Aangeboren hartafwijking reden voor afwijzing medical?

Alles over Medical test etc
Post Reply
Drijfsijsje
Newbie
Naam: Esmee
Vestigings Provincie: British Columbia
Soort visum: In progress

Aangeboren hartafwijking reden voor afwijzing medical?

Post by Drijfsijsje » 09 Dec 2014, 11:56

Hallo,

Wij zijn ons al gezin aan het oriënteren om naar Canada te emigreren. Ik ben me een beetje aan het inlezen op internet over de visum procedure. Als laatste moet iedereen in het gezin een medisch onderzoek laten doen begreep ik. Nu zijn wij allemaal redelijk gezond volgens mij, maar ik vraag me af of de aangeboren hartafwijking van mijn man een probleem kan geven.
Voor deze aandoening bezoekt hij elk jaar preventief een cardioloog en het gaat heel goed met hem. In het verleden heeft hij wel een aantal keer een cardioversie ondergaan nav hartritmestoornissen. Ook heeft er in 2012 een ablatie plaatsgevonden. Sinds die tijd heeft hij geen klachten meer en slikt ook geen medicatie meer. Zijn toekomst is vanwege de zeldzaamheid van zijn aandoening is de toekomst moeilijk te voorspellen, maar ziet er nu goed uit.
Weet iemand of dit een reden kan zijn om de aanvraag af te wijzen? Wat nog meer redenen kunnen zijn?
Ik hoor graag een reactie.....

LadyD
Newbie
Naam: Diana
Vestigings Provincie: staat open
Soort visum: perm.

Re: Aangeboren hartafwijking reden voor afwijzing medical?

Post by LadyD » 09 Dec 2014, 14:57

Misschien een idee om de medische keuringsarts te bellen? Of via een emigratie bureau? Of bij de ambasade informeren?
Ik denk dat het dan verstandig is om van de cardioloog in Nederland sowieso een begeleidende brief te krijgen met het verloop van de afgelopen jaren en de verwachtingen?

Ik heb zelf niet met zulke problemen te maken of over gehoord, maar ik zou het wel even na gaan zoeken/ bellen.
Succes!

Drijfsijsje
Newbie
Naam: Esmee
Vestigings Provincie: British Columbia
Soort visum: In progress

Post by Drijfsijsje » 09 Dec 2014, 17:22

Betse Lady D,

Bedankt voor je reactie. Ik zal contact opnemen met met een emigratie bureau, wellicht hebben zijn vaker met dit bijltje gehakt. Ik begreep dat de keuringartsen het ook niet altijd weten, omdat zij alleen objectief keuren maar niet af- of toewijzings bevoegd zijn.

Ineke
Former CBB Sponsor
Naam: Ineke
Vestigings Provincie: BC
Soort visum: Federal Skilled Worker
In Canada Sinds: 23 Jun 2012

Post by Ineke » 09 Dec 2014, 21:56

Het gaat om de verwachten kosten! Als je met een aandoening 100 kan worden is bijzaak, gaat om de Medische kosten die er aan vast zitten en of je in staat bent met die aandoening inkomsten te genereren. Hou er ook rekening mee dat de verzekering bij bestaande aandoeningen de medicijne niet vergoed in de meeste gevallen. Mijn man heeft hoge bloeddruk en dat was voor de goedkeuring geen probleem. Medicijnen betalen we zelf en zijn gelukkig betaalbaar. Ik herinner mij dat er wel vaker of de medical iets is geroepen op het forum. Gebruik even de zoekfunctie. Gr Ineke
23-6-07: aanvraag
11-9-09: verzoek doc
16-1-10: doc gestuurd
10-4-10: verzoek Aus. VOG zoon
19-5-10: Aus. VOG gestuurd
19-6-10: OPROEP MEDICAL
5-8-10: medical
24-8-10:aanvullend verzoek
14-9-10:medical verstuurd
4-10-10: verzoek paspoorten
22-10-10: opgestuurd
3-11-10: VISUM