You are here: Forum

220V contra 110V

Wat kan je meenemen en wat niet, Laptop wasmachine etc.

Re: 220V contra 110V

Postby Nathalie » 08 Feb 2010, 06:19

Ik zou hem ook terug geven, als ze die mogelijkheid geven. Als je nou 2 jaar geleden een nieuwe had gekocht waarvoor je je geld niet zomaar kan terug krijgen, dan is het misschien de moeite waard om hem te verschepen. Ikzelf heb destijds mijn machine aan een vriend verkocht en hier een nieuwe gekocht. Toen (ruim 6 jaar geleden) was er weinig keuze in voorladers, nu is dat een stuk beter!
Canada is het enige land dat geografisch gezien op de VS kan neerkijken :-)
Nathalie
Former CBB Sponsor

Naam: Nathalie
Vestigings Provincie: New Brunswick (grand bay-Westfield, vlak bij Saint John)
Soort visum: PNP

Postby Fred & Jackie » 08 Feb 2010, 09:21

Dirk en Martine,

Ik meen dat Cees en Carlien ook hun Nederlandse wasmachine hebben mee genomen en zover ik weet doet hij het gewoon.

Voor de rest alles wat 220 is in Nederland werkt gewoon hier en zoals al eerder vermeld sommige apparatuur werkt iets sneller zoals boormachine's, slijptol e.d. Al onze werkplaats equipment werkt ook gewoon zoals lasapparaat, Motorfiets hefbrug, Accu opladers, StartBoosters enz. Wij hebben wel onze Test apparatuur in Nederland achter gelaten omdat ons verteld werd dat het hier niet precies zou werken, achteraf heb ik daar spijt van. want met een andere voeding erin had het dus gewoon gewerkt.
Jacqueline haar naaimachine werkt gewoon op 220 hier in Canada, de broodrooster op 220 werkt perfect. Keuken apparatuur enz. De TV werkt ook maar dan alleen met de Nederlandse Video, hij werkte niet met een Canadese video of DVD. Ik heb alleen nog niet geprobeerd of hij ook op ons satelite systeem werkt, ik denk van niet. Hou er alleen wel rekening mee dat sommige aparatuur als je het aansluit op de Canadese 220 in het begin wat kan gaan roken, dit komt namenlijk het Canadese systeem heeft 2 spannings draden van beiden 110V wat maakt 220. De spanning komt van 2 zijden en in Nederland komt de 220 van 1 zijde. Dat maakt dat in sommige apparatuur de isolatie of het plastic wat rond de draden zit waar normaal geen spanning op komt nu ineens 110V spanning krijgen en dus wat warm worden wat iets rook ontwikkeling kan geven in het begin. Alleen onze Jukebox geeft wat problemen deze draait ook te snel omdat het een Duitse Wurlitzer is maar inmiddels zijn we daar aan het werk om hem aan te passen naar het 110v 60Hz systeem wat heel simpel blijkt te zijn. En het is super eenvoudig om in de huizen met basement waar wij systeem plafond in hebben om wat extra 220 stopcontacten bij te maken.
Fred & Jackie
Proud CBB Sponsor 2010
Proud CBB Sponsor 2010

Naam: Fred en Jacqueline
Vestigings Provincie: Het weidse Prairie Land Of Living Skies, Saskatchewan.
Soort visum: Skilled Worker.

Postby Sebastiaan » 08 Feb 2010, 11:37

Fredjacq wrote:Dirk en Martine,

Ik meen dat Cees en Carlien ook hun Nederlandse wasmachine hebben mee genomen en zover ik weet doet hij het gewoon.

Voor de rest alles wat 220 is in Nederland werkt gewoon hier en zoals al eerder vermeld sommige apparatuur werkt iets sneller zoals boormachine's, slijptol e.d.

Niet helemaal waar. Sommige apparaten hebben een beveiliging (zoals onze NLse wasmachine en droger) waardoor ze niet werken op 60 hertz!
Zoek je wat? Gebruik de search, google of kijk eens onder links !
Vragen, problemen of opmerkingen? Neem dan contact op via msn: span_s@hotmail.com (deze wordt niet gecontroleerd op e-mail!).
Sebastiaan
Administrator

Vestigings Provincie: Alberta
Soort visum: Skilled

Postby Fred & Jackie » 08 Feb 2010, 13:02

Okay, en verder? Heb je de Wasmachine en de Droger aangepast of ongebruikt laten staan.

Want dat willen dan natuurlijk graag weten.

Fred
Fred & Jackie
Proud CBB Sponsor 2010
Proud CBB Sponsor 2010

Naam: Fred en Jacqueline
Vestigings Provincie: Het weidse Prairie Land Of Living Skies, Saskatchewan.
Soort visum: Skilled Worker.

Postby Sebastiaan » 08 Feb 2010, 14:10

Fredjacq wrote:Okay, en verder? Heb je de Wasmachine en de Droger aangepast of ongebruikt laten staan.

Want dat willen dan natuurlijk graag weten.

Fred

De droger en de wasmachine waren niet aan te passen dus hebben we ze naar de stort gebracht en nieuwe gekocht.
Zoek je wat? Gebruik de search, google of kijk eens onder links !
Vragen, problemen of opmerkingen? Neem dan contact op via msn: span_s@hotmail.com (deze wordt niet gecontroleerd op e-mail!).
Sebastiaan
Administrator

Vestigings Provincie: Alberta

Postby Mathilda » 08 Feb 2010, 16:16

Hi, wij hebben hier allerlei apparatuur op 220V werken. In NL verkopen zou toch niets opgeleverd hebben, en een container hadden we toch nodig, dus alles ingeladen. Ook de wasmachine. LET WEL OP! veranker de trommel! daar is het bij een aantal andere immigranten mis gegaan. Wij hebben een ook een Miele, toen we emigreerden was hij net 7 jaar. Hier doet hij het naar volle tevredenheid.

Wat Nathalie zegt is wel waar: toen wij gingen was alles hier nog bovenlader wat de klok sloeg, en nu is dat grotendeels voorladers. Die zijn ook enorm qua inhoud. Meeste hebben een warm water en koud water inname, dus je hebt hier geen temperaturen op de machines. WEl of het hot, cold, warm of zo is. Onze Miele zegt nog 40, 50, 60 etc Graden.

Moeilijk te zeggen wat nu te doen. ga je een container meenemen, dan is er vast wel plek voor je Miele. Maar teruggeven en een tweedehandsje kopen en hier een nieuwe kopen zodat je een lekkere grote trommel hebt ....

Succes met besluiten. Als je info wilt over 220V in je keuken maken, dat staat hier ergens nog wel op het forum en anders stuur een pm!

Mathilda (van Hans uit Kelowna die Martien en ROeby aanhalen)
If life seems jolly rotten, there's one thing you've forgotten. And that's to laugh and dance and smile and sing ..
Mathilda
Former CBB Sponsor

Postby Dirk en Martine » 09 Feb 2010, 13:13

Ha Mathilda,

Dus de grote Miele vraag is: moesten jullie nog wat aanpassen aan je machines in Canada?

Niemand heeft verder nog iets geschreven over Canadese regelgeving qua apparatuur een aansprakelijkheid als er iets mis gaat. Misschien maken wij ons wat meer zorgen omdat we het Amerikaanse systeem goed kennen maar je wil natuurlijk niet dat als er iets fout gaat (brand door overbelasting / kortsluiting) dat je verzekering niet uitbetaald.

Ik begreep dat een nieuwe Canadese Miele al gauw CAN $ 2500 kost? Hoe zit het qua prijs en betrouwbaarheid van andere merken daar?

Hartelijk dank voor alle antwoorden!

Groeten,

Dirk en Martine
Dirk en Martine
Proud CBB Sponsor 2010
Proud CBB Sponsor 2010

Naam: Dirk en Martine
Vestigings Provincie: NS

Postby Cees » 09 Feb 2010, 13:45

Wij hebben 4 jaar geleden onze Bosch machine meegenomen. We hebben in de laundy room een 220V aansluiting laten maken en klaar was de man die door Cees was ingehuurd.

De wasmachine werkt verder prima. Niks mis mee.

Cees
Cees
Proud CBB Sponsor 2010
Proud CBB Sponsor 2010

Postby Mathilda » 09 Feb 2010, 14:00

WIj hebben niets aangepast, gewoon een NL 220 stopcontact aangesloten. Er zit nl al 220V voor de wasser/droger hier in Canada, maar alleen met een joekel van een stekker (net of het 380V is). Ik geloof dat Hans een extra groep voor de Europese 220 heeft gemaakt. Over regelgeving weet ik verder niets. Er is tot nu toe ook niets misgegaan met de wasmachine.

Miele is idd heel duur hier. Maar er zijn zat andere merken soms denk je: wat is dat nou weer, maar dan is het toch weer een whirlpool of iets dergelijks. voor rond de 2000 dollar heb je volgens mij een prima set wasser/droger hier.

Mathilda
If life seems jolly rotten, there's one thing you've forgotten. And that's to laugh and dance and smile and sing ..
Mathilda
Former CBB Sponsor

Postby Dirk en Martine » 10 Feb 2010, 13:19

Hartelijk dank voor alle feedback. We zullen kijken wat we er over een paar maanden nog voor terug krijgen, anders gaat 'ie mee naar Canada. We vonden het te veel gedoe om een goed werkende machine die er nu al staat en waar we verder tevreden mee zijn nu weer op te laten halen en in te ruilen voor iets anders (dat je dan ZEKER weer gaat proberen te verkopen).

Nu alleen het huis nog even verkopen... ::)

Dirk
Dirk en Martine
Proud CBB Sponsor 2010
Proud CBB Sponsor 2010

Naam: Dirk en Martine
Vestigings Provincie: NS

Previous

Return to Electra en......