Stand van zaken John & Brigitte en kids
Re: Stand van zaken John & Brigitte en kids
Hartstikke gefeliciteerd met de verkoop van je huis, moet een enorme opluchting zijn!!
Weblog: http://joszti.web-log.nl/
- Jos en Noortje
- Senior Member
- Naam: Jos en Noortje
- Vestigings Provincie: NB
- Soort visum: Skilled Worker Simplified
so wat wordt ik hier toch allemaal moe van heel erg moe en chagarijnig!!!!
huis verkocht en we dachten nu komt het allemaal in een sneltreinvaart maar nee hoor
de werkgever laat niks meer weten nu al bijna 1 1/2 maand niks meer van gehoord echt lekker!!!
wat frustrerend we willen heel graag maar het lukt gewoon niet
we zijn bijna zover dat we gewoon hier blijven maar 1 klein stemmetje in mijn hoofd denkt toch hou hoop!!!
sorry maar moest het ff kwijt
allemaal trouwens een voorspoedig 2010 gewenst en alles komt goed hoop ik maar
grts brigitte
huis verkocht en we dachten nu komt het allemaal in een sneltreinvaart maar nee hoor
de werkgever laat niks meer weten nu al bijna 1 1/2 maand niks meer van gehoord echt lekker!!!
wat frustrerend we willen heel graag maar het lukt gewoon niet
we zijn bijna zover dat we gewoon hier blijven maar 1 klein stemmetje in mijn hoofd denkt toch hou hoop!!!
sorry maar moest het ff kwijt
allemaal trouwens een voorspoedig 2010 gewenst en alles komt goed hoop ik maar
grts brigitte
- bibi
- Junior Member
Brigitte,
Als je iets echt graag wilt geef je nooit op. :-
Geen reactie op je E-mail gehad van de werkgever?
Een telefoontje geeft uitkomst, ik ben ook echt een E-mailer, heb een bloedhekel aan de telefoon , altijd dat van
"How Are You" en van die andere verplichte flauwekul. Zeg wat je wilt want daar bel je voor.
Maar toch heb ik inmiddels ondervonden wordt er niet gereageerd op E-Mails je het beste kunt bellen, Canada is een echt Bel Country. Heel vaak hebben ze je mail wel gelezen maar reageren gewoon niet en als je ze dan belt en confonteerd hun ermee krijg je duizend maal excuus en gaat het balletje gelijk rollen.
Ben je taal niet zo machtig wees niet gevreesd, schrijf al je vragen op een A4tje in het engels, samen met een goed woordenboek ben je heel wat mans, en schrijf ook op wat je wil gaan zeggen, vaak heb je al een vermoeden wat hun gaan zeggen en schrijf die antwoorden ook op. Praat een stuk makkelijker, wees niet gehaast in je gesprek neem de tijd, ook om je vragen lijst over te lezen als je het even niet weet, echt Canadezen hebben alle tijd, zeker aan de telefoon.
Jullie ook een voorspoedig maar vooral gezond 2010, let op m'n woorden alles komt goed, als het echt graag wilt.
Fred
Als je iets echt graag wilt geef je nooit op. :-
Geen reactie op je E-mail gehad van de werkgever?
Een telefoontje geeft uitkomst, ik ben ook echt een E-mailer, heb een bloedhekel aan de telefoon , altijd dat van
"How Are You" en van die andere verplichte flauwekul. Zeg wat je wilt want daar bel je voor.
Maar toch heb ik inmiddels ondervonden wordt er niet gereageerd op E-Mails je het beste kunt bellen, Canada is een echt Bel Country. Heel vaak hebben ze je mail wel gelezen maar reageren gewoon niet en als je ze dan belt en confonteerd hun ermee krijg je duizend maal excuus en gaat het balletje gelijk rollen.
Ben je taal niet zo machtig wees niet gevreesd, schrijf al je vragen op een A4tje in het engels, samen met een goed woordenboek ben je heel wat mans, en schrijf ook op wat je wil gaan zeggen, vaak heb je al een vermoeden wat hun gaan zeggen en schrijf die antwoorden ook op. Praat een stuk makkelijker, wees niet gehaast in je gesprek neem de tijd, ook om je vragen lijst over te lezen als je het even niet weet, echt Canadezen hebben alle tijd, zeker aan de telefoon.
Jullie ook een voorspoedig maar vooral gezond 2010, let op m'n woorden alles komt goed, als het echt graag wilt.
Fred
-

Fred & Jackie - Proud CBB Sponsor 2010

- Naam: Fred en Jacqueline
- Vestigings Provincie: Het weidse Prairie Land Of Living Skies, Saskatchewan.
- Soort visum: Skilled Worker.
bedankt fred!!! we hebben al 3 x gemailt en 1 x gebelt we gaan nu nog een keer bellen als al die dagen voorbij zijn
want we moeten 3 mei uit ons huis en er moet echt schot in de zaak komen!!!
hoelang duurt het voordat een lmo goed of afgekeurt wordt?
grt brigitte
want we moeten 3 mei uit ons huis en er moet echt schot in de zaak komen!!!
hoelang duurt het voordat een lmo goed of afgekeurt wordt?
grt brigitte
- bibi
- Junior Member
zo he he de werkgever vandaag gebelt en hij stuurt alles vandaag op naar de hdrsc(als het goed is)
heb nog wel een vraag: hoe lang gaat het ongeveer duren voordaat het wordt goed-of afgekeurd
heb gehoord tussen de 2 weken en 2 maanden maar ik hoop niet het laatste!!!!
ben zo benieuwd en zenuwslopend want binnen 5 maanden verandert ons hele leven anders!!!!
grts brigitte
heb nog wel een vraag: hoe lang gaat het ongeveer duren voordaat het wordt goed-of afgekeurd

heb gehoord tussen de 2 weken en 2 maanden maar ik hoop niet het laatste!!!!
ben zo benieuwd en zenuwslopend want binnen 5 maanden verandert ons hele leven anders!!!!
grts brigitte
- bibi
- Junior Member
we hebben afgelopen dinsdag het nieuws gehoord dat de lmo is afgekeurd van john....we moesten dit even laten bezinken en nadenken wat we nu gaan doen....john had maandagavond naar zijn werkgever gebelt in canada en die zei dat hij vorige week al bericht had gehad dat het was afgekeurt (dat hij dat ons dan meteen laat weten) de mevrouw die bij hrsdc werkt zei dat hij eerst moest adverteren 2 weken lang en kijken of er canadezen op de adv. kwamen en inderdaad die kwamen....helaas voor ons maar begrijp het wel van de ene kant(zouden ze in ned. ook moeten doen)
de werkgever had het erover dat we in april toch moesten komen dan kon john zo beginnen bij hem en dan kon hij de lmo alsnog een x opsturen...maar na overleg met p.h. toch maar niet want dan ben je illegaal in het land en kun je alsnog terug en zeker met kids doe je die beslissing niet nemen. john zei wel misschien volgend jaar en de werkgever is dat wel bereid om te doen maar ja dat duurt echt nog lang en wordt het weer afgekeurt.
dus na lang wikken en wegen gaan we nu in nederland maar verder...we kunnen ook wel gaan huren voor 1 jaar en dan alsnog afkijken maar misschien wordt het weer afgekeurt en dan kunnen we niet meer terugvallen op onze hypotheek met onze lage rente...dat is ook wel belangrijk vinden we!!
met pijn in ons hart sluiten we het land canada af maar we zullen het nooit vergeten!!!!
we hebben het geprobeert en na 3 jaar wordt het ook wel tijd om je op 1 ding te focussen.
de mensen om ons heen zijn erg blij dat het niet doorgaat, kan ik begrijpen maar toch zag ik ons daar wel zitten heerlijk op de veranda in de schommelstoel lekker te genieten van de omgeving en ons gezin
dat gaan we nu dus hier maar doen (misschien wel een veranda aanbouwen bij ons nieuwe huis ha ha ha)
iedereen heel veel succes met de aanvragen en hoop dat het jullie wel zal gaan lukken
grts john, brigitte en de 2 rakkers
de werkgever had het erover dat we in april toch moesten komen dan kon john zo beginnen bij hem en dan kon hij de lmo alsnog een x opsturen...maar na overleg met p.h. toch maar niet want dan ben je illegaal in het land en kun je alsnog terug en zeker met kids doe je die beslissing niet nemen. john zei wel misschien volgend jaar en de werkgever is dat wel bereid om te doen maar ja dat duurt echt nog lang en wordt het weer afgekeurt.
dus na lang wikken en wegen gaan we nu in nederland maar verder...we kunnen ook wel gaan huren voor 1 jaar en dan alsnog afkijken maar misschien wordt het weer afgekeurt en dan kunnen we niet meer terugvallen op onze hypotheek met onze lage rente...dat is ook wel belangrijk vinden we!!
met pijn in ons hart sluiten we het land canada af maar we zullen het nooit vergeten!!!!
we hebben het geprobeert en na 3 jaar wordt het ook wel tijd om je op 1 ding te focussen.
de mensen om ons heen zijn erg blij dat het niet doorgaat, kan ik begrijpen maar toch zag ik ons daar wel zitten heerlijk op de veranda in de schommelstoel lekker te genieten van de omgeving en ons gezin
dat gaan we nu dus hier maar doen (misschien wel een veranda aanbouwen bij ons nieuwe huis ha ha ha)
iedereen heel veel succes met de aanvragen en hoop dat het jullie wel zal gaan lukken
grts john, brigitte en de 2 rakkers
- bibi
- Junior Member
Brigitte, John, ik vind dit zeer spijtig voor jullie... Spijtig dat 'motivatie' niet in het puntenlijstje staat, want velen onder ons zouden dan onmiddellijk 50 punten verdienen.
Ik wens jullie heel veel geluk met het verder uitbouwen van je leven in Nederland, en wie weet...
Ik wens jullie heel veel geluk met het verder uitbouwen van je leven in Nederland, en wie weet...
Klik hier voor onze website & blog
11-9-09: aanvraag naar CIO via Buysse - 4 dec.: dossier naar Parijs - 11 juni 2010: medische keuring - 5 aug.: we hebben ons VISUM!
27-8-10: vertrek naar Ontario (Greater Toronto Area)
11-9-09: aanvraag naar CIO via Buysse - 4 dec.: dossier naar Parijs - 11 juni 2010: medische keuring - 5 aug.: we hebben ons VISUM!
27-8-10: vertrek naar Ontario (Greater Toronto Area)
- Elke
- Senior Member
- Naam: Elke
- Vestigings Provincie: Eind augustus 2010: Greater Toronto Area, Ontario
- Soort visum: Skilled Worker
Ongelofelijk balen zeg!
Heel veel sterkte hier....
Heel veel sterkte hier....
Weblog: http://joszti.web-log.nl/
- Jos en Noortje
- Senior Member
- Naam: Jos en Noortje
- Vestigings Provincie: NB
- Soort visum: Skilled Worker Simplified
John en Brigitte,
Dat is mooi kl... voor jullie, maar waarom zo snel al de handoek in de ring gooien? Ik begrijp goed dat je het door deze tegenslag even niet meer ziet zitten en dan denk je, laat maar. Als jullie de werkgever mee hebben zijn er toch nog andere wegen te bewandelen. Okay onze situatie was een beetje anders maar wij hebben ook 2 afkeuringen gehad vanwege dat ze niet goed geadverteerd hadden e.d. Daarna hebben we een PNP aangevraagd waarvoor je niet hoeft te adverteren en die werd goedgekeurd. Nu weet ik niet waar jullie naar toe willen en elke PNP is weer anders maar als de werkgever er aan mee wil werken moet het toch lukken. We hebben veel zelf gedaan en alles zelf uitgezocht met wat hulp van de werkgever hier en de mensen rondom ons. Ik kan geen kwaad woord over P.H. zeggen maar al wat wij te weten konden komen, hebben we met hem besproken en vaak zag hij dan toch ook mogelijkheden of kwamen er dingen naar boven waar hij niet aan had gedacht. Okay het is jullie beslissing maar ik vind het eeuwig zonde als je al zover bent om dan de weg van de minste weerstand in te slaan.
Zo maar een gedachte. Er is hier een Home Building Centre (soort Doeland) die zoekt altijd mensen en heeft ervaring met het aanvragen van werk vergunningen. En heeft al diverse met succes kunnen regelen. Okay het is dan wel Saskatchewan zoals vele zeggen, (wat wij zeker niet zo ervaren)maar je moet ergens beginnen.
Wens ik jullie veel succes en hoop dat je droom schommelen in je schommel stoel uitkomt of in Canada dan wel in Nederland.
Fred
Dat is mooi kl... voor jullie, maar waarom zo snel al de handoek in de ring gooien? Ik begrijp goed dat je het door deze tegenslag even niet meer ziet zitten en dan denk je, laat maar. Als jullie de werkgever mee hebben zijn er toch nog andere wegen te bewandelen. Okay onze situatie was een beetje anders maar wij hebben ook 2 afkeuringen gehad vanwege dat ze niet goed geadverteerd hadden e.d. Daarna hebben we een PNP aangevraagd waarvoor je niet hoeft te adverteren en die werd goedgekeurd. Nu weet ik niet waar jullie naar toe willen en elke PNP is weer anders maar als de werkgever er aan mee wil werken moet het toch lukken. We hebben veel zelf gedaan en alles zelf uitgezocht met wat hulp van de werkgever hier en de mensen rondom ons. Ik kan geen kwaad woord over P.H. zeggen maar al wat wij te weten konden komen, hebben we met hem besproken en vaak zag hij dan toch ook mogelijkheden of kwamen er dingen naar boven waar hij niet aan had gedacht. Okay het is jullie beslissing maar ik vind het eeuwig zonde als je al zover bent om dan de weg van de minste weerstand in te slaan.
Het woordje maar klinkt heel teleurstellend, dus zou ik nog niet opgeven. Ik heb natuurlijk makkelijk praten want ik zit al aan de andere kant van de plas, maar ook bij ons is het niet vanzelf gegaan.bibi wrote:dus na lang wikken en wegen gaan we nu in nederland maar verder...
Zo maar een gedachte. Er is hier een Home Building Centre (soort Doeland) die zoekt altijd mensen en heeft ervaring met het aanvragen van werk vergunningen. En heeft al diverse met succes kunnen regelen. Okay het is dan wel Saskatchewan zoals vele zeggen, (wat wij zeker niet zo ervaren)maar je moet ergens beginnen.
Wens ik jullie veel succes en hoop dat je droom schommelen in je schommel stoel uitkomt of in Canada dan wel in Nederland.
Fred
-

Fred & Jackie - Proud CBB Sponsor 2010

- Naam: Fred en Jacqueline
- Vestigings Provincie: Het weidse Prairie Land Of Living Skies, Saskatchewan.
- Soort visum: Skilled Worker.
Balen!
Heel veel sterkte John & Brigitte...
Chantal
Chantal
In process: 25-04-07, dossier opgestuurd: 15-09-09, ontvangst medical papieren: 18-12-09, paspoorten retour met visum: 09-02-2010, (tijdelijk) geland: 28-02-2010. Verhuizing: 5 aug.
Blog: http://www.tocanada.web-log.nl
Blog: http://www.tocanada.web-log.nl
-

Chantal & Suzanne - Senior Member
- Naam: Chantal en Suzanne
- Vestigings Provincie: B.C.
- Soort visum: Skilled Workers
Jezum!
Schrik hier best wel van, en zeker van het zinnetje dat jullie verder gaan in NL
Hoop dat je alles even tot bedaren laat komen, je gevoelens even op een rijtje kan zetten en er nog eens héél goed over na gaat denken om de Canadadroom op te geven...
P.H. weet altijd wel een tussendoorweggetje om te bewandelen, dus als er weer een beetje rust is in de" emotionele tent" zou ik toch weer eens contact met hem opnemen...
Een LMO is nu niet gelukt, maar waarom zou een PNP niet lukken zoals Fredjacq ook al aangaf?
Probeer het in ieder geval, en mocht onverhoopt ècht niets lukken dan weet je in ieder geval dat jullie ECHT ALLES hebben geprobeert!!!
Succes en heel veel sterkte,
Groet,
Louise!
Schrik hier best wel van, en zeker van het zinnetje dat jullie verder gaan in NL
Hoop dat je alles even tot bedaren laat komen, je gevoelens even op een rijtje kan zetten en er nog eens héél goed over na gaat denken om de Canadadroom op te geven...
P.H. weet altijd wel een tussendoorweggetje om te bewandelen, dus als er weer een beetje rust is in de" emotionele tent" zou ik toch weer eens contact met hem opnemen...
Een LMO is nu niet gelukt, maar waarom zou een PNP niet lukken zoals Fredjacq ook al aangaf?
Probeer het in ieder geval, en mocht onverhoopt ècht niets lukken dan weet je in ieder geval dat jullie ECHT ALLES hebben geprobeert!!!
Succes en heel veel sterkte,
Groet,
Louise!
- Louise-01
- Gold Member
Jullie hebben hier vast een kater van
Maar het is inderdaad niet verkeerd om even tot rust te komen en het even te laten bezinken.
Wellicht kun je de adviezen van Fred daarna toch oppakken.
Sterkte !
Maggie
Maar het is inderdaad niet verkeerd om even tot rust te komen en het even te laten bezinken.
Wellicht kun je de adviezen van Fred daarna toch oppakken.
Sterkte !
Maggie
12 aug.2007 Aanvraag Skilled Worker Simplified
17 aug.2007 In process
2 februari 2010 Verzoek documenten op te sturen
1 april 2010 Documenten opgestuurd
16 juni 2010 Oproep medical ontvangen. 23 juni 2010 medische keuring.
12 juli 2010 Brief paspoorten opsturen.
Bestemming Nova Scotia
17 aug.2007 In process
2 februari 2010 Verzoek documenten op te sturen
1 april 2010 Documenten opgestuurd
16 juni 2010 Oproep medical ontvangen. 23 juni 2010 medische keuring.
12 juli 2010 Brief paspoorten opsturen.
Bestemming Nova Scotia
- Maggie
- Junior Member
ik sluit me helemaal bij Maggie aan, Fred geeft waardevol advies - sterkte!
-

Nico & Marlies - Proud CBB Sponsor 2010

- Naam: Nico en Marlies Wobben
- Vestigings Provincie: Saskatchewan
- Soort visum: gekomen op work permits ('08), via SK PNP nu PR ('10)
bedankt voor alle bemoedigende woorden en we sluiten het niet helemaal uit.
we hebben nu zoiets we moeten even de knop omdraaien en in ned verder gaan we zijn nu
al 3 jaar met dit bezig maar misschien komt alles nog goed.
grt brigitte
we hebben nu zoiets we moeten even de knop omdraaien en in ned verder gaan we zijn nu
al 3 jaar met dit bezig maar misschien komt alles nog goed.
grt brigitte
- bibi
- Junior Member
Return to De laatste stand van zaken