Annemieke en Frenk willen naar Canada
Re: Annemieke en Frenk willen naar Canada
@ Marc,
Dit is een forum voor en door hen die reeds in canada zitten, dan wel graag naar Canada willen. Velen van deze mensen posten hier al jaren waardoor er een soort van community band ontstaat. Dit leidt tot een situatie waar men ook dingen met elkaar deelt die wellicht niet direct met de emigratie te maken hebben, maar wel met het dagelijkse leven van de persoon en/of zijn/haar familie. Op die wijze lees ik ook het bericht.
Wanneer je dit forum uitpluist en alles wegneemt wat niet direct emigratie gericht is, houd je wellicht maar 30% van de informatie over. Dit zou tevens het community aspect van dit forum wegnemen en daardoor ook de sjeu.
Zie het forum niet alleen als een info bron, maar ook als een digitale vorm van netwerken. Wellicht mag je dan ooit ervaren dat vele leden van dit forum niet alleen geinteresseerd zijn in de emigratie technische info waarde van je berichtjes, maar dat ze (juist vanwege het community karakter) ook oog voor je hebben wanneer dingen anders lopen dan gepland en ze eventueel bereid zijn je te helpen wanneer je in de stront zit.
Zo zie je, dit forum heeft meerdere functies. Ik hoop dat je dat ook zo mag ervaren wanneer je hier langer rondhobbelt. In ieder geval welkom.
Nu maar weer on-topic.
Groet vanaf een nog immer witte prairie,
Cees
Dit is een forum voor en door hen die reeds in canada zitten, dan wel graag naar Canada willen. Velen van deze mensen posten hier al jaren waardoor er een soort van community band ontstaat. Dit leidt tot een situatie waar men ook dingen met elkaar deelt die wellicht niet direct met de emigratie te maken hebben, maar wel met het dagelijkse leven van de persoon en/of zijn/haar familie. Op die wijze lees ik ook het bericht.
Wanneer je dit forum uitpluist en alles wegneemt wat niet direct emigratie gericht is, houd je wellicht maar 30% van de informatie over. Dit zou tevens het community aspect van dit forum wegnemen en daardoor ook de sjeu.
Zie het forum niet alleen als een info bron, maar ook als een digitale vorm van netwerken. Wellicht mag je dan ooit ervaren dat vele leden van dit forum niet alleen geinteresseerd zijn in de emigratie technische info waarde van je berichtjes, maar dat ze (juist vanwege het community karakter) ook oog voor je hebben wanneer dingen anders lopen dan gepland en ze eventueel bereid zijn je te helpen wanneer je in de stront zit.
Zo zie je, dit forum heeft meerdere functies. Ik hoop dat je dat ook zo mag ervaren wanneer je hier langer rondhobbelt. In ieder geval welkom.
Nu maar weer on-topic.
Groet vanaf een nog immer witte prairie,
Cees
-

Cees - Proud CBB Sponsor 2010

Marc1702 wrote:Hallo Annemieke,
De toegevoegde waarde om te vertellen over jouw nieuwe baan en met name de salarisstijging en leaseauto kan ik niet helemaal plaatsen in relatie met dit emigratieforum ovr Canada. Komt erg materialistisch over.
Groet,
Marc
Het een sluit het ander niet uit, Marc. Bovendien suggereer je dat Canadezen veel minder materialistisch zijn ingesteld dan Nederlanders. En daar geloof ik dus helemaal niets van.
Fed Skilled Worker Simplified: Appl Rec 21 Sep 2007 - In Process 9 Jan 2008 - Docs Req 16 Mar 2010 - Oproep Medical 2 Aug 2010 - PR Dec 2010 (?)
-

Roel - Proud CBB Sponsor 2010

- Naam: Roel
- Vestigings Provincie: Ontario
- Soort visum: Skilled Worker
Zoals Marc het las, las ik het absoluut niet. Het is gewoon een gegeven. Frenk en Annemieke zijn ook niet zo, dus dat zit echt wel goed.
Het is het wachten meer dan waard geweest!
-

Victoria - Former CBB Sponsor
- Naam: Sol
- Vestigings Provincie: BC
- Soort visum: PR
Ik lees het ook als "het leven gaat ook als je in procedure zit gewoon door". Als het je dan voor de wind gaat dan is dat alleen maar meegenomen. Kan je meer sparen en heb je straks meer om je in Canada te vestigen. Zo'n post is dus meer dan relevant en zeker niet materialistisch. Achtergronden, motieven, hoe om te gaan met de wachttijden en dergelijke zijn allemaal zeer relevante zaken op dit forum. Niet voor iedereen misschien, maar dat mag je als lezer helemaal zelf uit maken. Ik ben blij dat er mensen zijn die wat meer informatie delen dan alleen maar dat ze in procedure zitten.
gr. Ineke
*aanvraag 23 juni 2007*verzoek doc 11 sept 2009 *16 jan 2010 doc opgestuurd*22 jan 2010 doc in Berlijn *10 april verzoek Aus. VOG van zoon *19 april Aus. VOG aangevraagd*19 mei Aus. VOG verzonden naar Berlijn*9 juni Aus VOG in Berlijn*19 juni OPROEP MEDICAL*5 aug medical*24 aug aanvullend medical*
-

Ineke - Proud CBB Sponsor 2010

- Naam: Ineke
- Vestigings Provincie: BC
- Soort visum: Federal Skilled Worker visum procedure loopt
Nee, we zijn niet echt materialistisch ingesteld. Feit blijft dat 1 van ons minder moet werken om er voor de kleine man te zijn. Aangezien ik al jaren kostwinnaar ben, zal ik meer moeten werken en ook meer salaris moeten krijgen, dan kan Frenk dus 2 dagen minder werken. Zo kunnen we ons huis blijven betalen, totdat we vertrekken.
Tja, Cees slaat weer eens de spijker op zijn kop. Als je al jaren hier post, zoals ik onder andere, vertel je iets meer dan alleen emigratie.
We zijn wel erg blij dat we dit jaar weten of we gaan of niet, gaan we niet waar we niet van uit gaan, dan hebben we op dit moment een goeie basis om in Nederland verder te bouwen. Ik fulltime werken en Frenk 2 dagen voor de kleine zorgen en andere 3 dagen naar de oppas.
Gaan we wel, dan kunnen we tot ons vertrek blijven rijden in de leaseauto en de rest verkopen, inclusief huis.
En inderdaad, als ik luxe wil, moet ik hier blijven. Maar daar ben ik dus inderdaad niet naar op zoek. Onze reden om naar Canada te vertrekken ligt meer in de sfeer van een wat meer relaxte levensstijl, wel hard werken, maar als je vrij bent, wel de gelegenheid te hebben om echt te ontspannen in een geweldige natuur. Ik verwacht dit ook niet binnen een jaar na emigratie te kunnen bereiken, maar meer op de lange termijn. En minder last van de overheid door allerlei regeltjes.
Tja, Cees slaat weer eens de spijker op zijn kop. Als je al jaren hier post, zoals ik onder andere, vertel je iets meer dan alleen emigratie.
We zijn wel erg blij dat we dit jaar weten of we gaan of niet, gaan we niet waar we niet van uit gaan, dan hebben we op dit moment een goeie basis om in Nederland verder te bouwen. Ik fulltime werken en Frenk 2 dagen voor de kleine zorgen en andere 3 dagen naar de oppas.
Gaan we wel, dan kunnen we tot ons vertrek blijven rijden in de leaseauto en de rest verkopen, inclusief huis.
En inderdaad, als ik luxe wil, moet ik hier blijven. Maar daar ben ik dus inderdaad niet naar op zoek. Onze reden om naar Canada te vertrekken ligt meer in de sfeer van een wat meer relaxte levensstijl, wel hard werken, maar als je vrij bent, wel de gelegenheid te hebben om echt te ontspannen in een geweldige natuur. Ik verwacht dit ook niet binnen een jaar na emigratie te kunnen bereiken, maar meer op de lange termijn. En minder last van de overheid door allerlei regeltjes.
In Process since: 27-08-2007
Vraag versturen dossier: 03-02-2010
Afgeleverd bij Buysse: 25-03-2010
Verstuurd: 03-05-2010
Bezoek ook onze website =>www.frenkenannemieke.com
-

Annemieke - Former CBB Sponsor
- Naam: Annemieke
- Vestigings Provincie: British Columbia
- Soort visum: SAP aangevraagd augustus 2007
oh ja, nog vergeten. Bedankt voor alle felicitaties. We proberen deze week de papieren naar Buysse te krijgen. De laatste zaken hebben we nu binnen, hopelijk is het genoeg.
-

Veel succes!
En als je al zo lang zit te wachten, dan heb je soms wel eens het gevoel dat de dingen niet altijd meezitten. Tuurlijk mag je dan volop genieten als de dingen dan duidelijk wel meezitten, ook al gaat dat dan niet over je emigratie. En wat is er leuker dan je geluk delen?! Gedeelde vreugde is dubbelde vreugde. En gedeeld verdriet is half verdriet. En daar doen we hier met z'n allen aan mee!
En als je al zo lang zit te wachten, dan heb je soms wel eens het gevoel dat de dingen niet altijd meezitten. Tuurlijk mag je dan volop genieten als de dingen dan duidelijk wel meezitten, ook al gaat dat dan niet over je emigratie. En wat is er leuker dan je geluk delen?! Gedeelde vreugde is dubbelde vreugde. En gedeeld verdriet is half verdriet. En daar doen we hier met z'n allen aan mee!
Klik hier voor onze website & blog
11-9-09: aanvraag naar CIO via Buysse - 4 dec.: dossier naar Parijs - 11 juni 2010: medische keuring - 5 aug.: we hebben ons VISUM!
27-8-10: vertrek naar Ontario (Greater Toronto Area)
11-9-09: aanvraag naar CIO via Buysse - 4 dec.: dossier naar Parijs - 11 juni 2010: medische keuring - 5 aug.: we hebben ons VISUM!
27-8-10: vertrek naar Ontario (Greater Toronto Area)
- Elke
- Senior Member
- Naam: Elke
- Vestigings Provincie: Eind augustus 2010: Greater Toronto Area, Ontario
Afgelopen donderdag is ons dossier naar Buysse gegaan. Nu is het dus weer wachten geblazen, maar ik denk dat het nu wel snel zal gaan. Tenminste dat hoor ik iedere keer van jullie. Ik kan niet wachten tot we het visum hebben. Ik zeg tegen iedereen. Dit jaar krijgen we ons visum ..................... of niet.
-

Inderdaad is het nu erop of eronder in plaats van ertussen. Dikke mik dat je gewoon je visum krijgt over een maand of vier!
Fed Skilled Worker Simplified: Appl Rec 21 Sep 2007 - In Process 9 Jan 2008 - Docs Req 16 Mar 2010 - Oproep Medical 2 Aug 2010 - PR Dec 2010 (?)
-

Ciao Annemieke en Frenk,
Ik heb voor het eerst jullie sito gelezen en als eerste, misschien een beetje laat, van hartelijk gefeliciteerd met jullie mooie zoon een heel mooi geschenk. Nu nog even wachten met het volgende geschenk. Ik vroeg me trouwens af of je wel een medical test mag doen als je in verwachting bent dus misschien moest het allemaal wel zo gaan. Straks hebben jullie een mooie zoon met een visum in zijn eigen paspoort. We blijven voor jullie duimen.
Buona notte.
Ingrid
Ik heb voor het eerst jullie sito gelezen en als eerste, misschien een beetje laat, van hartelijk gefeliciteerd met jullie mooie zoon een heel mooi geschenk. Nu nog even wachten met het volgende geschenk. Ik vroeg me trouwens af of je wel een medical test mag doen als je in verwachting bent dus misschien moest het allemaal wel zo gaan. Straks hebben jullie een mooie zoon met een visum in zijn eigen paspoort. We blijven voor jullie duimen.
Buona notte.
Ingrid
PR 14/04/2010 **visa: maart 2010 ** medical test: november 2009 ** filenummer september 2009 ** NB-PNP certificate: mei 2009 ** NB- police clearance laten verlopen: februari 2009 ** NB-PNP application: oktober 2008 ** exploratory trip NB: augustus 2008 ** emigratiebeurs: maart 2008
- kwajongen
- Gold Member
- Naam: Ingrid
- Vestigings Provincie: NB
- Soort visum: PNP -NB
Ons dossier is 3 mei naar de ambassade verstuurd. Dus we kunnen nu weer verder wachten. Post op een later moment wel een wat uit gebreider verhaal. Ben op het moment druk.
-

Tjeemig, heeft het meer dan een maand bij Buysse gelegen? Daar zou ik niet al te vrolijk van worden 
Weblog: http://joszti.web-log.nl/
- Jos en Noortje
- Senior Member
- Naam: Jos en Noortje
- Soort visum: Skilled Worker Simplified
Hahahaha, nee hoor lag niet aan Buysse. Laat ik het zo zeggen, het leven als werkende moeder vergt op dit moment iets meer tijd van mij dan me lief is.
Doordat het ouderschapsverlof voor Frenk niet zo geregeld kon worden als dat wij het zouden willen, moet ik nu 4 x 9 uur werken. Met een reistijd van 45 minuten per reis per dag, hakt het er allemaal wel in. Het is niet dat ik klaag, maar meer om jullie een inzicht te geven in waarom ik niet zo 1,2,3 even achter wat papierwerk aan kan. Daarnaast heeft onze lieve telg besloten dat als ik weer aan het werk ga, hij dan toch liever 2 nachtvoedingen wil hebben. Vandaag bleek op het consultatie bureau overigens wel dat hij groeit als kool en het niet aan de voeding ligt en hij niks te kort komt.
Volgens de begeleidende brief die we bij de bevestiging kregen van Buysse duurt het nu nog 4 tot 6 maand, met de mededeling dat de ambassade hier geen garanties op geeft (wat is nieuw). Dus we gaan nu wachten op de medical.
2 weken geleden heeft schoonmama een vrij heftige reacite op een oogoperatie gehad. Zal jullie de lange versie besparen, ik was bij haar die dag en dacht dat ze een beroerte had. Dan ga je wel even nadenken over wat je zou doen als je dan in Canada had gezeten. Best wel Freaky. Gelukkig was het iets anders, maar ik was wel erg geschrokken. Heb die avond wel de familie opgetrommeld, gelukkig waren ze voor niks gekomen en dat vonden ze ook niet erg.
Doordat het ouderschapsverlof voor Frenk niet zo geregeld kon worden als dat wij het zouden willen, moet ik nu 4 x 9 uur werken. Met een reistijd van 45 minuten per reis per dag, hakt het er allemaal wel in. Het is niet dat ik klaag, maar meer om jullie een inzicht te geven in waarom ik niet zo 1,2,3 even achter wat papierwerk aan kan. Daarnaast heeft onze lieve telg besloten dat als ik weer aan het werk ga, hij dan toch liever 2 nachtvoedingen wil hebben. Vandaag bleek op het consultatie bureau overigens wel dat hij groeit als kool en het niet aan de voeding ligt en hij niks te kort komt.
Volgens de begeleidende brief die we bij de bevestiging kregen van Buysse duurt het nu nog 4 tot 6 maand, met de mededeling dat de ambassade hier geen garanties op geeft (wat is nieuw). Dus we gaan nu wachten op de medical.
2 weken geleden heeft schoonmama een vrij heftige reacite op een oogoperatie gehad. Zal jullie de lange versie besparen, ik was bij haar die dag en dacht dat ze een beroerte had. Dan ga je wel even nadenken over wat je zou doen als je dan in Canada had gezeten. Best wel Freaky. Gelukkig was het iets anders, maar ik was wel erg geschrokken. Heb die avond wel de familie opgetrommeld, gelukkig waren ze voor niks gekomen en dat vonden ze ook niet erg.
-

Hou op, schei uit. Ik moet er ook niet aan denken dat naaste familie ernstig ziek wordt. Toen mijn broer vorig jaar een zwaar motorongeluk kreeg, ging ik mij ook afvragen of ik het wel kon maken om te vertrekken. Ook richting mijn ouders.
Maar goed, gelukkig viel het bij jullie mee. Kan je dat soort angsten wellicht weer even voor je uitschuiven.
Ook weer succes met wachten op de volgende stap.
Maar goed, gelukkig viel het bij jullie mee. Kan je dat soort angsten wellicht weer even voor je uitschuiven.
Ook weer succes met wachten op de volgende stap.
Weblog: http://joszti.web-log.nl/
- Jos en Noortje
- Senior Member
- Naam: Jos en Noortje
- Soort visum: Skilled Worker Simplified
Kijk jij ook elke dag vol verwachting uit naar de post? Jullie kunnen elk moment bericht krijgen. Het zou niet uit moeten maken dat jullie de bewijsstukken later dan ik hebben ingezonden. Ik heb in ieder geval ook nog geen bericht gehad, maar verwacht die zelf rond mijn verjaardag (over vier weken). Nog even geduld...
-

Return to De laatste stand van zaken