Johan & Katrien & 2 kinderen - Ontario

Plaats hier de stand van zaken van jullie vertrek/aanvraag plaatsbepaling etc.
Cees
Former CBB Sponsor
Naam: Cees
Vestigings Provincie: Saskatchewan/Ontario
Soort visum: Federal Skilled Worker
In Canada Sinds: 26 Oct 2005

Re: Johan & Katrien & 2 kinderen - Ontario

Post by Cees » 08 Dec 2013, 20:18

eezacque wrote:
Cees wrote:Ik geef toe, ons motel vereiste kapitaal, maar de computer repair niet en de mosterd makerij vroeg om een investering van $ 3,000.00

Ligt er dus maar net aan wat je gaat doen en hoe je opstart.
Nee. Je komt het land niet in met het plan $3000 in een mostermakerij te investeren: iets opstarten om te kunnen emigreren kost een hoop geld.
Dat is irrelevant omdat Johan reeds Canadees is en in principe kan doen wat hij wil. Hij is vrij om zich te vestige. Katrien zal een visum moeten hebben, wat via Family Class geregeld kan worden. Jij hebt gelijk in het geval van een emigrant als jij en ik, maar in dit geval doet dat er niet toe.

Cees
Hiha bananasplit, gras is groen en sneeuw is wit

sijj
Senior Member
Naam: Sicco
Vestigings Provincie: Alberta
Soort visum: PR
In Canada Sinds: 0- 0-2008

Post by sijj » 09 Dec 2013, 15:29

Klopt op zich eezacque, maar het in Canada veel makkelijker om iets op te starten dan in Nederland, officieel dan althans. En de regels zijn 'soepeler'. Minder controle zolang het niet om eten gaan vermoed ik (geen ervaringing in de hotelelarij).

Je begint hier gewoon, effe naar de regi, geen vragen, en starten. Toen ik in Nederland startte moest ik eerst een aantal diploma's enzo laten zien (KvK gedoe), werd er helemaal gek van. Dit mag niet, dat mocht niet, bleh. Blijkt trouwens nu ook soepeler te zijn.
Het lijkt wel vakantie

Ineke
Former CBB Sponsor
Naam: Ineke
Vestigings Provincie: BC
Soort visum: Federal Skilled Worker
In Canada Sinds: 23 Jun 2012

Post by Ineke » 09 Dec 2013, 18:56

sijj wrote:Klopt op zich eezacque, maar het in Canada veel makkelijker om iets op te starten dan in Nederland, officieel dan althans. En de regels zijn 'soepeler'. Minder controle zolang het niet om eten gaan vermoed ik (geen ervaringing in de hotelelarij).

Je begint hier gewoon, effe naar de regi, geen vragen, en starten. Toen ik in Nederland startte moest ik eerst een aantal diploma's enzo laten zien (KvK gedoe), werd er helemaal gek van. Dit mag niet, dat mocht niet, bleh. Blijkt trouwens nu ook soepeler te zijn.
hangt erg af wat je gaat doen. Bedrijf starten in nl is ook zo gepiept. Bij kvk regel je alles ook je belastingzaken en zeggen dat in canada niet gecontroleerd wordt is ook niet helemaal juist. Boetes zijn niet mals als je je niet aan regels houdt. Maar hangt allemaal af van je wat gaat doen en welke regels er gelden. Dat is in canada zo en in nl. Wat betreft btw/gst/pst zijn de administratieve lasten in canada hoger. Dat merken we nu bc de hst heeft afgeschaft. Regelgeving rondom onze business is erg veel en we moeten ieder jaar het nodige betalen en papierwerk invullen. Ook al paar geen inspectie gehad.
23-6-07: aanvraag
11-9-09: verzoek doc
16-1-10: doc gestuurd
10-4-10: verzoek Aus. VOG zoon
19-5-10: Aus. VOG gestuurd
19-6-10: OPROEP MEDICAL
5-8-10: medical
24-8-10:aanvullend verzoek
14-9-10:medical verstuurd
4-10-10: verzoek paspoorten
22-10-10: opgestuurd
3-11-10: VISUM
25-12-10: PR

Canadastrid
Senior Member

Post by Canadastrid » 10 Dec 2013, 00:39

Ja dat is inderdaad erg afhankelijk van wat je gaat doen, ik heb in Nederland grotendeels voor mijzelf gewerkt (salon) en dat was eenvoudig.
Maar dat is het in Canada ook, mijn man heeft een loodgietersbedrijf overgenomen en geloof mij alles wordt gecontroleerd, hij moet voor elke keer als hij iets met gas gedaan heeft een permit afgeven en dat komen ze wel degelijk controleren.
Maar ook alles van sceptic tanks ed wordt gecontroleerd door de health inspection, dus regelloos is het in Canada zeker niet.
Hij is nu net lid geworden van Saskenergy,(als mensen geen geld hebben om een furnace te kopen/vervangen, kunnen ze die toch laten installeren, hij installeerd dan en wordt betaald door Saskenergy, die het in termijnen van de klant innen, en daar kom je ook maar niet zo in...en je moet hier echt wel voorzien zijn van alle papieren en diploma's anders gooien ze de tent zo dicht

Post Reply