Jaap al halverwege Canada
34 posts
• Page 3 of 3 • 1, 2, 3
Re: Jaap al halverwege Canada
en vandaag visum binnen! (dagtekening 5 maart)
nu kan ik eindelijk echt plannen om te verhuizen. mijn baas wist het gelukkig al lang en werkt mee aan de overgang (evt. kan ik zelfs voor hem blijven werken op afstand, al is de tijdszone niet zo gunstig).
de planning is nu om in juni te landen en dan een maand te blijven (hoe lang duurt het tegenwoordig om de PRC thuis te krijgen na het landen??) en dan definitief uiterlijk begin volgend jaar.
progress!
nu kan ik eindelijk echt plannen om te verhuizen. mijn baas wist het gelukkig al lang en werkt mee aan de overgang (evt. kan ik zelfs voor hem blijven werken op afstand, al is de tijdszone niet zo gunstig).
de planning is nu om in juni te landen en dan een maand te blijven (hoe lang duurt het tegenwoordig om de PRC thuis te krijgen na het landen??) en dan definitief uiterlijk begin volgend jaar.
progress!
- Jhelsen
- Full Member
Gefeliciteerd, Jaap!
Wij hadden in juli de mieuwe pr-kaarten dus dat duurde 8 weken. Weet niet wat de huidige tijden zijn. Als je bij landen geen adres kunt geven, kun je dit binnen een paar weken per internet nog doorgeven.
Groet, Sol
Wij hadden in juli de mieuwe pr-kaarten dus dat duurde 8 weken. Weet niet wat de huidige tijden zijn. Als je bij landen geen adres kunt geven, kun je dit binnen een paar weken per internet nog doorgeven.
Groet, Sol
Het is het wachten meer dan waard geweest!
-

Victoria - Former CBB Sponsor
- Naam: Sol
- Vestigings Provincie: BC
- Soort visum: PR
en nu toch ticket geboekt... helaas was ik te laat voor een directe vlucht naar Vancouver (vanwege huwelijk, werk, 65e verjaardag moeder was het wat onzeker), maar land ik eerst in Calgary, om anderhalf uur later een vlucht te hebben met Westjet. ik weet dat westjet vrij vlot is met alles, maar toch denk ik dat ik die aansluiting ga missen. ik zie wel wat er dan gebeurt. desnoods een vlucht later of op een andere manier naar Vancouver. immigratie is immers belangrijker
. ik heb niet veel spulletjes mee te nemen, dus hat zal wel meevallen.
na een maand ga ik wel weer terug (waarschijnlijk nog zonder de felbegeerde PRC
), want ik ga het jaar afmaken bij mijn huidige baas. deze reis is dus vooral oriënterend, rijbewijs vernieuwen, auto laten fixen, babbelen met oud-collega's/ zoeken naar baan, woning etc. daarnaast wil ik de binnenlanden ook gaan verkennen 
ik vind het nu wel spannend!
na een maand ga ik wel weer terug (waarschijnlijk nog zonder de felbegeerde PRC
ik vind het nu wel spannend!
- Jhelsen
- Full Member
ahh zo spannend was het allemaal niet. ik kon nog een uur wachten tot we uiteindelijk in Calgary mochten boarden. ik was ongeveer de eerste bij de douane in Calgary en werd meteen doorverwezen naar Immigration. 1 formulier was nodig en na 5 minuten was dit allemaal in kannen en kruiken. geen adres doorgegeven (want daar vroeg ze niet naar). ik heb mijn paklijsten niet hoeven laten zien.
tja, dat was allemaal erg informeel en onceremonieel.
verder heb ik alles kunnen doen behalve de binnenlanden in.
mijn oud-collega's & kennissen waren als vanouds Canadees enthousiast over mijn mogelijkheden een baan te vinden. nou ja, dat moet ik nog maar zien, ik heb nog ruim een half jaar voordat ik definitief ga.
ik wil me in ieder geval vestigen in of North Vancouver (vanwege de ligging bij de bergen) of in Downtown. daar zijn toch de banen & voor dat beetje meer huur is de commute erg kort.
tja, dat was allemaal erg informeel en onceremonieel.
verder heb ik alles kunnen doen behalve de binnenlanden in.
mijn oud-collega's & kennissen waren als vanouds Canadees enthousiast over mijn mogelijkheden een baan te vinden. nou ja, dat moet ik nog maar zien, ik heb nog ruim een half jaar voordat ik definitief ga.
ik wil me in ieder geval vestigen in of North Vancouver (vanwege de ligging bij de bergen) of in Downtown. daar zijn toch de banen & voor dat beetje meer huur is de commute erg kort.
- Jhelsen
- Full Member
34 posts
• Page 3 of 3 • 1, 2, 3
Return to De laatste stand van zaken