Gaat er iemand naar de EmigratieBeurs?

belastingen, voorzieningen etc.
Post Reply
Lisettevb
Newbie
Naam: Lisette
Vestigings Provincie: Geen
Soort visum: Geen

Gaat er iemand naar de EmigratieBeurs?

Post by Lisettevb » 08 Jan 2014, 17:22

Hoi,

Gaat er iemand naar de Emigratiebeurs op 8 & 9 februari? Het wordt gehouden in de Expo in Houten.
Ik wil graag naar Canada emigreren en heb hier nogal wat vragen over. Weet iemand of de beurs een goed begin is?
Ervaringen met een dergelijke beurs?

Groeten, Lisette

mike
Former CBB Sponsor
Naam: Mike
Vestigings Provincie: SK (D.V.)
Soort visum: FSW

Re: Gaat er iemand naar de EmigratieBeurs?

Post by mike » 10 Jan 2014, 08:53

Het hangt van de vragen af of het zinnig is. Op de site kan je zien wie er uit Canada komen. Voorheen stond daar ook een vertegenwoordiger van de ambassade in Berlijn, maar weet niet of dat nu nog zo is.

Jeffrey
Newbie
Naam: Jeff
Vestigings Provincie: British Columbia
Soort visum: Family Class, Spousal
In Canada Sinds: 17 Apr 2012

Post by Jeffrey » 10 Jan 2014, 19:09

Ik ben in 2010 of 2011 denk ik op de emigratiebeurs geweest en vond het best leuk om gelijkgestemden te spreken. Het heeft me verder niet geholpen met mijn emigratie maar de emigratie in mijn geval was dan ook vrij gemakkelijk. Ik ben in 2011 getrouwd met mijn Canadese vrouw die altijd al in Canada woonde. Vervolgens heb ik in januari 2012 zelf mijn Family Class/Spousal papieren ingediend, in april 2012 met een toeristen visum verhuist naar Canada en in oktober 2012 was ik permanent resident.
05-01-12: aanvraag verstuurd aan CIC
10-01: ontvangen bij CIC
24-02: email ivm aanvraag bij CIC ontvangen
16-04: email gekregen ivm sponsorgoedkeuring, dossier is doorgestuurd naar Europa
19-10: Aanvraag goed gekeurd en COPR ontvangen
26-10: Permanent resident

Peanut
Newbie
Naam: Wijnand
Vestigings Provincie: Alberta
Soort visum: TWP

Post by Peanut » 26 Jan 2014, 19:27

Ja,ik ben erbij. Weet nog niet welke dag

CeeBs
Newbie
Naam: Claudia
Vestigings Provincie: Geen
Soort visum: Geen

Post by CeeBs » 02 Feb 2014, 11:45

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en samen met mijn vriend ben ik mogelijkheden aan het bekijken voor evt. emigratie naar Canada. Wij hebben nog weinig informatie dus het lijkt me zeker interessant om te gaan, temeer omdat Canada gastland is op de beurs. Ben erg benieuwd! Wij gaan zaterdag.

Groetjes Claudia

Jemmy
Newbie
Naam: Jemmy
Vestigings Provincie: Toronto
Soort visum: Nederlands Nationaliteit

Post by Jemmy » 03 Feb 2014, 18:18

Jeffrey wrote:Ik ben in 2010 of 2011 denk ik op de emigratiebeurs geweest en vond het best leuk om gelijkgestemden te spreken. Het heeft me verder niet geholpen met mijn emigratie maar de emigratie in mijn geval was dan ook vrij gemakkelijk. Ik ben in 2011 getrouwd met mijn Canadese vrouw die altijd al in Canada woonde. Vervolgens heb ik in januari 2012 zelf mijn Family Class/Spousal papieren ingediend, in april 2012 met een toeristen visum verhuist naar Canada en in oktober 2012 was ik permanent resident.
Geld het nogsteeds, dat je een toeristenvisum moet aanvragen? En moet dat voor vertrek in nederland al? of kan dat in Canada ook aangevraagd worden?
Wat fijn om te horen, dat het best snel kan gaan..

Jeffrey
Newbie
Naam: Jeff
Vestigings Provincie: British Columbia
Soort visum: Family Class, Spousal
In Canada Sinds: 17 Apr 2012

Post by Jeffrey » 04 Feb 2014, 21:22

Een toeristenvisum krijg je bij aankomst in Canada als je een NL paspoort hebt en je hoeft niets aan te vragen. Het is zes maanden geldig maar ik meen me te herinneren dat je normaal gesproken als toerist maximaal zes maanden per jaar in Canada mag zijn.
05-01-12: aanvraag verstuurd aan CIC
10-01: ontvangen bij CIC
24-02: email ivm aanvraag bij CIC ontvangen
16-04: email gekregen ivm sponsorgoedkeuring, dossier is doorgestuurd naar Europa
19-10: Aanvraag goed gekeurd en COPR ontvangen
26-10: Permanent resident

Jemmy
Newbie
Naam: Jemmy
Vestigings Provincie: Toronto
Soort visum: Nederlands Nationaliteit

Post by Jemmy » 06 Feb 2014, 12:33

Jeffrey wrote:Een toeristenvisum krijg je bij aankomst in Canada als je een NL paspoort hebt en je hoeft niets aan te vragen. Het is zes maanden geldig maar ik meen me te herinneren dat je normaal gesproken als toerist maximaal zes maanden per jaar in Canada mag zijn.

Hartstikke bedankt voor je antwoord.. Hoef ik me daar ook geen zorgen over te maken.. bedankt..

Post Reply