You are here: Forum

brief van het visa office

Hoe lang duurt de aanvraag/Wat kost dat zo'n aanvraag, Wat voor visa zijn er etc

brief van het visa office

Postby Elke » 04 Mar 2010, 12:01

Kort: we hebben een aanvraag voor een Federal Skilled Worker visum lopen (nieuwe procedure). Begin december is ons volledige dossier doorgesturd naar Parijs. Deze week kregen we vanuit Parijs een brief waarin zij de ontvangst van ons dossier bevestigen en waarin een nieuw B-nummer staat.

Verder staat er ook in:
If your application is determined to be eligible, processing will begin on a priority basis. If you have not received any instructions from this office within 12 months, you are requested to contact this office directly.

In eerste instantie schrok ik me een ongeluk! Want volgens de richtlijnen van het CIC zou de ganse procedure van aanvraag tot afleveren visa 6-12 maanden kosten. Maar aangezien we begin september onze aanvraag gedaan hebben, zijn we nu al 6 maanden ver. Dus dan 'kan' het eigenlijk toch niet dat men er nu nog eens 12 maanden bij telt? :shock:
(ik weet wel dat dat allemaal kan, kijk maar hoe lang de voorgaande procedures uitgelopen zijn. Maar deze procedure is nog redelijk nieuw, zo'n backlog kan daar nog niet in zijn, zeker niet aangezien in vergelijking met vroeger haast niemand nog in aanmerking komt voor een visum).
Maar misschien moet ik het anders lezen. Het is immers een soort van standaard brief, en er staat immers
processing will begin on a priority basis
Aangezien het beroep van mijn man op die Priority Occupations List staat, neem ik aan dat wij inderdaad niet gans onderaan de stapel belanden?
Kreeg iemand vanuit Berlijn ook al zo'n brief? En stond daar hetzelfde zinnetje in?
Klik hier voor onze website & blog
11-9-09: aanvraag naar CIO via Buysse - 4 dec.: dossier naar Parijs - 11 juni 2010: medische keuring - 5 aug.: we hebben ons VISUM!
27-8-10: vertrek naar Ontario (Greater Toronto Area)
Elke
Senior Member

Naam: Elke
Vestigings Provincie: Eind augustus 2010: Greater Toronto Area, Ontario
Soort visum: Skilled Worker

Re: brief van het visa office

Postby Nico & Marlies » 06 Mar 2010, 11:15

Dat klinkt zeker naar een standaard mail, en zegt eigenlijk alleen maar hoe ze de stapel (in het algemeen) aanpakken. En dat als je 12 maanden niks gehoord hebt er toch echt ergens iets fout gegaan moet zijn;) Reken maar dat ze zo'n termijn ruim rekenen want ze willen natuurlijk onnodig navragen zo goed mogelijk beperken. Wij hadden laatst een mail gekregen dat onze aanvraag van Buffalo naar LA doorgestuurd was ter afhandeling. Daar zouden ze dan bepalen of er een interview nodig is en meer dingen die ons in eerste instantie ongerust maakten, aangezien we de medical al gehad hebben. Maar als je dan beseft dat het een standaard mail is, lees je het toch wel anders.
x Marlies

==
* Nico & Marlies Wobben * 18-2-08 verhuisd naar Regina! * http://www.wobben.org *
Nico & Marlies
Proud CBB Sponsor 2010
Proud CBB Sponsor 2010

Naam: Nico en Marlies Wobben
Vestigings Provincie: Saskatchewan
Soort visum: gekomen op work permits ('08), via SK PNP nu PR ('10)

Postby Elke » 06 Mar 2010, 14:18

Dank je voor je reactie, Marlies! En oh, ik hoop zo dat het echt gewoon een standaard brief is.
Dat we mogelijk nog op interview geroepen kunnen worden, dat staat er ook in. Zullen we zien dat we ook dat nog aan ons been hebben.
Ik weet wel dat velen van jullie nog vele langer aan 't wachten zijn op een visum, maar uiteindelijk staan wij ook al 5 jaar klaar om te verhuizen, met dozen ingepakt op de zolder, en telkens komt daar dan iets tussen... Soms vraag ik me wel eens af wanneer het geluk terug een beetje aan onze kant komt staan, we hebben de afgelopen 5 jaar al zo vaak pech gehad, en allemaal over dingen die we niet eens zelf in de hand hebben, dat is net het frustrerende daaraan... Toch hoop ik dat het tij mag keren, en dat het geluk nu ook eens onze kant uitkomt. Dus mag ik aub voor mijn verjaardag een oproep medical? ;-)
11-9-09: aanvraag naar CIO via Buysse - 4 dec.: dossier naar Parijs - 11 juni 2010: medische keuring - 5 aug.: we hebben ons VISUM!
Elke
Senior Member

Postby Louise-01 » 07 Mar 2010, 03:02

Hoi Elke,

ik hoop dat je verjaardagswens uit gaat komen en dat er wat geluk jullie kant op komt!
Maarre, mogen wij dan stiekem een beetje van dat geluk achter houden voor ons zelf?
Ook wij kunnen wel wat geluk gebruiken, dus als alles even niet zo loopt als je graag zou willen bedenk dan dat je niet de enige bent die niet voor het geluk geboren lijkt te zijn... :(
Maar, ik blijf nog steeds geloven in dat het jaar 2010 HET jaar gaat worden waarin iedereen zijn dromen kan verwezelijken en dus ook jullie!!! :wink:

Succes,

groet,
Louise!
Louise-01
Gold Member

Postby Elke » 08 Mar 2010, 04:18

We zullen allen samen een grote order "portie geluk" bestellen. Krijgen we vast nog wat extra geluk, omdat we met zovelen zijn. :lol:

2010, Canada, here we come!
Elke
Senior Member

Postby Louise-01 » 09 Mar 2010, 04:00

:shock: Ik heb misschien al een klein beetje ontvangen van "het grote portie geluk"... :shock:
Zit al wéken sollicitatiebrieven met CV te versturen, en ineens krijgen we 2 uitnodigingen om op gesprek te komen!
Gisteravond telefonisch contact gehad met 2 werkgevers en die willen dolgraag dat we langs komen om de brief en CV toe te komen lichten...
Dus, de 1e twee weken van April gaan wij richting Canada!
Kijken of we nog meer werkgevers warm kunnen krijgen voor een gesprek, dat wordt bellen van de week!
Voor ons weer een sprankje hoop?...

Dus Elke, het gaat helemaal goed komen hoor!
2010, we gaan ervoor!!!! :mrgreen:

Groet,
Louise!
Louise-01
Gold Member

Postby Elke » 09 Mar 2010, 10:30

Dat klinkt inderdaad heel erg goed, Louise! Ik duim voor je!
Elke
Senior Member

Return to Overige zaken m.b.t. het Visum