Fam Butterfly

Plaats hier de stand van zaken van jullie vertrek/aanvraag plaatsbepaling etc.
eezacque
Junior Member

Re: Fam Butterfly

Post by eezacque » 15 Jan 2014, 22:35

butterfly wrote:Mijn man heeft een werkaanbod gekregen van een bedrijf in Vancouver, die zich wil gaan vestigen in Saskatchewan en heeft mijn man gemaild of hij en functie van supervisor plumber ziet zitten.
Nou, natuurlijk ziet hij dat wel zitten, maar we kregen van Visa4You te horen dat je dan eerst een half jaar moet werken in deze provincie en dat je pas daarna het visum kunt gaan aanvragen.
Dat is toch een beetje omgekeerde wereld?
Ik neem aan dat je eerst door de molen zult moeten, van werkaanbod, lmo en work permit: daarna mag je werken.
Als je dan lang genoeg blijft werken, dan zou je een procedure kunnen starten voor pr.
Da's niet de omgekeerde wereld, maar een tweetrapsraket...

Cees
Former CBB Sponsor
Naam: Cees
Vestigings Provincie: Saskatchewan/Ontario
Soort visum: Federal Skilled Worker
In Canada Sinds: 26 Oct 2005

Post by Cees » 17 Jan 2014, 00:09

Zoals hierboven vermeld. Je molen van een werkvergunning. Is bepaalde tijd geldig. Een geode manier om binnen te komen en vandaar de PR procedure op te starten.

Vraagje:

- Waar in Saskatchewan? Wij hebben er 7 jaar gewoond. Fantastische provincie die naar mijn niet zo bescheiden mening door menigeen wordt onderschat. Wellicht dat Astrid je meer info kan geven.

Cees
Hiha bananasplit, gras is groen en sneeuw is wit

butterfly
Gold Member
Naam: Corrie
Vestigings Provincie: Alberta
Soort visum: skilled worker

Post by butterfly » 02 May 2014, 18:18

Cees en Eezacque, ik lees nu pas jullie antwoorden haha.
We zijn er verder niet meer op ingegaan, omdat het er op neer kwam dat mijn man dan op kantoor zou moeten gaan zitten en gesprekken moest voeren met personeel om te bepalen of diegene kan worden aangenomen of niet, dus gewoon een kantoor baan, niets mis mee uiteraard.
Maar mijn man is wel iemand die zijn handen wil laten wapperen en bezig wil zijn in de installatiebranche en zelf dingen doen in plaats van personeel aannemen.
Nu kregen we het goede nieuws dat we nu via mijn papieren binnen kunnen komen.
Op 17 mei zal ik de IELTS test gaan doen en dan zullen we zien of ik overal een 6 op kan halen en dan wordt het dossier weer uptodate gemaakt.
Hopelijk gaat de test in 1 keer goed en dan maar afwachten.

Canadastrid
Senior Member

Post by Canadastrid » 03 May 2014, 00:06

Niet zo verwonderlijk dat je man op kantoor zou gaan werken, want hij kan met zijn papieren hier niet zomaar aan de slag.
Ik vrees dat hij helemaal onderaan de ladder zal moeten starten...tenzij hij zijn journeyman en interprovincial wil gokken, wat alleen maar kan als hij volledig zijn schooling kan aantonen, maar loodgieter in Canada en loodgieter in Nederland is totaal anders.

(toevallig weet ik dat behoorlijk precies omdat mijn man zijn interprovincial gehaald heeft en commercial gasfitter)

Hoop dat het met jou als hoofdaanvrager lukt..succes.

butterfly
Gold Member

Post by butterfly » 05 May 2014, 16:41

Ja, er zal vast wel een groot verschil in zitten of je hier of daar werkt.
Mijn man heeft inmiddels bijna 10 jaar een eigen installatiebedrijf en had vorig jaar dus een werkaanbod gekregen als installateur, maar vanwege de creditcard ging de hele emigratie niet door.
Het emigratieburo had de creditcard gegevens niet juist overgenomen.
En toen was de termijn van het werkaanbod voorbij helaas.
Ik begreep wel dat er een enorme vraag is naar installateurs, maar hij zal ongetwijfeld vast wel eerst lager moeten beginnen.
Ik heb de omschrijvingen van mijn werk gezien en dan zie ik ook duidelijke verschillen met hier.
Maar we zien het wel.

butterfly
Gold Member

Post by butterfly » 20 May 2014, 11:48

17 mei heb ik de IELTS test gedaan.
We begonnen een half uur later dan gepland, we zijn gestart met listening en voor mijn gevoel ging dat best wel goed. Er waren maar een paar momenten dat ik geen idee had wat het antwoord moest zijn en ik heb een paar keer achteraf de spelling niet goed gedaan, ik schreef sunhad ipv sunhat. Maar ik weet niet hoeveel punten er dan af gaan, of het helemaal fout is of gedeeltelijk fout.
Toen kregen we reading. Twee teksten gingen vlekkeloos, maar de andere twee teksten begon ik last te krijgen van de tijdsdruk en kon ik me niet meer goed concentreren op de tekst, ik zag alsmaar de klok steeds harder lopen.
Dus ik denk dat ik hier toch wel behoorlijk wat fouten heb gemaakt.
Met writing heel veel dure woorden gebruikt en mooie zinnen gevormd, ik bedacht ter plekke van alles, ging zo mooi als wat.
Met speaking klapte ik helemaal dicht, ik werd zo zenuwachtig van de examinator. Ik kon geen enkel mooi woord vinden en sprak heel normaaltjes engels, niks geen mooie woorden er tussen.
Dus ik denk niet dat ik geslaagd ben, ik moet overal een 6 ophalen, voor mijn gevoel heb ik op writing en listening wel een 6 en misschien op reading, maar met speaking betwijfel ik het.
Ondertussen ben ik overal referentiebrieven aan het opvragen en heb ik al verschillende mooie brieven ontvangen.
Nu nog mijn uren aantonen, dus druk aan het rekenen en ja, ik kom over het aantal uren heen gelukkig.

sijj
Senior Member
Naam: Sicco
Soort visum: PR
In Canada Sinds: 0- 0-2008

Post by sijj » 20 May 2014, 16:49

Spannend, ik hat :wink: ook een slecht gevoel hier en daar, maar achteraf was het toch best wel oke. Het gaat inderdaad erg snel, en is allemaal erg engels, geen woord nederlands ertussen. Dat vond ik ook vermoeiend. Ik denk nu dat ik er om moet lachen, maar toen vond ik het best wel pittig - de tijdsdruk inderdaad.

Jammer met het spreken, maar wie weet, duimpjes op houden hoor! Positief denken is alvast de helft :)
Het lijkt wel vakantie

AnneMarie
Former CBB Sponsor
Naam: AnneMarie
Soort visum: FSW
In Canada Sinds: 27 Mar 2012

Post by AnneMarie » 21 May 2014, 00:09

Hey Butterfly ik ben een poosje niet op het CBB geweest. Maar zie hier nieuwe mogelijk heden voor jullie? De lijst van skilled workers is weer aangepast zoals je weet. Misschien kun je nu op jou functie binnen komen? Dan kun je lekker zelf kiezen waar je wilt wonen en dan moet je ook niet het land uit als de baan eindigd!

Kop op met die stomme IELTS test. Goed oefenen en wat al eerder is gezegd luister naar die BBC site en de sites gebruiken die ik je destijds heb gegeven.
Maar vooral geloven in jezelf!!!
Veel succes

Annemarie
03-09-10 1e aanvraag
05-07-11 2e aanvraag
22-11-11 In Process
02-02-12 COPR!
27-03-2012 Geland

http://www.hottentot.org

butterfly
Gold Member

Post by butterfly » 21 May 2014, 07:47

Dank jullie wel.
Annemarie, we gaan inderdaad onder mijn beroep.
Ik ben druk bezig met allemaal referentiebrieven van de instellingen en cliënten waar ik voor gewerkt heb, want ik moet drie jaar fulltime werkervaring aan kunnen tonen.
Sinds drie jaar werk ik als zelfstandige, dus wel wat lastig, maar heb wel alle facturen, dus de fax apparatuur bij het emigratieburo raakt oververhit van al mijn faxen die binnenkomen daar haha.
Ik heb de IELTS nu achter de rug en hopelijk is het goed genoeg.
Verder moesten de VOG verklaringen nog en die hebben we gisteren al binnen gekregen, dus dat ging snel.
Alleen nog nieuwe pasfoto's en nog een bewijsstuk uit Canada van mijn oom en tante en de rest van het dossier is er allemaal nog.
Ik zal alleen nog wel een kopie van mijn creditcard geven aan hun, zodat we niet weer hetzelfde probleem krijgen als vorig jaar.
Het schijnt dat er voor ons beiden toch zat werk moet zijn.
We zullen het zien, mijn man kan in ieder geval bij zijn neef aan de slag in eerste instantie totdat hij zelf wat heeft gevonden.
Het liefst willen we beiden weer proberen voor onszelf bezig te gaan, zoals we nu ook doen.
Nou, nu eerst weer naar mijn cliënten.

butterfly
Gold Member

Post by butterfly » 30 May 2014, 12:24

De testresultaten: Listening een 6, reading and writing een 5 en speaking een 6,5.
19 juli opnieuw IELTS doen helaas.
Dit keer ga ik de IELTS cursus er ook maar bij doen.

sijj
Senior Member
Naam: Sicco
Soort visum: PR
In Canada Sinds: 0- 0-2008

Post by sijj » 30 May 2014, 18:18

:( , volgende keer gaat het beter
Het lijkt wel vakantie

Sophia
Senior Member
Naam: Sophia
Vestigings Provincie: BC
Soort visum: PR: 2008
Citizenship: 2012
In Canada Sinds: 22 Nov 2005

Post by Sophia » 31 May 2014, 16:59

Succes met de nieuwe test! Dan haal je allemaal achten ok :)
Nieuwste blog post: Image Image

mike
Former CBB Sponsor
Naam: Mike
Vestigings Provincie: SK (D.V.)
Soort visum: FSW

Post by mike » 10 Jun 2014, 18:56

Jammer dat je het niet hebt gehaald. Begrijp ik nu goed dat je een academic IELTS doet?

butterfly
Gold Member

Post by butterfly » 12 Jul 2014, 21:49

Zaterdag 19 juli is het zover, dan moet ik wederom de IELTS test doen.
Ik krijg sinds 4 weken nu les van mevrouw Slavica van Apeldoorn, een zeer goede lerares.
Ze heeft me alle ins en outs geleerd van writing en reading.
Mijn grammatica, daar verlies ik een hoop punten mee omdat ik geneigd ben heel veel te schrijven met -ing en het woordje will gebruik ik teveel.
Ze heeft me nu uitleg gegeven over de basis grammatica van engels.
Maar voor reading blijf ik steeds maar een 5 of een 5,5 halen terwijl ik elke dag oefen al bijna vier weken lang.
Dus als iemand nog meer tips heeft voor reading, dan zijn ze welkom.
Heb van haar begrepen dat ik eerst moet kijken naar wat er gevraagd wordt en dan de belangrijkste woorden onderstrepen.
Vooral de vragen met falsch or not given. Daar ga ik steeds de mist mee in, dus ik wordt een beetje wanhopig.
Volgens haar moet ik de laatste paar dagen juist even rust nemen, zodat ik wel enigszins uitgerust aan de IELTS begin.
Dus ik ga nog een paar dagen oefenen en dan de laatste twee dagen maar vroeg op bed en veel relaxen.
We gaan weer naar Duitsland, dus maar even kijken of er wat leuks te doen is voor de kinderen.

Wat is het trouwens rustig op het forum.....

butterfly
Gold Member

Post by butterfly » 12 Jul 2014, 21:51

mike wrote:Jammer dat je het niet hebt gehaald. Begrijp ik nu goed dat je een academic IELTS doet?
Ik doe de general test, ik deed eerst de academic, want die heb ik volgens mij ook nog nodig voor practical nurse.

Post Reply