Fysiotherapie in Nova Scotia

Alles over het vinden van Jobs, bedrijf starten, etc
Post Reply
Norbert en Anouk
Newbie

Fysiotherapie in Nova Scotia

Post by Norbert en Anouk » 02 May 2006, 19:19

Dag allemaal,

Mijn vrouw en ik willen erg graag naar Nova Scotia en dat willen we doen middels mijn beroep van fysiotherapeut. De meest vanzelfsprekende vraag is dan hoe we dit mogelijk kunnen maken. Daar hebben we al het één en ander over kunnen vinden maar we dachten "Alle hulp is welkom" dus hier zijn we dan.

We houden de job sites in de gaten en hebben al een paar brieven gemaild om te polsen hoe onze kansen liggen. We weten ook dat ik mijn diploma eerst moet omzetten maar wachten hiermee totdat we meer zekerheid hebben. We dachten ergens gelezen te hebben dat ik een half jaar zou kunnen werken met een tijdelijk diploma in afwachting op het definitieve omzetten. Klopt dit?

Mijn vrouw is overigens afgestudeerd in de Westerse Bosbouw en zij wou gaan zoeken als we eenmaal daar zijn. Of is het makkelijker als zij de baan vind en ik vervolgens ga zoeken? Probleem is echter wel dat zij niet full-time gaat werken i.v.m. kinderen.

We hopen dat iemand ons meer kan vertellen.

Norbert en Anouk,
Arnhem

BosmanChristians
Newbie
Naam: Hedy
Vestigings Provincie: Nog onbekend
Soort visum: working permit of/en express entry

Re: Fysiotherapie in Nova Scotia

Post by BosmanChristians » 23 May 2016, 12:00

Hi,

Is het inmiddels gelukt want ik zit ongeveer met dezelfde vraag :)

Grt Hedy (fysio)

movingon
Gold Member
Naam: Movingon
Vestigings Provincie: Nova Scotia
Soort visum: PR
In Canada Sinds: 0- 8-2015

Re: Fysiotherapie in Nova Scotia

Post by movingon » 26 May 2016, 18:10

Deze had je vast al gevonden: http://www.physiotherapyns.ca/index.php ... orking_ns/
schroom niet om contact op te nemen per e-mail. Er is in NS een tekort aan mensen in de Health sector (vooral huisarten), weet niet precies hoe het met fysio zit, maar wie weet....
Applied in 2009; COPR Fall 2013; Landed spring 2014; PR card received summer 2014 8) House sold summer 2015; In Canada since Aug 2015 :wink:

Post Reply