Gijs Yvonne Brenda Renée en kleinzoon Sam
Re: Gijs Yvonne Brenda Renée en kleinzoon Sam
Wow zeg, heb ik dat allemaal gemist...sorry Gijs!
Ik vind het heel spijtig om je verhaal te lezen, maar het is wel leuk om te weten dat alles stilletjes wat de goede richting uit gaat en dat je vooruit kijkt. Ik zou zeggen, tijd brengt raad. Ik wens je nog heel veel sterkte in deze moeilijke periode en veel succes met de toekomst!
Het allerbeste voor je Gijs! Bij deze stuur ik je een smile en een hug!

PS: Voor common-law aan te vragen moet je 1 jaar samenwonen (en het kunnen bewijzen) met een Canadees/Canadese voordat je eraan kan beginnen!
Ik vind het heel spijtig om je verhaal te lezen, maar het is wel leuk om te weten dat alles stilletjes wat de goede richting uit gaat en dat je vooruit kijkt. Ik zou zeggen, tijd brengt raad. Ik wens je nog heel veel sterkte in deze moeilijke periode en veel succes met de toekomst! Het allerbeste voor je Gijs! Bij deze stuur ik je een smile en een hug!

PS: Voor common-law aan te vragen moet je 1 jaar samenwonen (en het kunnen bewijzen) met een Canadees/Canadese voordat je eraan kan beginnen!
Kom eens langs op mijn blog met foto's
-

Ann75 - Senior Member
- Naam: Ann
- Vestigings Provincie: British Columbia
- Soort visum: Visitor visa, daarna PR via "Common-Law" en Canadian sinds 2008
Dacht ik even een simpele vraag te stellen....
Maar ondertussen is het me duidelijk geworden. Bedankt voor de antwoorden.
Klik hier voor onze website & blog
11-9-09: aanvraag naar CIO via Buysse - 4 dec.: dossier naar Parijs - 11 juni 2010: medische keuring - 5 aug.: we hebben ons VISUM!
27-8-10: vertrek naar Ontario (Greater Toronto Area)
11-9-09: aanvraag naar CIO via Buysse - 4 dec.: dossier naar Parijs - 11 juni 2010: medische keuring - 5 aug.: we hebben ons VISUM!
27-8-10: vertrek naar Ontario (Greater Toronto Area)
- Elke
- Senior Member
- Naam: Elke
- Vestigings Provincie: Eind augustus 2010: Greater Toronto Area, Ontario
- Soort visum: Skilled Worker
Zo we zijn weer 2 maanden verder en natuurlijk weer wat te melden.
Ik ben inmiddels samen met mijn jongste en Sam een appartement betrokken in de wijk en ik moet zeggen op het missen van een tuin na bevalt het prima. De verhuizing is dus achter de rug Pfff was een heel gedoe om spullen te verdelen die je in 26 jaar verzameld hebt. Maar goed het is achter de rug en gisteren is het scheidingsconvenant getekend. Canada spookt nog behoorlijk door mijn hoofd en daarom heb ik gisteren gereageerd op een leuke job ergens in rural BC. Op het moment is het zo dat ik een job nodig heb om fatsoenlijk te kunnen starten als ik nog echt wil. Zoals je ziet hink ik een beetje op 2 gedachten, maar ja das ook niet zo gek denk ik. Renée heeft heel voorzichtig gemeld nu weer wel interesse te hebben in een oversteek met mij naar Canada, eens kijken of het echt zo zal zijn, ze wisselt nog al eens van gedachte. Maar goed dat maakt voor mijn beslissing niet veel uit als IK wil dan ga ik met of zonder kids/ kleinkid:-). Mijn nieuwe job gaat best goed ben dus eigenlijk loopt het op het afronden van de scheiding na best lekker.
Gijs
Ik ben inmiddels samen met mijn jongste en Sam een appartement betrokken in de wijk en ik moet zeggen op het missen van een tuin na bevalt het prima. De verhuizing is dus achter de rug Pfff was een heel gedoe om spullen te verdelen die je in 26 jaar verzameld hebt. Maar goed het is achter de rug en gisteren is het scheidingsconvenant getekend. Canada spookt nog behoorlijk door mijn hoofd en daarom heb ik gisteren gereageerd op een leuke job ergens in rural BC. Op het moment is het zo dat ik een job nodig heb om fatsoenlijk te kunnen starten als ik nog echt wil. Zoals je ziet hink ik een beetje op 2 gedachten, maar ja das ook niet zo gek denk ik. Renée heeft heel voorzichtig gemeld nu weer wel interesse te hebben in een oversteek met mij naar Canada, eens kijken of het echt zo zal zijn, ze wisselt nog al eens van gedachte. Maar goed dat maakt voor mijn beslissing niet veel uit als IK wil dan ga ik met of zonder kids/ kleinkid:-). Mijn nieuwe job gaat best goed ben dus eigenlijk loopt het op het afronden van de scheiding na best lekker.
Gijs
no more expectations, just goals!
-

Gijs - Former CBB Sponsor
- Naam: Gijs
- Vestigings Provincie: BC
- Soort visum: PR but still in Holland
Way to go Gijs. Vooral in deze periode klinkt deze wijze uitspraak Rust Alles Komt Goed , goed in de oren.
Sukses en veel wijsheid gegund.
Gerry
Gerry
-

Dutch_Truck - Former CBB Sponsor
- Naam: Gerry
- Vestigings Provincie: New Brunswick
- Soort visum: Landed status bij aankomst in Montreal, en door naar London, ON
Goed man Gijs!! Goed om te zien dat Canada toch nog tussen de oren zit. En het mooie is dat je dat visum al hebt. Tijd zal je daar brengen waar je wezen moet .... of zo
Succes joh!!!
Succes joh!!!
Weblog: http://joszti.web-log.nl/
- Jos en Noortje
- Senior Member
- Naam: Jos en Noortje
- Vestigings Provincie: NB
- Soort visum: Skilled Worker Simplified
Goed om te lezen dat je weer een beetje je draai hebt gevonden en dat alles weer beter gaat!
Nu nog die leuke job in BC en gaan met die banaan!!!
Sterkte!
groet,
Louise!
Nu nog die leuke job in BC en gaan met die banaan!!!
Sterkte!
groet,
Louise!
- Louise-01
- Gold Member
Verstandig dat je eerst naar een job kijkt en niet gewoon je boeltje pakt en gaat. Ik hoop dat je toch nog in Canada terecht komt want ik denk dat je daar gewoon hoort
. Als Renee en Sam mee gaan is dat geweldig.
Succes!!
Succes!!
Canada is het enige land dat geografisch gezien op de VS kan neerkijken 
-

Nathalie - Former CBB Sponsor
- Naam: Nathalie
- Vestigings Provincie: New Brunswick (grand bay-Westfield, vlak bij Saint John)
- Soort visum: PNP
Hallo Gijs,
> Hinken op 2 gedachten
Cliché van het millennium: je kan altijd nog terug naar Nederland, heb je het in ieder geval geprobeerd:
er is immers maar 1 manier om er echt achter te komen of het de juiste keuze is.
> Rural BC?
Waar ligt dat nu weer? Op een stukje Downtown Vancouver na is heel BC toch rural.
> Survival tochtje
Nu de kans 50% is dat Cees and family westelijk gaat kunnen we het idee van dat survivaltochtje weer langzaam nieuw leven in blazen. Roel en ik hadden al bedacht (thanksgiving 2009) om te gaan jagen....
Groet,
Theo
> Hinken op 2 gedachten
Cliché van het millennium: je kan altijd nog terug naar Nederland, heb je het in ieder geval geprobeerd:
er is immers maar 1 manier om er echt achter te komen of het de juiste keuze is.
> Rural BC?
Waar ligt dat nu weer? Op een stukje Downtown Vancouver na is heel BC toch rural.
> Survival tochtje
Nu de kans 50% is dat Cees and family westelijk gaat kunnen we het idee van dat survivaltochtje weer langzaam nieuw leven in blazen. Roel en ik hadden al bedacht (thanksgiving 2009) om te gaan jagen....
Groet,
Theo
Life is a journey, not a destination
Der Weg ist das Ziel
Der Weg ist das Ziel
-

The O - Proud CBB Sponsor 2010

- Naam: Theo Kimberley BC
- Soort visum: Permanent Resident
Hi Gijs
Leuk te lezen dat er weer allerlei Canada plannetjes ontwikkeld worden. Veel succes en ik zeg gewoon doen!
gr. Ineke
Leuk te lezen dat er weer allerlei Canada plannetjes ontwikkeld worden. Veel succes en ik zeg gewoon doen!
gr. Ineke
*aanvraag 23 juni 2007*verzoek doc 11 sept 2009 *16 jan 2010 doc opgestuurd*22 jan 2010 doc in Berlijn *10 april verzoek Aus. VOG van zoon *19 april Aus. VOG aangevraagd*19 mei Aus. VOG verzonden naar Berlijn*9 juni Aus VOG in Berlijn*19 juni OPROEP MEDICAL*5 aug medical*24 aug aanvullend medical*
-

Ineke - Proud CBB Sponsor 2010

- Naam: Ineke
- Soort visum: Federal Skilled Worker visum procedure loopt
Ha Gijs, heel fijn om te lezen dat Canada je niet loslaat....... wij zijn momenteel in Kamloops, en ja.... hier zouden wij heel goed kunnen aarden
Succes met alles en take care!
Cyhantal
Succes met alles en take care!
Cyhantal
In process: 25-04-07, dossier opgestuurd: 15-09-09, ontvangst medical papieren: 18-12-09, paspoorten retour met visum: 09-02-2010, (tijdelijk) geland: 28-02-2010. Verhuizing: 5 aug.
Blog: http://www.tocanada.web-log.nl
Blog: http://www.tocanada.web-log.nl
-

Chantal & Suzanne - Senior Member
- Naam: Chantal en Suzanne
- Vestigings Provincie: B.C.
- Soort visum: Skilled Workers
Daar sluit ik me bij aan. Succes en wijsheid op het pad toegewenst!Dutch_Truck wrote:Way to go Gijs. Vooral in deze periode klinkt deze wijze uitspraak Rust Alles Komt Goed , goed in de oren.
Gerry
Wie anderen overwint, is sterk; wie zichzelf overwint machtig. [Lao-tse]
-

mike - Former CBB Sponsor
- Naam: Michiel en Diana
- Vestigings Provincie: --
- Soort visum: --
Hoi Gijs,
Goed om te lezen dat alles gewoon zijn doorgang vindt in het leven. Ik hoop voor je dat de job in "rural BC" wat voor je kan betekenen. Fijn dat ook renee weer wat meer interesse toont. Wanneer ik haar was, zou ik het gewoon doen. Per slot van rekening is het visum binnen en is er nog steeds een weg terug (zoals reeds eerder vermeld).
Stuur me gerust een mail wanneer je denkt dat we hier iets voor je kunnen betekenen. Wie weet heb je dan nog eens iets aan je "Canadese" contacten.
Voor nu de groetjes vanaf de prairies.
@ The O: Moet hier eerst nog een motel verkopen
Enneuh, wanneer je kunt jagen, kan ik je SW Saskatchewan zeker aanraden....
Cees
Goed om te lezen dat alles gewoon zijn doorgang vindt in het leven. Ik hoop voor je dat de job in "rural BC" wat voor je kan betekenen. Fijn dat ook renee weer wat meer interesse toont. Wanneer ik haar was, zou ik het gewoon doen. Per slot van rekening is het visum binnen en is er nog steeds een weg terug (zoals reeds eerder vermeld).
Stuur me gerust een mail wanneer je denkt dat we hier iets voor je kunnen betekenen. Wie weet heb je dan nog eens iets aan je "Canadese" contacten.
Voor nu de groetjes vanaf de prairies.
@ The O: Moet hier eerst nog een motel verkopen
Cees
-

Cees - Proud CBB Sponsor 2010

Hey Grijs, je weet waar we wonen eh
Hopelijk zijn we je daar ergens dit jaar.... Succes natuurlijk met alle gedachtenspinsels!
Cheers,
Roel
Cheers,
Roel
-

Roel en Monique - Former CBB Sponsor
- Naam: Roel & Monique
- Soort visum: PR (Skilled Worker)
Hey Gijs, ik heb de grootste respect voor de manier waarop jij nu in het leven staat man!!! Hopelijk lukt het nog om alsnog naar Canada te vertrekken. Je blijft in ieder geval erg positief.
In Process since: 27-08-2007
Vraag versturen dossier: 03-02-2010
Afgeleverd bij Buysse: 25-03-2010
Verstuurd: 03-05-2010
Bezoek ook onze website =>www.frenkenannemieke.com
Vraag versturen dossier: 03-02-2010
Afgeleverd bij Buysse: 25-03-2010
Verstuurd: 03-05-2010
Bezoek ook onze website =>www.frenkenannemieke.com
-

Annemieke - Former CBB Sponsor
- Naam: Annemieke