Wat kost een kroon?

Gezondheidszorg
Post Reply
Nanshans
Junior Member

Wat kost een kroon?

Post by Nanshans » 28 Jan 2006, 13:48

Voor de tweede keer in 2 weken is mijn vulling uit m'n kies gevallen, ik moet dus een kroon. Ik weet dat ze hier ongeveer 450 euro kosten ??? :(. Ik ben niet aanvullend verzekerd en moet het zelf ophoesten. Maar wat kost een kroon in Canada, en kun je er voor verzekeren? Kan ik beter wachten of toch maar hier laten doen? Misschien kunnen onze Belgische CBBers ook even reageren. Misschien zijn ze bij jullie goedkoper, dan wip ik nog ff de grens over. ;)
Ik hoop op reacties!
alvast bedankt.

Nancy
ps vanavond weer geen chips en borrelnootjes ;) misschien ook maar beter ook.

Durango
Junior Member

Re: Wat kost een kroon?

Post by Durango » 28 Jan 2006, 14:05

Geen idee wat het kost, ik weet wel dat deze kroon iets duurder is.     ;)

Image

Greeting D.

tommy
Former CBB Sponsor

Post by tommy » 28 Jan 2006, 14:24

Misschien heb je hier iets aan, Marijke heeft ook last van kiespijn en heeft op hun site daar iets over geschreven.
http://travellingtomboys.web-log.nl/log/4699723

Succes ermee.
Jacqueline
[url=http://www.TickerFactory.com/]
[img width=400 height=70]http://tickers.TickerFactory.com/ezt/d/4;51;133/st/20070707/e/Moving+to+Canada/dt/7/k/a8e5/event.png[/img]
[/url]

Mathilda
Former CBB Sponsor

Post by Mathilda » 28 Jan 2006, 18:15

Hallo, ik weet dat hier in BC de tandarts niet in het basispakket zit. Zelfs niet voor de kids. Maar Hans zit nu in een benefitpackage bij zijn werkgever, en dat is een 'gold' regeling: alles zit er in: ook kronen en weet ik niet wat. Wel met een maximum per jaar. :) Het hangt dus helemaal van de 'benefitpackage' van je werkgever af.

Ik heb overigens ook in NL nog eea laten verbouwen, en mijn tandarts heeft aangeboden hierheen te komen als ik nog eens iets nodig zou mogen hebben. En gezien de prijzen op de weblog van Marijke zou dat nog wel eens rendabel kunnen zijn ook! ;)

Groeten, Mathilda
If life seems jolly rotten, there's one thing you've forgotten. And that's to laugh and dance and smile and sing ..

Nathalie
Former CBB Sponsor
Naam: Nathalie
Vestigings Provincie: New Brunswick
Soort visum: PNP
In Canada Sinds: 22 Nov 2003

Post by Nathalie » 28 Jan 2006, 23:14

Hoi Nancy,

Ik weet ook niet wat een kroon kost. Wat ik wel weet is dat als je een tandarts verzekering neemt, eerst 6 maanden verzekerd moet zijn voor je wat mag claimen. Kan je het zo lang uitzingen??

Nathalie
Canada is het enige land dat geografisch gezien op de VS kan neerkijken :-)

Leon_en_Irma
Senior Member
Naam: Leon, Irma en de meiden
Vestigings Provincie: Alberta
Soort visum: ..

Post by Leon_en_Irma » 28 Jan 2006, 23:23

Hallo, In het boekje van Blue cross staat dat een kroon in Alberta $542 dollar cost.
$480 in BC, $468 in Saskatchewan en $ 484 in Manitoba. Dit is een boekje van 2005. Dus het zal misschien ietsje duurder zijn.

Groetjes Irma

Ronnie008
Newbie

Post by Ronnie008 » 29 Jan 2006, 03:21

Hoi,ja wat kost een kroon.Ik zou gewoon even gaan googlen en naar een tandarts informeren waar je wilt gaan wonen.De meeste hebben wel een site en geven wel een indicatie van een prijs.Ik kan wel zeggen,het hele tandarts gebeuren is hier dus even anders geregeld dan in Nederland.Maar meestal krijg je al naar 3 maanden hier je benefits,waarin een dental plan is opgenomen,houdt in dat je 20% van de kosten betaald,en je mag tot een zeker bedrag per persoon per jaar.Maar hou ook rekening met het feit dat sommige bedrijven pas na een jaar je dental geven.Zelf ben ik toevallig gisteren geweest,mijn vulling ligt er ook uit,dus ff vullen dacht ik.Mooi niet,,,,eerst een exam permanent....toen een BW.X-RAY,,,,toen een Panoramic.....is een scan om je hele hoofd heen,speciaal voor je kaak,en hoe je gewrichten,tanden enzovoort er aan toe zijn,dat was nieuw voor mij,kijk de twee x-ray,s kon ik wel van nederland.Ok,toen dacht ik dus ff gauw vullen en wegwezen,niet dus ,kan gewoon weer over 1 maand terug komen,om de vulling te doen,en dan weer een afspraak voor de cleaning.Ok,ze nemen wel de tijd voor je,maar toch anders dan in Ned.Daar werd ik gelijk gevult en gecleand.Maar het schijnt normaal te zijn hier.Ok,maar ik denk toch dat het niet alleen een kroon is die je betaald,komt natuurlijk het schoonmaken,de tijdsduur en niet te vergeten de taxes bij.Google er op los en vindt voor je eigen uit waar en wie het goedkoopst is.

just_do_it
Senior Member
Naam: Petra
Vestigings Provincie: Ontario
Soort visum: skilled worker

Post by just_do_it » 08 Nov 2006, 12:56

Hallo allemaal,

Bij mij was er een stuk van mijn kies afgebroken.
Ik had nog geen tandarts in Canada, maar na een beetje rondbellen kon ik de volgende dag toch bij een tandarts terecht.
Zij heeft toen foto's gemaakt van mijn kies, en hem weer keurig gemaakt.
Alleen zei ze me wel toen ik klaar was, dat het heel verstandig zou zijn als er zo snel mogelijk een kroon op zou komen, omdat het restje kies niet zo groot was, en de reparatie die ze gedaan had niet zo lang zou houden.
En als ik te lang zou wachten kon er misschien geen kroon meer geplaatst worden. Dan zou ik met een gat in mijn mond lopen op een zichtbare plek, en dat vond ik toch niet zo'n prettig idee.
De kosten waren ongeveer 250 dollar voor die eerste reparatie.
De week erna kreeg ik een noodkroon, en weer een week later werd de echte kroon geplaatst.
In totaal heb ik ongeveer 4 uur in de stoel gelegen, en voor de kroon moest ik 940 dollar betalen. Al met al een hele dure geschiedenis. Maar de behandeling zelf was wel heel mensvriendelijk, Er werd alle tijd voor me genomen, en ik heb geen pijn hoeven lijden.
Maar zoiets moet natuurlijk niet te vaak voorkomen. Mijn man kon bij de baas 500 dollar claimen, wat de kosten weer een beetje drukte. Maar dit kan maar 1 keer per jaar.

Groetjes,

Petra
Gertjan, Petra, Michiel, Joost, Benjamin, Jonathan en Christiaan wonen sinds juni 2005 in Woodstock.

Mathilda
Former CBB Sponsor

Post by Mathilda » 08 Nov 2006, 16:38

Ik was begin dit jaar bij de tandarts en ik moet nog 2 kronen (een al voorbereid in NL) en kreeg een offerte voor 1600 dollar, waarvan 50% vergoed wordt door Hans zijn benefits plan.

Mathilda
If life seems jolly rotten, there's one thing you've forgotten. And that's to laugh and dance and smile and sing ..

Post Reply