Wachttijd na de medical test....
10 posts
• Page 1 of 1
Wachttijd na de medical test....
Ciao a tutti,
Wij zijn hier bijna op van de zenuwen want na 3 1/2 maand
na de medical test hebben we nog geen brief uit Roma gehad om de paspoorten op te sturen. Om de tijd een beetje te doden heb ik maar een nieuwe topic geopend
.
Ik ben nieuwsgierig hoelang het bij jullie het wachten heeft geduurd na de medical test, ik kan dat niet nagaan in de tab doorlooptijden, als dat überhaupt kan. Ik weet dat de meeste van jullie via Berlijn lopen of hebben gelopen maar toch zal ik het leuk vinden om jullie reacties te horen. We hebben on-line nog niemand hier in Italië kunnen vinden die via een PNP gaan. We hebben een week geleden een mail gestuurd naar de ambassade maar tot nu toe geen reactie. Wat ik zo vreemd vind is dat ze zoveel tijd in beslag mogen nemen nu de count-down om de visum geldig maken voor ons al begonnen is op 30 november 2009.
Tanti saluti,
Ingrid
Wij zijn hier bijna op van de zenuwen want na 3 1/2 maand
Ik ben nieuwsgierig hoelang het bij jullie het wachten heeft geduurd na de medical test, ik kan dat niet nagaan in de tab doorlooptijden, als dat überhaupt kan. Ik weet dat de meeste van jullie via Berlijn lopen of hebben gelopen maar toch zal ik het leuk vinden om jullie reacties te horen. We hebben on-line nog niemand hier in Italië kunnen vinden die via een PNP gaan. We hebben een week geleden een mail gestuurd naar de ambassade maar tot nu toe geen reactie. Wat ik zo vreemd vind is dat ze zoveel tijd in beslag mogen nemen nu de count-down om de visum geldig maken voor ons al begonnen is op 30 november 2009.
Tanti saluti,
Ingrid
PR 14/04/2010 **visa: maart 2010 ** medical test: november 2009 ** filenummer september 2009 ** NB-PNP certificate: mei 2009 ** NB- police clearance laten verlopen: februari 2009 ** NB-PNP application: oktober 2008 ** exploratory trip NB: augustus 2008 ** emigratiebeurs: maart 2008
- kwajongen
- Gold Member
- Naam: Ingrid
- Vestigings Provincie: NB
- Soort visum: PNP -NB
Re: Wachttijd na de medical test....
Toch zeker geen maand, als ik het goed heb. Bij ons ging het na het opsturen van de documenten echt heel snel. Ik hoop dat je snel iemand per mail of telefoon kan bereiken.
Het is het wachten meer dan waard geweest!
-

Victoria - Former CBB Sponsor
- Naam: Sol
- Vestigings Provincie: BC
- Soort visum: PR
Bij ons ging het heel erg snel, we deden de medical 30 dec. en op 22 jan. al ontvingen we de oproep om de paspoorten op te sturen, twee weken later retour.
Succes,
Chantal
Succes,
Chantal
In process: 25-04-07, dossier opgestuurd: 15-09-09, ontvangst medical papieren: 18-12-09, paspoorten retour met visum: 09-02-2010, (tijdelijk) geland: 28-02-2010. Verhuizing: 5 aug.
Blog: http://www.tocanada.web-log.nl
Blog: http://www.tocanada.web-log.nl
-

Chantal & Suzanne - Senior Member
- Naam: Chantal en Suzanne
- Vestigings Provincie: B.C.
- Soort visum: Skilled Workers
Bij ons ook een maandje, medical 15-12-2008, brief der brieven (paspoorten opsturen dus) 17-1-2009
Anja
Anja
Sinds juli 2009 runnen wij Alpenglow Bed and Breakfast in Kimberley BC
blog: http://www.anjasol.com
-

anjasol - Proud CBB Sponsor 2010

- Naam: Theo en Anja
- Soort visum: Permanent Residence
Wij wachten nu 5 weken en hebben nog niets gehoord! Verwacht volgende week wel bericht! Hoe lang zij jullie paspoorten onderweg geweest? Dit in verband met een tripje richting Canada voor orientatie half april.
- walter en jane
- Full Member
bij ons ook maar een maandje na de medical dat we de brief der brieven kregen
Succes met alles
Succes met alles
no more expectations, just goals!
-

Gijs - Former CBB Sponsor
- Naam: Gijs
- Soort visum: PR but still in Holland
Onze paspoorten zijn ongeveer twee weken onderweg geweest.
Anja
Anja
Sinds juli 2009 runnen wij Alpenglow Bed and Breakfast in Kimberley BC
-

anjasol - Proud CBB Sponsor 2010

- Naam: Theo en Anja
- Soort visum: Permanent Residence
Wij deden onze medical op 5 mei in Vancouver. Op 7 mei zijn de resultaten doorgestuurd naar Ottawa. Vervolgens is er op 10 juni vanuit Berlijn een brief gestuurd voor het opsturen van de paspoorten (de volgende dag kreeg ik op verzoek deze brief ook per email toegestuurd).We hebben toen gelijk op 11 juni de paspoorten opgestuurd en tot nu toe hebben we ze nog niet terug ontvangen. Gisteren zag ik wel dat onze online status was veranderd van "in process" naar "decision made", dus waarschijnlijk zijn de paspoorten weer onderweg naar ons!
We hebben ons FedEx account nummer doorgegeven, dus ik hoop dat ze FedEx gebruiken. Kregen jullie een bevestiging van FedEx? Of van Berlijn?
Ik vind (bijna) een maand zonder paspoorten best wel lang... Gelukkig hebben we ze niet nodig gehad!
We hebben ons FedEx account nummer doorgegeven, dus ik hoop dat ze FedEx gebruiken. Kregen jullie een bevestiging van FedEx? Of van Berlijn?
Ik vind (bijna) een maand zonder paspoorten best wel lang... Gelukkig hebben we ze niet nodig gehad!
Skilled Worker simplified aanvraag verstuurd: 15 juni 2007 -- documenten opgevraagd: 4 september 2009 -- documenten opgestuurd: december 2009.
- Roos
- Gold Member
Hoe zit dat eigenlijk als je je paspoort opstuurt? Ik zie bijvoorbeeld dat jullie in Vancouver verblijven. Mag je zomaar daar zijn zonder paspoort? Of moet je een tijdelijk vervangend reisdocument aanvangen voro de periode dat je paspoort onderweg is of zo?
Sochez en savons sachiez belle, senu pas j'ent
-

Raket - Junior Member
- Naam: Raket
- Vestigings Provincie: Ontario
- Soort visum: family class
Zolang je niet de grens over hoeft, zal dat ok zijn, als legitimatie is een rijbewijs ook goed en andere government id's als sin kaartje of health card zijn ook vaak genoeg (of een combinatie van). Je zou ook een kopie van je paspoort bij je kunnen houden en je werkvergunningen heb je trouwens op dat moment ook nog.
Onze passen waren 5 weken weg, ipv van de 3 weken die in de email stond (maar dat was wel LA en niet Berlijn). We hebben geen account bij Fedex, maar hadden meteen een retourenvelop laten meesturen. Die kwam terug bij het bedrijf vanwaar het verstuurt was en die belde ons op toen het binnen was (wat we ook op de tracker al hadden kunnen volgen natuurlijk).
Onze passen waren 5 weken weg, ipv van de 3 weken die in de email stond (maar dat was wel LA en niet Berlijn). We hebben geen account bij Fedex, maar hadden meteen een retourenvelop laten meesturen. Die kwam terug bij het bedrijf vanwaar het verstuurt was en die belde ons op toen het binnen was (wat we ook op de tracker al hadden kunnen volgen natuurlijk).
-

Nico & Marlies - Proud CBB Sponsor 2010

- Naam: Nico en Marlies Wobben
- Vestigings Provincie: Saskatchewan
- Soort visum: gekomen op work permits ('08), via SK PNP nu PR ('10)
10 posts
• Page 1 of 1
Return to Doorlooptijden, procedures etc