heeft iemand een canadees simkaartje te koop?

Wat kan je meenemen en wat niet, Laptop wasmachine etc. Gebruik van internet, telefoon etc
Post Reply
marjolein O
Full Member
Naam: marjolein
Vestigings Provincie: Brussel Belgie
Soort visum: bezig met aanvraag van: student permit en open work permit

heeft iemand een canadees simkaartje te koop?

Post by marjolein O » 28 Aug 2013, 19:51

wij vertrekken hopelijk zeer binnenkort naar canada. We hebben beide onze nl abonement opgezegd en zijn vanaf 31 aug niet meer te berijken op nederlands nr. Nu is het waarschijnlijk dat mijn vriend eerder vertrekt dan ik, graag zouden wij voor noodgevallen allebei al een canadees nr hebben. Heeft iemand van jullie toevallig nog een canadees simkaartje (2x) met canadees beltegoed (prepaid) heel toevallig? :D

Sophia
Senior Member
Naam: Sophia
Vestigings Provincie: BC
Soort visum: PR: 2008
Citizenship: 2012
In Canada Sinds: 22 Nov 2005

Re: heeft iemand een canadees simkaartje te koop?

Post by Sophia » 28 Aug 2013, 20:53

Helaas... Marjolein... ik heb een half jaar lopen "leuren" met mijn Rogers kaartje + beltegoed en niemand wilde hem hebben... toen heb ik het dit voorjaar zelf maar opgemaakt en laten verlopen.
Misschien kan je op eBay een paar SIM kaartjes bestellen en op afstand activeren? Of anders wil ik er best een paar voor je bestellen en opsturen (uiteraard tegen kostprijs) :D , als je dat wilt stuur maar een PM met je wensen.
Nieuwste blog post: Image Image

The O
Former CBB Sponsor
Naam: Theo Kimberley BC
Soort visum: Permanent Resident

Post by The O » 29 Aug 2013, 00:20

Marjolein, als het puur en alleen om noodgevallen gaat is het tot 6-7 maal goedkoper een prepaid Nederlands mobielnummer in de lucht te houden (of een ander niet Canadees prepaid nummer).
Dus mijn advies schaf gewoon een Nederlands prepaid kaartje aan, let wel op dat je tri-band toestel gebruikt.

Als je namelijk niet of nauwelijks mobiel belt (= alleen noodgevallen) is het relatief goedkoopste wat je in Canada pre-paid kunt krijgen: 100 dollar bel te goed per jaar. Dus je koopt dan een kaartje waarvan bel tegoed max een jaar geldig is (tenzij je weer 100 dollar aanvult, blijft het staan). Alles wat korter geldig is is relatief duurder. In Nederland kun je voor rond de 12 euro per jaar een nummer wereldwijd in de lucht houden. Je hebt dan wel een tri-band toestelletje nodig.

Nogmaals ik ga er dan vanuit dat je toestel/nummer in principe nooit gebruikt, maar echt alleen als er iets is/ bereikbaar wilt zijn. Het kost je dan 2 euro per minuut ofzo als jezelf belt of gebeld wordt wat hopelijk niet aan de orde is. Neem als ik van huis ga zelf altijd mijn Nederlands mobiel mee voor noodoproepen, moet er wel weer bereik zijn, want dat is hier ook nog niet overal.

Anders zelf gewoon een prepaid kaart je in Canada kopen, overnemen heeft sowieso niet zo heel veel toegevoegde waarde ivm verloop ervan.

Sophia
Senior Member

Post by Sophia » 29 Aug 2013, 03:43

Alleen 7-11 SpeakOut heeft een jaarlijks top up minimum van $25.
Maar je hebt wel gelijk, Theo, een Nederlands SIM kaartje werkt net zo goed. Ik heb voor mijn Nederlandse reizen een Aldi SIM kaartje gekocht met een aantal extra opwaardeerbonnen (dame keek heel gek toen ik zei dat ik voor 40 euro beltegoed wilde maar wel in bonnetjes van een tientje, haha). Dat hoef je maar paar jaar minimum hoeft op te waarderen. En het werkt hier ook gewoon - SMS ontvangen is zelfs gratis :mrgreen:

marjolein O
Full Member

Post by marjolein O » 29 Aug 2013, 09:24

bedankt voor de tips! dan gaan we vanmiddag gewoon een nederlands simkaartje aanschaffen. we nemen in canada toch zo snel mogelijk een abonement, het is enkel voor contact tussen mij en mijn vriend mochten we apart naar canada vertrekken.

The O
Former CBB Sponsor
Naam: Theo Kimberley BC
Soort visum: Permanent Resident

Post by The O » 29 Aug 2013, 17:34

Alleen 7-11 SpeakOut heeft een jaarlijks top up minimum van $25.
Bedankt Sophia, bestaat dus wel een goedkopere optie dan de 100$ variant,wist ik niet, weer wat geleerd.

Sophia
Senior Member

Post by Sophia » 29 Aug 2013, 20:05

Hier is de link, Theo :) http://www.speakout7eleven.ca/
Werkt op het Rogers netwerk, wat de meeste Nederlandse (modernere triband) GSM's zullen ondersteunen.
Waar gaan jullie je vestigen, Marjolein? Als je tips nodig hebt voor een provider of plan zeg je het maar :)
Edit: oh ik zie London, Ontario... Wind is een goede keuze als je niet veel rond reist en goed bereik hebt... anders Koodo, Fido of Virgin :)
Sophia wrote:Dat hoef je maar paar jaar minimum hoeft op te waarderen.
Wat een zin! Schreef ik dat echt??? :shock:
Ik DENK dat ik hier probeerde te zeggen dat je maar met een tientje per jaar hoeft op te waarderen, hahaha!

marjolein O
Full Member

Post by marjolein O » 30 Aug 2013, 09:12

bedankt voor de tips sofia! dan nemen we bij aankomst wind als provider ;) en internet weet je daar iets over? zodra we ons visum hebben wil ik dat alvast aanvragen

Sophia
Senior Member

Post by Sophia » 30 Aug 2013, 20:41

Bedoel je vast Internet? Nee eigenlijk niet, zeker niet in Ontario... je hebt dacht ik de keus uit Bell, Rogers, en Shaw... maar ik weet er verder niets van. Die dingen verschillen zo per provincie!

Mobiele telefonie weet ik wel veel van... Wind is een voordelige keus ALS je niet veel rond trekt buiten de GTA, want het is puur een lokale provider. Hun prijs is uitstekend (voor Canadese begrippen dan altijd nog), maar zodra je je buiten hun "home zone" begeeft betaal je roaming kosten (dan zit je op het Rogers netwerk). Dat kan stevig oplopen met 20 cent per minuut en $1 per MB (!!!) dus... wees voorzichtig en zet roaming zeker uit :) Er gaan overigens stevige geruchten dat Wind wordt opgekocht door Verizon (Amerikaans bedrijf)... wat dat zal gaan betekenen weet niemand nog!

Hier is een thread over het bereik van Wind in London zelf: http://www.howardforums.com/showthread. ... -London-ON

Er is helaas niet veel competitie in Canada op mobiel gebied, maar mocht je meer zekerheid willen dan is Koodo of een van de andere "sub brands" een goede keus. Koodo bijvoorbeeld is volledig nation wide, dat wil zeggen dat of je nou (van of naar) Ontario belt of Alberta, je betaalt altijd hetzelfde tarief... voor reizigers is dat uiteraard een betere optie.

Koodo is een sub brand van Telus, Virgin van Bell en Fido van Rogers. Blijf vooral weg van Telus, Bell en Rogers (in de volksmond Robellus) zelf, tenzij je een goede onderhandelaar bent (Rogers kan nog wel eens inschikkelijk zijn, als je een tijdje abonnee bent kan je bellen naar "retentions" om te onderhandelen voor een beter pakket).

Tip: probeer zoveel mogelijk zelf een toestel aan te schaffen, bijvoorbeeld de Nexus 4 is via Google te koop voor een habbekrats en is op elke provider te gebruiken! Providers proberen uiteraard hun eigen toestellen aan te smeren, die "gelocked" zijn en die je dan in 2 jaar afbetaalt (tot voor kort was dit 3 jaar) - dan zit je al gauw vast aan een tweejarig contract. NIET doen! Ga altijd maand voor maand of zelfs prepaid... afhankelijk van je gebruik uiteraard. Omdat jullie nieuw zijn in Canada zal je sowieso worden "beknot" omdat je hier nog geen credit rating hebt, ook iets om over na te denken.

Pff heel wat informatie maar dan weet je ook weer iets meer :lol:

anja sol
Former CBB Sponsor
Naam: Theo en Anja
Soort visum: Permanent Residence

Post by anja sol » 31 Aug 2013, 02:55

Nou Sophia, mocht je nog een andere carriere zoeken.... jee, wat weet je er veel van! Ook vanuit Kimberley bedankt voor de info! Wij zullen tzt ook aan een smartphone 'moeten', nog steeds voor ons uit geschoven ivm de hoge kosten, maar met een bedrijf uiteindelijk toch wel handig. Dus alle info is welkom, nogmaals bedankt!
Sinds juli 2009 runnen wij Alpenglow Bed and Breakfast in Kimberley BC
blog: http://www.anjasol.com

Sophia
Senior Member

Post by Sophia » 31 Aug 2013, 21:21

Graag gedaan hoor Anja! Vraag maar raak :D Mobiele telefonie is m'n hobby maar... ik krijg er gelukkig ook iets voor terug :) http://mobilemasters.koodomobile.com/meet-the-masters/

marjolein O
Full Member

Post by marjolein O » 01 Sep 2013, 08:33

ha wat een super informatie! :) we zijn helemaal voorbereid op mobiele telefonie dankzij jouw tips :)

Annemieke
Former CBB Sponsor
Naam: Annemieke
Vestigings Provincie: British Columbia
Soort visum: SAP aangevraagd augustus 2007. PR sinds 8-9-2011.

Post by Annemieke » 02 Sep 2013, 18:51

Nogeen tip voor je nederlandse mobiele prepaid, neem er 1 van KPN. Die hoef je niet op te waarderen elk jaar. Je belt waarschijnlijk wel wat duurder, maar geen jaarlijkse kosten om hem in de lucht te houden.
[size=85]In Process since: 27-08-2007
VISUM: 6-01-2011
Permanent resident since 8-09-2011
Bezoek ook onze website =>www.frenkenannemieke.com
No one can go back & make a brand new start.
Anyone can start from now & make a brand new ending.

Post Reply