als je meer uitgebreide info wilt!

groet,
Louise!
18-05-2010: AEO aangevraagd.
28-12-2010: Dossier verstuurd met AEO.
05-12-2011: COPR!!!( Visum)
30-01-2012: Landed Immigrant.

Garfieldnl
Former CBB Sponsor
Naam: H.F.
Soort visum: AEO, PR visa

Post by Garfieldnl » 08 Jun 2012, 18:42

Hier Garfieldnl :)

Ja, je mag mij ook gerust PM-n. Wij zitten namelijk nog in Nederland, aan het einde van de AEO procedure, we hebben ondertussen de medische keuring al achter de rug.

Ook wij zijn dus met een AEO procedure begonnen nadat ik in kerst 2010 een baan aangeboden kreeg in CA. Meer lees je hierover in deze topic. Er valt nog wel wat meer over te vertellen, neem maar contact op.
We hebben ook 2 kinderen en nog STEEDS een koophuis; als je echt serieus de stap wilt onderzoeken dan kunnen we mogelijk ook je nog eens in een gesprek meer toelichten.
15-02-11 AEO application sent
01-09-11 AEO Approved
28-09-11 PR Application send!
05-01-12 Dossier send to Berlin
08-05-12 Medical examination
26-06-12 Visum
Image

Megs
Full Member

Post by Megs » 12 Jun 2012, 11:01

Hallo allemaal,

Nogsteeds bezig met oriënteren.
Nu kwam ik op een site, waar je ook een check kan doen en daar geven ze ons 'een kans van slagen' om met onze huidige werkervaring aan de slag te komen, maar omdat onze banen niet op de NOClijst voorkomen, heb ik zo mijn vraagtekens.
Kennen jullie dit bureau?
------------------------------------
MIGRATION BUREAU
New Client Agent
c/o Liv'insure (KVK 34124348 0000), Rustenburgerstraat 39 1074 ER Amsterdam The Netherlands.
Amsterdam - Tel: 020 890 8261 / Outside Netherlands: ++31 20 890 8261
Antwerp - Tel: ++32 (0)3 808 0420
Paris - Tel: ++33 (0)9 75 18 11 24
Email: amsterdam@migrationbureau.com
------------------------------------
Bovenstaand bureau wil voor €185,- ons helpen.... Misschien is 'r iemand van jullie aan wie ik dat mailtje door kan sturen, om te kijken wát je er nou van kan verwachten??

't Is zo'n wirwar van gedachten en plannen en keuzes in mijn hoofd dat ik bijna niet meer weet waar we goed aan doen. 't Mooiste zou zijn dat we via onze huidige werkervaring daar komen, dan moet je dus eerst een baan vinden? Hebben jullie toevallig tips voor vertaalsites voor je C.V.? En anders in de oliebranche, maar dat is nogal een ruig wereldje.... En als je daar nou komt via de olie, moet je dan daar in blijven werken, of kun je ook binnenkomen en dán een baan in je eigen branche gaan zoeken? (Of moet je eerst je Citizenship hebben voor je dat kan doen?)

Weer zoveel vragen......
Bedankt alvast voor de reacties.
Groetjes Marleen.

Gijs
Former CBB Sponsor
Naam: Gijs
Vestigings Provincie: Alberta
Soort visum: permanent resident

Post by Gijs » 12 Jun 2012, 14:30

kort antwoord want ik moet gaan rennen, voor 185 helpt geen 1 bureau jullie. pas op met die gasten
Neem een betrouwbaar iemand Paul Hilteman of zo.

Als je binnen komt met een werkvergunning in welke branche dan ook kan je zodra je je aanvraag gedaan hebt voor je Permanent Resident en goedgekeurd is doen wat je zelf wil.
no more expectations, just goals!

Elke
Senior Member
Naam: Elke
Soort visum: Skilled Worker
In Canada Sinds: 27 Aug 2010

Post by Elke » 12 Jun 2012, 15:19

VER WEG BLIJVEN VAN MIGRATION BUREAU en hun afgevaardigde Ralph Gerritsen. Er is hier onlangs nog iemand door hen bedrogen geweest, en wij zijn veel jaren geleden ook ons geld kwijt geraakt aan die vent. Ben nog steeds aan 't wachten op dat 'rapport'. Ondanks veelvuldige klachten naar hem per e-mail en brieven tot zelfs naar de hoofdzetel in Engeland toe.

Trouwens, op dit moment kan niemand iets zinnigs zeggen over wel of niet in aanmerking komen als Federal Skilled Worker. Het programma is gesloten, begin juli zullen we weten hoe het verder gaat bestaan. Sommigen verwachten dat het -weer eens!- grondig hervormd zal worden.
mijn blog
1) 11-Sept.-09: aanvraag Skilled Worker naar CIO / 5-Aug.-10.: VISUM! / 27-Aug.-10: landed immigrants in Oakville, ON
2) 20-Apr-2015: aanvraag renewal PR card -> ontvangen in juli
3) 28-May-2015: aanvraag citizenship

Post Reply