Must see’s in Canada?

Foto's van o.a. vakanties, steden, natuur, gehuchten etc in Canada
Post Reply
Fopjes
Newbie
Naam: Paulien
Vestigings Provincie: Ontario
Soort visum: Working Holiday werkvergunning

Must see’s in Canada?

Post by Fopjes » 19 Dec 2014, 15:15

Hey allemaal. Ik heb plannen om ergens volgend jaar tegen de lente naar Canada te vertrekken voor een working holiday. Ik zit nu te denken aan Ontario. Ik reis veel en wil graag weg uit Nederland en ga kijken of Canada het voor mij is (ben er nog niet eerder geweest). Nu ben ik een fanatiek hobbyfotografe en ik vroeg mij af of iemand nog leuke inside tips heeft voor mooie, fotogenieke plaatsjes. Waarschijnlijk zal ik neer strijken in de regio van Ontario, maar ik wil ook gaan rondreizen, dus wat dat betreft geen beperkingen. Ik richt me eigenlijk meestal op de stadse omgeving, maar in Canada wil ik me meer gaan focussen op natuurfotografie. Binnenkort komt mijn eerste site online. Ik heb website hosting bij een professioneel bedrijf geregeld hiero, dus ik pak het groots aan :D Ik kan dus binnenkort wel wat van mijn werk laten zien…voor de geïnteresseerden :)

Claudia D.
Senior Member
Naam: Claudia
Soort visum: workpermit

Re: Must see’s in Canada?

Post by Claudia D. » 27 Dec 2014, 02:08

Eerlijk gezegd als je echt een fanatiek natuurfotograaf bent dan zou ik effe doorvliegen naar British Columbia om te fotograferen en Ontario overslaan.
Volgens mij ben je hier gauw klaar "geknipt".
Ben zelf fotograaf, niet natuur, maar dan nog, voor natuurfotografie zou ik het westen opzoeken. Zowel wat flora en fauna betreft!

Cees
Former CBB Sponsor
Naam: Cees
Vestigings Provincie: Saskatchewan/Ontario
Soort visum: Federal Skilled Worker
In Canada Sinds: 26 Oct 2005

Post by Cees » 27 Dec 2014, 02:32

Misschien toch eens beter kijken Claudia. Als je hier in Ontario niet kunt fotograferen, dan lukt dat in BC ook niet :)

Groetjes,

Cees
Hiha bananasplit, gras is groen en sneeuw is wit

Claudia D.
Senior Member

Post by Claudia D. » 29 Dec 2014, 18:23

Misschien toch beter lezen Cees.
Het gaat niet om het kunnen, maar om het gene wat je wilt vast leggen en dan denk ik als je het voor het kiezen hebt en je bent natuurfotograaf, dan zou ik voor BC kiezen omdat het aanbod vele malen groter is en veel diverser dan Ontario.

Tegenwoordig denken veel mensen dat ze "kunnen" fotograferen sinds de digitale camera. Het maakt immers niks uit of je 100 keer op 1 object schiet, er zal altijd wel eentje bij zitten die ok is.
Een opleiding hebben de minsten gehad, maar dat is nog niet eens doorslaggevend. Wel creatief en eigen stijl.

En ja, ik denk dat ik het zeker kan, vinden mijn opdrachtgevers in elk geval wel.
Maar zou ik me op natuurfotografie richten, dan zou ik een andere omgeving zoeken.

Ann75
Senior Member
Naam: Ann
Vestigings Provincie: British Columbia
Soort visum: Visitor visa, daarna PR via "Common-Law" en Canadian sinds 2008
In Canada Sinds: 03 Apr 2000

Post by Ann75 » 30 Dec 2014, 06:54

Zolang er natuur is kan je foto's nemen. Ik denk dat elke provincie in Canada wel wat prachtigs te bieden heeft wat natuur betreft en mogelijkheden voor fotografie. Het hangt een beetje af wat je zelf wil vastleggen, sommigen houden van simpele/eenvoudige wijdse landschappen en anderen houden dan weer van zee of bergen. Ik ben zelf ook wat bezig met fotografie (als hobby) en ik zou mij in eender welke provincie van dit land kunnen uitleven. ;) Ik woon zelf bij Vancouver en moet niet ver rijden voor wat mooie natuur fotografie als ik er zin in heb en als ik tijd heb. Ik heb nooit lessen gevolgd en mezelf alles zelf aangeleerd dankzij redelijk wat foto forums waar erg behulpzame mede hobby fotografen opzaten die graag hun raad me iedereen deelde.

Dus het hangt een beetje af waar je interesse ligt en wat je graag wil fotograferen, daar zou ik dan toch het meeste over nadenken...wat voor natuur zou je willen vastleggen?

Voor foto's van mijn omgeving kan je eens gaan kijken op mijn foto blog als je wil: http://annbadjuraphotography.blogspot.ca/

Succes met je keuze!
Groetjes,
Ann
Kom eens langs op mijn blog met foto's

Image

Cees
Former CBB Sponsor
Naam: Cees
Vestigings Provincie: Saskatchewan/Ontario
Soort visum: Federal Skilled Worker
In Canada Sinds: 26 Oct 2005

Post by Cees » 30 Dec 2014, 19:03

Claudia,

Ik begrijp dat je geen natuur fotograaf bent (als ik het goedlees :) ) Wat fotografeer jij wel graag als ik vragen mag?

Cees
Hiha bananasplit, gras is groen en sneeuw is wit

Claudia D.
Senior Member

Post by Claudia D. » 01 Jan 2015, 04:34

Cees,

ik doe vrij veel op paardengebied. Niet alleen portretfoto's of actie foto's van paarden, maar ook details voor bedrijven (stoeterijen, klinieken enz)
Daarbij fotografeer ik voor een aantal non-profit organisaties ter ondersteuning. Een hond die goed gefotografeerd is vindt sneller een nieuw thuis. (of ander dier).
Ik doe daarbij ook portretfotografie maar altijd in een zo natuurlijk mogelijke setting, dus geen studio met wit achtergrond wandje.
Heb in het verleden een aantal natuurfotografie workshops gedaan bij Steven Ruiter, een zeer goede fotograaf in Nederland. Het was zeer leerzaam, je krijgt weer een andere kijk op dingen, maar het was met name leuk omdat Steven Ruiter biologie gestudeerd heeft en heel veel weet van oa vogels. Bij het geringste piepje weet hij al wat er waar gaat gebeuren en kan daardoor de mooiste shots maken.
Ik vind natuurfotografie leuk, maar ben niet gedreven om er uren voor in de bosjes te liggen.Ik kruip wel graag door de modder bij een stoeterij.

Post Reply