Haalbaarheid? Als sport coach naar Canada...

Hoe lang duurt de aanvraag/Wat kost dat zo'n aanvraag, Wat voor visa zijn er etc
Post Reply
Arjen
Newbie
Naam: Arjen
Vestigings Provincie: Vancouver
Soort visum: Working

Haalbaarheid? Als sport coach naar Canada...

Post by Arjen » 07 Sep 2015, 21:21

Beste allemaal,
Wij zijn een gezin (ongehuwd) met 2 kinderen (6 en 5 jaar) en hebben de vurige wens om te emigreren naar Vancouver. Inmiddels hebben wij al het één en ander uitgezocht en een aantal mensen, mbt werk gesproken. We moeten nog een heleboel uitzoeken en aanvragen, maar voordat wij überhaupt verder willen gaan, zoeken wij reële adviezen om een eventuele onverwachts negatief oordeel te voorkomen. Wat wij eigenlijk willen horen is wat jullie van onze situatie vinden.

Mijn vriendin (Cambridge Advanced English exam) heeft een vast contract in NL en kan waarschijnlijk vanuit Canada voor het bedrijf blijven werken. Ik ben professioneel (field) hockey trainer en heb de nodige ervaring op internationaal niveau. In mijn gesprekken en mail wisselingen met verschillende clubs in Vancouver is aangegeven dat het vinden van werk geen probleem zal zijn aangezien het aantal ervaren en gediplomeerde trainer/coaches schaars is. Wel zal ik meerdere (2 a 3) clubs moeten vinden om aan voldoende uur te kunnen komen. Wellicht dat ik ook als zelfstandige privé trainingen kan gaan verzorgen, maar ik weet niet zeker of ik als ik daar ben daadwerkelijk als zelfstandige kan inschrijven.

In het verleden zijn wij al als toerist in Vancouver geweest. In mijn gesprekken met verschillende clubs is het plan geboren om voor een korte periode af te reizen om mijn kwaliteiten aan de geïnteresseerde clubs te demonstreren. De clubs zijn nu al wel erg geïnteresseerd maar durven niet zomaar een contract aan te bieden. Dat begrijp ik.

Het idee is dus om deze zomer af te reizen en de mensen te ontmoeten. Vandaar uit kan ik verder met plannen, tenminste... als het tot de realiteit behoort dat wij in onze situatie een visum krijgen.

Heeft iemand een soort gelijke ervaring opgedaan? Ik hoor het ook graag als jullie denken dat wij geen kans maken. Dan weten we ook hoe we er voor staan.

Liever natuurlijk hoor ik goed nieuws, want de droom is er en wij hopen dat die uit kan komen. Alvast dank voor reacties.

Ineke
Former CBB Sponsor
Naam: Ineke
Vestigings Provincie: BC
Soort visum: Federal Skilled Worker
In Canada Sinds: 23 Jun 2012

Re: Haalbaarheid? Als sport coach naar Canada...

Post by Ineke » 09 Sep 2015, 06:22

Hi Arjen, welkom op het forum. Met een joboffer kom je ver en met jouw beroep zou je in aanmerking moeten komen voor een workpermit. Heb je zelf al gekeken of je elligible bent voor de express entry? Mooiste zou zijn een fulltime job. Misschien iets verder kijken dan vancouver? Als je joboffer hebt en workpermit kan je vandaar werken om permanent resident te worden. Succes!
23-6-07: aanvraag
11-9-09: verzoek doc
16-1-10: doc gestuurd
10-4-10: verzoek Aus. VOG zoon
19-5-10: Aus. VOG gestuurd
19-6-10: OPROEP MEDICAL
5-8-10: medical
24-8-10:aanvullend verzoek
14-9-10:medical verstuurd
4-10-10: verzoek paspoorten
22-10-10: opgestuurd
3-11-10: VISUM