bemiddelingsbureau voor hulp zoeken naar werk

Alles over het vinden van Jobs, bedrijf starten, etc
monique en kees
Newbie
Naam: monique
Vestigings Provincie: Alberta
Soort visum: Permanent of work

Re: bemiddelingsbureau voor hulp zoeken naar werk

Post by monique en kees » 28 Jun 2014, 19:08

Eerst even voorstellen.
Wij zijn net nieuw hier op het forum. Ook wij willen, zoals ik met veel interesse gelezen heb, vertrekken naar Canada.
Ideeen hierover broeien een tijd lang voordat je eindelijk zegt: kom op, we gaan ervoor.
Heel veel googlen levert heel veel bomen op waardoor je het zo graag gevonden bos niet meer ziet.
Ook wij stuiten op redelijk wat bemiddelingsbureaus.
Nu mijn vraag.
Degene die hier al genoemd is , visa 4 you, zijn we ook tegengekomen. Dat die goed en betrouwbaar zou zijn, maak ik op
uit wat ik er hiervan over lees.
Wat wij nu graag zouden willen weten is, wat zijn volgens jullie goede, betrouwbare bureaus en met welke kunnen we beter helemaal
niet in zee gaan.
Oja, misschien wel handig om te vermelden dat we naar Alberta willen.

Elke
Senior Member
Naam: Elke
Vestigings Provincie: Ontario
Soort visum: Skilled Worker
In Canada Sinds: 27 Aug 2010

Post by Elke » 29 Jun 2014, 00:01

Wij hebben in 2009 gebruik gemaakt van Buysse in Culemborg, en waren daar zeer tevreden over.
Hij lijkt zich wel meer toe te spitsen op ondernemers tegenwoordig: http://emigratievoorondernemers.nl
Maar dit is zijn andere website: http://www.emigratie.nl/cmsweb/landen/canada.html

Migration Bureau, daar heb ik heel veel slechte ervaringen van gehoord, en zelf zijn we ook wel licht bedrogen geweest door hun. Op onze klacht (zelfs naar de hoofdzetel toe) is er nooit gereageerd.
mijn blog
1) 11-Sept.-09: aanvraag Skilled Worker naar CIO / 5-Aug.-10.: VISUM! / 27-Aug.-10: landed immigrants in Oakville, ON
2) 20-Apr-2015: aanvraag renewal PR card -> ontvangen in juli
3) 28-May-2015: aanvraag citizenship

Rogier21
Gold Member
Naam: Rogier
Vestigings Provincie: AB
Soort visum: Family sponsor PNP
In Canada Sinds: 31 Jul 2013

Post by Rogier21 » 29 Jun 2014, 01:47

Eerlijk gezegd zou ik het zelf nooit doen, er is veel te vinden op internet en alle procedures staan netjes op de Canadese websites. Ik heb hier al gelezen dat het migratiebureau een foutje maakt en daarna hun handen er vanaf trekken zodat jij opeens niet meer kan emigreren. (creditcard nummbers vergeten e.d.)

monique en kees
Newbie
Naam: monique
Soort visum: Permanent of work

Post by monique en kees » 29 Jun 2014, 10:55

Hallo,
Elke, ik heb met veel interesse je blog doorgebladerd. Door veel te lezen leren we steeds meer.
Rogier, ook wij hebben op die sites gekeken. Leek ons dat het via een bemiddelingsbureau sneller zou gaan.
Jij zegt dat je dat niet zou doen, als er gegevens missen of zijn vergeten? Kun je dan idd helemaal overnieuw beginnen?
Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.
Mag ik je vragen hoe jij dit aan zou pakken.
We zijn wel van plan om binnenkort een soort van orientatie gesprek met een bemiddelingsbureau te doen via skype.
We noteren nu alvast een heleboel vragen. Dat gesprek kost wel wat maar is verder geheel vrijblijvend.
Bovendien komen volgende week familieleden van Kees over die al lange tijd in Canada wonen en werken.
Veel info zal de komende weken dus nog binnen komen.
Heel veel zin in.
grts Monique

Ineke
Former CBB Sponsor
Naam: Ineke
Vestigings Provincie: BC
Soort visum: Federal Skilled Worker
In Canada Sinds: 23 Jun 2012

Post by Ineke » 29 Jun 2014, 17:23

Hallo Monique, welkom op forum. Wat voor werk zoeken jullie? Zijn jullie al eens in Canada geweest? Eisen om binnen te komen zijn als je gaat voor een provincial program verschillend. De moeite waar om daar eens naar te kijken. Of een bemiddelingsbureau beter is of dat je zelf kan doen hangt ook af van je skills. Met bepaalde ervaring is het misschien eenvoudig om binnen te komen. Als een workvisum voor jullie ook werkt is het misschien een idee om zelf op jobhunt te gaan. Wat is jullie leeftijd als ik vragen mag. Hebben jullie kinderen? Een grote spaarpot etc etc. Met welk bureau hebben jullie een skype gesprek? Pas op er zijn nogal wat fraude gevallen. Beter even checken c.q googlen voor je handen vol geld betaald voor informatie die je gewoon online kan vinden. De informatie op ee overheidssites zijn uitstekend met tools die je kan invullen en zo kan zien voor welk traject je aanmerking komt. Dit is de enige echte http://www.cic.gc.ca/english/ je zal zien als je googled dat er lookalikes. Succes met de zoektocht.
23-6-07: aanvraag
11-9-09: verzoek doc
16-1-10: doc gestuurd
10-4-10: verzoek Aus. VOG zoon
19-5-10: Aus. VOG gestuurd
19-6-10: OPROEP MEDICAL
5-8-10: medical
24-8-10:aanvullend verzoek
14-9-10:medical verstuurd
4-10-10: verzoek paspoorten
22-10-10: opgestuurd
3-11-10: VISUM
25-12-10: PR

Elke
Senior Member

Post by Elke » 29 Jun 2014, 23:38

Rogier21 wrote: Ik heb hier al gelezen dat het migratiebureau een foutje maakt en daarna hun handen er vanaf trekken zodat jij opeens niet meer kan emigreren. (creditcard nummbers vergeten e.d.)
Ik heb ook al gelezen van mensen die hun eigen aanvraag deden, iets vergaten, alles teruggestuurd kregen, en ondertussen waren de eisen veranderd en konden ze niet meer applyen. Het kan iedereen overkomen. ;-)

Wel voorzichtig zijn met wie je in zee gaat! Er zijn, zoals al gezegd, veel bedriegers die echt hele mooie verhaaltjes kunnen verkopen en op het einde is het enige resultaat dat jij je geld kwijt bent. En een droom armer bent.
mijn blog
1) 11-Sept.-09: aanvraag Skilled Worker naar CIO / 5-Aug.-10.: VISUM! / 27-Aug.-10: landed immigrants in Oakville, ON

Rogier21
Gold Member
Naam: Rogier
Vestigings Provincie: AB
Soort visum: Family sponsor PNP
In Canada Sinds: 31 Jul 2013

Post by Rogier21 » 30 Jun 2014, 01:38

Elke wrote:
Rogier21 wrote: Ik heb hier al gelezen dat het migratiebureau een foutje maakt en daarna hun handen er vanaf trekken zodat jij opeens niet meer kan emigreren. (creditcard nummbers vergeten e.d.)
Ik heb ook al gelezen van mensen die hun eigen aanvraag deden, iets vergaten, alles teruggestuurd kregen, en ondertussen waren de eisen veranderd en konden ze niet meer applyen. Het kan iedereen overkomen. ;-)
Zeker weten, ik heb zelf ook mijn betaling niet goed gedaan, hele dossier teruggekregen... Maar ik heb liever dat ik een fout maak een een bureau...

mike
Former CBB Sponsor
Naam: Mike
Vestigings Provincie: SK (D.V.)
Soort visum: FSW

Post by mike » 30 Jun 2014, 10:04

En voor de goede orde het is geen bemiddelingsbureau, ze helpen alleen bij het invullen van de formulieren niet meer dan dat. Ze kunnen verder niet veel voor je betekenen, want alles is en blijft je eigen verantwoordelijkheid. Je koopt alleen een beetje gerust stelling dat het goed zou gaan. Je kan ook kijken of een optie bestaat dat ze enkel het dossier nakijken op volledigheid van alle formulieren en papieren. Paul Hilteman biedt dit aan bijvoorbeeld. Alles in het proces is opgezet zodat je geen vertegenwoordiging nodig hebt.

sijj
Senior Member
Naam: Sicco
Soort visum: PR
In Canada Sinds: 0- 0-2008

Post by sijj » 30 Jun 2014, 15:51

Buysse in Columborg - Tevreden - was niet zonder foutjes inderdaad, maar dat ligt voornamelijk aan het persoon wat je dossier op dat moment in handen heeft.
Had ik het zelf kunnen doen? Ik denk achteraf wel, maar puur door de ervaring die ik naderhand kreeg. Ik kan ze adviseren - geruststelling en (2006) zeer ervaren. Onze aanvraag was in principe erg moeilijk en het is hun door creatief denken toch gelukt.
Het lijkt wel vakantie

Elke
Senior Member

Post by Elke » 01 Jul 2014, 01:29

Misschien eens starten met een zeer cruciale vraag:
Monique en Kees, wat zijn jullie beroepen?
mijn blog

Post Reply