Parkland, Manitoba
17 posts
• Page 1 of 2 • 1, 2
Parkland, Manitoba
Hallo,
Ben erg benieuwd naar het wonen in het westen van Manitoba, zo tegen de grens met Saskatchwan in het (volgens mij) wonderschone Parkland. Volgend jaar gaan we daar eens kijken of ons beeld klopt met de 'werkelijkheid'
. Is er iemand die daar in de buurt woont? Of heeft iemand tips/adressen/absolute musts voor een bezoek aan deze regio?
Heel veel dank alvast!
Ben erg benieuwd naar het wonen in het westen van Manitoba, zo tegen de grens met Saskatchwan in het (volgens mij) wonderschone Parkland. Volgend jaar gaan we daar eens kijken of ons beeld klopt met de 'werkelijkheid'
Heel veel dank alvast!
God is Great, Beer is Good and People are Crazy...
B. Currington
B. Currington
-

Iwan - Proud CBB Sponsor 2010

- Naam: Iwan Christine Gwendolynn
- Vestigings Provincie: Manitoba
- Soort visum: WorkPermit
Re: Parkland, Manitoba
Helaas, weinig mensen die iets willen vertellen over dit stukje Canada... Nevertheless... de tickets voor de exploratory visit zijn geboekt. We landen 23 april in Winnipeg en vertrekken 14 mei weer naar NL. De bedoeling is om te voelen/ervaren of er een 'klik' is. Daarnaast natuurlijk ook vakantie houden, de omgeving in ons opnemen, de sfeer proeven, netwerkje onderhouden en uitbouwen, misschien examen doen en dan met een job offer retour
Ok, een beetje ambitieus misschien, maar niets is onmogelijk 
-Iwan
Ok, een beetje ambitieus misschien, maar niets is onmogelijk -Iwan
B. Currington
B. Currington
-

Hoi Iwan,
Ik denk niet dat niemand iets wil zeggen over Parkland, Manitoba, maar liever, zo goed als geen mens hier iets over weet.
Maar nu dat je er toch naar toe gaat, verwachten wij wel een rapport erover

Gerry
Ik denk niet dat niemand iets wil zeggen over Parkland, Manitoba, maar liever, zo goed als geen mens hier iets over weet.
Maar nu dat je er toch naar toe gaat, verwachten wij wel een rapport erover

Gerry
-

Dutch_Truck - Former CBB Sponsor
- Naam: Gerry
- Vestigings Provincie: New Brunswick
- Soort visum: Landed status bij aankomst in Montreal, en door naar London, ON
Helemaal mee eens Gerry!
Mathilda
Mathilda
If life seems jolly rotten, there's one thing you've forgotten. And that's to laugh and dance and smile and sing ..
- Mathilda
- Former CBB Sponsor
Waarschijnlijk houdt iedereen zijn mond dicht (of zit die vast gevroren
) om te voorkomen dat iedereen daar naar toe gaat... Op dit moment zeg ik graag toe een verslag te zullen schrijven over onze ervaringen daar, maar wie weet wat er met je gebeurt als je er eenmaal geweest bent, misschien wil je dan niet meer, of mag je niet meer van de Immigration Office... ik zal het ervaren 

B. Currington
B. Currington
-

- Jos en Noortje
- Senior Member
- Naam: Jos en Noortje
- Vestigings Provincie: NB
- Soort visum: Skilled Worker Simplified
Mmmmmmm, heb deze posting gemist. Niet dat ik veel Manitoba ervaring heb, dat schrijf ik liever toe aan anderen op het CBB.
De keren dat ik in Manitoba ben geweest vind ik het telkens weer grappig om te zien hoe, per kilometer, het getal der bomen toeneemt wanneer ik naar het oosten rijd.
Zelf vinden we het Parkland lekker om doorheen te touren en qua landschap zou ik geen moeite hebben om er te wonen. Hoie het verder is met scholen, werk, etc...... ik heb geen idee.
Veel succes tijdens jullie reis. Winnipeg - Gravelbourg is slechts 7 uurtjes rijden, dus wie weet
Cees
De keren dat ik in Manitoba ben geweest vind ik het telkens weer grappig om te zien hoe, per kilometer, het getal der bomen toeneemt wanneer ik naar het oosten rijd.
Zelf vinden we het Parkland lekker om doorheen te touren en qua landschap zou ik geen moeite hebben om er te wonen. Hoie het verder is met scholen, werk, etc...... ik heb geen idee.
Veel succes tijdens jullie reis. Winnipeg - Gravelbourg is slechts 7 uurtjes rijden, dus wie weet
Cees
-

Cees - Proud CBB Sponsor 2010

Cees wrote:Winnipeg - Gravelbourg is slechts 7 uurtjes rijden, dus wie weet
Lijkt me gezellig! We zullen eens kijken wat de opties zijn, je hoort van ons!
B. Currington
B. Currington
-

Iwan, als ik je mag adviseren - neem contact op met Anko Sweep http://www.homelifepro.com/RealtorPage.asp?ID=16.
Hij is bijzonder goed geïnformeerd en een letterlijk onuitputtelijke bron van informatie over het wonen en werken in het westelijk deel van Manitoba. Daarnaast is hij nog ontzettend aardig ook, dus je hebt niets te verliezen.
Verder hebben wij veel gehad aan de contacten met de Economic Development Offices, zij zijn er om de nieuwkomers zo veel mogelijk te informeren en weten je vaak weer nieuwe contacten te geven.
Tip 1 voor autohuur: http://www.winnipegudrive.com ligt in Winnipeg, dus niet op het vliegveld, maar de prijzen zullen je verbazen (allez, iek ben 'n Ollander) en als je ze belt halen ze je van het vliegveld op.
Tip 2 voor overnachten: verblijf in een B&B i.p.v. een hotel en je krijgt bij het ontbijt veel informatie van de eigenaar maar ook van de overige gasten waar je mee aan tafel zit.
Als me nog meer te binnen schiet, dan post ik dat ('t is nog geen april)
Hij is bijzonder goed geïnformeerd en een letterlijk onuitputtelijke bron van informatie over het wonen en werken in het westelijk deel van Manitoba. Daarnaast is hij nog ontzettend aardig ook, dus je hebt niets te verliezen.
Verder hebben wij veel gehad aan de contacten met de Economic Development Offices, zij zijn er om de nieuwkomers zo veel mogelijk te informeren en weten je vaak weer nieuwe contacten te geven.
Tip 1 voor autohuur: http://www.winnipegudrive.com ligt in Winnipeg, dus niet op het vliegveld, maar de prijzen zullen je verbazen (allez, iek ben 'n Ollander) en als je ze belt halen ze je van het vliegveld op.
Tip 2 voor overnachten: verblijf in een B&B i.p.v. een hotel en je krijgt bij het ontbijt veel informatie van de eigenaar maar ook van de overige gasten waar je mee aan tafel zit.
Als me nog meer te binnen schiet, dan post ik dat ('t is nog geen april)
Obstacles are those frightful things you see, when you take your eyes off your goal - Henry Ford
- Wander
- Full Member
- Naam: Wander
- Soort visum: Provincial Nominee Program
Wander, dank voor deze fijne tips. Tip 1 is met recht goud waard
Je andere tips neem ik mee! Super, dank! 6 maanden zei je ... 

B. Currington
B. Currington
-

Iwan, nog een tip.
Each Wednesday the Manitoba PNP holds a free public session, 2 - 3 p.m. at our office in Winnipeg, Manitoba, to explain how to complete an application. To attend, phone 945-2806 or e-mail immigratemanitoba@gov.mb.ca.
http://www2.immigratemanitoba.com/browse/howtoimmigrate/application_forms.html
Wij hebben deze infosessie ook bezocht. Je kunt alle vragen stellen die je wilt en de informatie heeft ons enorm geholpen om tijdens het invullen van de documenten juist zonder vragen te blijven zitten.
Each Wednesday the Manitoba PNP holds a free public session, 2 - 3 p.m. at our office in Winnipeg, Manitoba, to explain how to complete an application. To attend, phone 945-2806 or e-mail immigratemanitoba@gov.mb.ca.
http://www2.immigratemanitoba.com/browse/howtoimmigrate/application_forms.html
Wij hebben deze infosessie ook bezocht. Je kunt alle vragen stellen die je wilt en de informatie heeft ons enorm geholpen om tijdens het invullen van de documenten juist zonder vragen te blijven zitten.
Obstacles are those frightful things you see, when you take your eyes off your goal - Henry Ford
- Wander
- Full Member
- Naam: Wander
- Soort visum: Provincial Nominee Program
Lees net een aantal posts van mijzelf terug en zie dat ik ooit toegezegd heb een verslag te zullen schrijven van onze ervaringen in Parkland... heb dat natuurlijk wel gedaan op onze site, maar niet echt hier...
Tja... hoe gaan die dingen....
Onze ervaringen waren in ieder geval erg positief en zodoende hebben wij gekozen om te gaan wonen en werken in Dauphin, zeg maar HET centrum van de regio. Dauphin heeft veel voorzieningen en is ideaal gelegen op 20km afstand (naar het zuiden) van het Riding Mountain National Park; 15km naar het oosten ligt Lake Dauphin; 40km naar het westen ligt het Duck Mountain Provincial Park.... verder veel prairie met landbouwactiviteiten. Brandon is een kleine 2 uur verder zuidelijk. Winnipeg een uurtje vliegen. De lucht is enorm groot, weids en helder en de natuur is prachtig.
Over een kleine 3 maanden vertrekken we die kant op en ik zal proberen om af en toe wat over deze regio te melden. Maar als er mensen zijn die specifieke vragen hebben over deze regio, dan wil ik graag proberen die te beantwoorden!
Tja... hoe gaan die dingen....
Onze ervaringen waren in ieder geval erg positief en zodoende hebben wij gekozen om te gaan wonen en werken in Dauphin, zeg maar HET centrum van de regio. Dauphin heeft veel voorzieningen en is ideaal gelegen op 20km afstand (naar het zuiden) van het Riding Mountain National Park; 15km naar het oosten ligt Lake Dauphin; 40km naar het westen ligt het Duck Mountain Provincial Park.... verder veel prairie met landbouwactiviteiten. Brandon is een kleine 2 uur verder zuidelijk. Winnipeg een uurtje vliegen. De lucht is enorm groot, weids en helder en de natuur is prachtig.
Over een kleine 3 maanden vertrekken we die kant op en ik zal proberen om af en toe wat over deze regio te melden. Maar als er mensen zijn die specifieke vragen hebben over deze regio, dan wil ik graag proberen die te beantwoorden!
B. Currington
B. Currington
-

Hallo Iwan,
Geweldig. Dit betekent kennelijk dat het visum er is of er aan komt? Wij gaan eind maart voor 2 weken Manitoba ontdekken. We zijn ook reuze benieuwd naar de provincie. Dus alle info over de diverse gebieden is welkom. We lezen het graag.
Heel veel succes daar toegewenst.
Groetjes,
Caroline
Geweldig. Dit betekent kennelijk dat het visum er is of er aan komt? Wij gaan eind maart voor 2 weken Manitoba ontdekken. We zijn ook reuze benieuwd naar de provincie. Dus alle info over de diverse gebieden is welkom. We lezen het graag.
Heel veel succes daar toegewenst.
Groetjes,
Caroline
- Caroline3
- Newbie
Hoi Iwan,
Hoe is het daar in Dauphin?
Wij zijn net terug van onze reis door Manitoba en zijn ook in Dauphin geweest. Als wij ons visum krijgen, dan gaan we kiezen tussen Brandon en omgeving of Dauphin en omgeving. We zijn zo'n 4 dagen in Brandon geweest en maar 3 uur in Dauphin. Dus we hebben Dauphin nog niet echt goed bekeken. Martijn (Economic development) heeft tijd voor ons genomen en heeft ons rond gereden. Zo hebben we veel informatie gekregen over deze stad.
Nou succes daar met settelen en wie weet tot ziens.
Groeten,
Caroline
Wij zijn net terug van onze reis door Manitoba en zijn ook in Dauphin geweest. Als wij ons visum krijgen, dan gaan we kiezen tussen Brandon en omgeving of Dauphin en omgeving. We zijn zo'n 4 dagen in Brandon geweest en maar 3 uur in Dauphin. Dus we hebben Dauphin nog niet echt goed bekeken. Martijn (Economic development) heeft tijd voor ons genomen en heeft ons rond gereden. Zo hebben we veel informatie gekregen over deze stad.
Groeten,
Caroline
- Caroline3
- Newbie
Hoi Iwan,
Groeten,
Caroline
Groeten,
Caroline
- Caroline3
- Newbie
17 posts
• Page 1 of 2 • 1, 2