You are here: Forum

Denise en Dimitri and the (hopefully not too long) road to C

Postings over het werkelijke bestaan in Canada door gelande Nederlanders.

Re: Denise en Dimitri and the (hopefully not too long) road

Postby dend » 07 Dec 2009, 15:34

Hallo allemaal,
even een korte update uit Utrecht NL. Inmiddels is Dimitri al werkeloos en ik (Denise) bijna aangezien ik alleen deze maand nog werk!
We vertrekken op 30 december 2009 naar Azie voor 3,5 maand en doen dan Hong Kong, Taiwan, Vietnam en China aan. We komen op 14 april 2010 terug vanuit Peking in Amsterdam.
Vervolgens vertrekken we op 18 april vanaf Dusseldorf naar Vancouver en komen een maand later op 21 mei aan vanuit Calgary in Hamburg, Duitsland. Dan zijn we een weekje in Hiddensee Duitsland met familie van Dimitri aangezien zijn ouders dan 40 jaar getrouwd zijn (is toch echt aardig van ons dat we onze reisplannen hierop flexibel hebben aangepast?!). Daarna vertrekken we definitief naar Canada uiterlijk eerste week juni, we zullen zien waar dat zal zijn maar ottawa staat nog steeds hoog op het verlanglijstje.

Dan begrijpen jullie alvast dat we wellicht de komende maandan wat minder vaak op canadabb.org zitten. In de tussentijd zijn we de laatste zaken aan het regelen, inpakken en banen te regelen vanaf afstand.

We keep you posted,
groetjes,
Denise en Dimitri
dend
Gold Member

Naam: Denise en Dimitri
Vestigings Provincie: Ontario
Soort visum: Skilled worker visum (oude procedure voor februari 2008)

Postby Dutch_Truck » 07 Dec 2009, 15:47

Goede reis toegewenst. ( Zal wel lukken denk ik zo ;D ;D)
Gerry
Dutch_Truck
Former CBB Sponsor

Naam: Gerry
Vestigings Provincie: New Brunswick
Soort visum: Landed status bij aankomst in Montreal, en door naar London, ON

Postby Nico & Marlies » 07 Dec 2009, 19:41

Naar mijn smaak zijn jullie reisplannen al veel te flexibel.. ik zou linea recta naar Canada afreizen ;D ;D Maar we wensen jullie veilige en onvergetelijke reizen toe! 8)
x Marlies

==
* Nico & Marlies Wobben * 18-2-08 verhuisd naar Regina! * http://www.wobben.org *
Nico & Marlies
Proud CBB Sponsor 2010
Proud CBB Sponsor 2010

Naam: Nico en Marlies Wobben
Vestigings Provincie: Saskatchewan
Soort visum: gekomen op work permits ('08), via SK PNP nu PR ('10)

Postby Roel en Monique » 07 Dec 2009, 19:55

Goeie reis! Fijne feestdagen, en een voorspoedig 2010! :D
Roel en Monique
Former CBB Sponsor

Naam: Roel & Monique
Vestigings Provincie: BC
Soort visum: PR (Skilled Worker)

Postby Iwan » 08 Dec 2009, 00:25

Wat een leuk reisschema ;D.... geniet van de reis en de ervaringen.
God is Great, Beer is Good and People are Crazy...
B. Currington
Iwan
Proud CBB Sponsor 2010
Proud CBB Sponsor 2010

Naam: Iwan Christine Gwendolynn
Vestigings Provincie: Manitoba
Soort visum: WorkPermit

Postby Jos en Noortje » 08 Dec 2009, 00:57

Heel veel plezier op jullie mooie reis! Geniet ervan! En veel succes ook met het besluiten van waar jullie uiteindelijk terecht gaan komen ;)
Jos en Noortje
Senior Member

Naam: Jos en Noortje
Vestigings Provincie: NB
Soort visum: Skilled Worker Simplified

Postby eva » 09 Dec 2009, 09:17

Groot gelijk om eerst nog een stukje v d wereld te zien vooraleer jullie nieuwe verplichtingen aangaan in Canada ! Ik ben zelfs blij voor jullie ;D

Geniet ervan ;)
eva
Senior Member

Re: Denise en Dimitri and the (hopefully not too long) road to C

Postby dend » 11 Mar 2010, 07:37

Hallo allemaal,
na een tijdje bijna terug van weggeweest! Ik en Dimitri zitten nog in China, maar het einde van onze Azie reis komt in zicht! Over bijna een maand vliegen we naar Canada en ik heb zelfs al een interviewdag met mijn oude werkgever die ook in Canada zit. Ottawa zit er op korte termijn helaas niet in, maar Toronto en Calgary wel en misschien zelfs Montreal. Mocht het Toronto gaan worden, dan zullen we op zoek gaan naar een mooie woonplaats op maximaal een uur met de Go-train. Op onze Azie reis hebben we zelfs al meedere Canadezen ontmoet die ons van veel tips hebben voorzien waaronder Calgary en Barrie, Ontario. Dus zo zie je maar weer eens, zelfs in Azie kun je je Canada avontuur voorbereiden ...

In de tussentijd heb ik 2 vragen aan jullie aangezien Dimitri en ik in april/mei in West-Canada op reis/orientatie zijn.
Wat missen we als we het stuk tussen Vancouver en Kelowna vliegen en dus niet met de auto reizen?
En wie heeft tips inzake het regelen van een huurauto one-way van Vancouver of Kelowna naar Calgary (22 dagen tussen 27/28 april en 19/20 mei)? Enterprise doet blijkbaar niet aan one ways, budget cars heeft geen auto's meer op deze dagen, exit reizen heb ik nog uitstaan en dan is alleen cheaptickets.nl tot nu toe de goedkoopste voor circa 550 euro voor deze 22 dagen maar dan wel zonder extra kosten voor een extra berijder (circa 160 euro) en one way fee (300 CAD). Dus dan kom je op een slordige 900 euro uit voor 22 dagen.
We vernemen graag goedkopere tips!

Alvast bedankt en groetjes van Denise en Dimitri uit de provincie Yunnan, China
dend
Gold Member

Postby The O » 11 Mar 2010, 10:32

Wat missen we als we het stuk tussen Vancouver en Kelowna vliegen en dus niet met de auto reizen?

Half BC !!

We vernemen graag goedkopere tips!]

Auto kopen?

Of

Wellicht is een "one-way Camper terugbreng actie" iets voor jullie tijdens die periode.
We gingen in mei 2009 weliswaar de ander kant op Calgary-Vancouver (kosten 600 euro all-in , 4 weken, 1500 km vrij). Kwamen bij inleveren in Vancouver zelfs een stel tegen die "gratis" van oost naar west door Canada een RV hadden teruggebracht (de kosten zaten in extra km en benzine). Struin alle sites van RV verhuurbedrijven en/of reisorganisaties af en stuur ze een meeltje. We hebben toen via gocanada.nl (Roderick) de boel geregeld (aanbieding stond destijds gewoon op zijn site). Ben wel bang dat die terugbreng acties vooral een Oost-West verhaal is maar: wie niet waagt wie niet wint....

Vancouver of Kelowna naar Calgary

Koffie staat al klaar..... :mrgreen:
Life is a journey, not a destination
Der Weg ist das Ziel
The O
Proud CBB Sponsor 2010
Proud CBB Sponsor 2010

Naam: Theo Kimberley BC
Vestigings Provincie: BC
Soort visum: Permanent Resident

Postby katalijn » 12 Mar 2010, 17:29

Hai D&D,

Leuk te horen dat het goed met jullie gaat, maar wel jammer dat Ottawa er voorlopig niet inzit... Nolan zag dat er een nieuw Deloitte kantoor in Kanata is geopend, dus we moesten al aan jullie denken.

Hopelijk komen jullie nog wel een keer langs in Ottawa, kunnen we trouwfoto's uitwisselen :D

Veel plezier in het oosten, en hopelijk toch tot snel in Canada!

Katalijn
Life is too short, don't waste it!
katalijn
Former CBB Sponsor

Naam: Katalijn
Soort visum: Skilled Worker - PR

Postby dend » 23 Mar 2010, 23:45

Hallo allemaal,
inmiddels hebben we een vlucht geboekt van Vancouver naar Toronto en v.v. eind april i.v.m. interviews voor jobs!
Vanuit Zuid China zagen we via Google Maps dat Vancouver Calgary direct slechts 1.000 km is en hier hebben we dan 3 weken voor om te reizen, meer dan genoeg tijd voor vanalles en nog wat op de route.
Nog bedankt voor de tips Theo, hier hadden we al naar gekeken maar autohuur is wel iets goedkoper zeker als je dan in B&B's nog eens aan de praat komt met anderen is onze ervaring.
Dimitri heeft zelfs zijn CV al gemaild naar de Canadees die we in Vietnam op reis ontmoet hebben, dus wie weet komt hier via via nog een baan uit ook!!!

Groetjes vanuit een wonderschoon karstrijk Zuid China, onze laatste 3 weken op reis zijn aangebroken, en tot snel vanuit Canada,
Denise en Dimitri
dend
Gold Member

Postby dend » 29 Mar 2010, 06:25

Vanuit een vandaag regenachtig China een korte update.
We hebben onze autohuur via gocanada.nl het goedkoopste kunnen regelen en zijn nu vooral op zoek naar tips voor de route Vancouver-Calgary. We willen zowel natuur afwisselen met orientatie.
We denken grofweg aan de route Vancouver, Icefields parkway, Okanagan, Banff, Jasper, Edmonton, Calgary en wie weet Nelson, Kimberley om meer CBB'ers op te zoeken, we moeten nog even goed kijken.

Dus tips voor onze West-Canada route zijn meer dan welkom.

Katalijn, ik zal 23 april doorvragen over het nieuwe Deloitte kantoor in Ottawa Kanata, dank voor de tip!

Groetjes,
Denise en Dimitri die in de laatste 3 weken van hun Azie reis het vizier meer en meer naar Canada aan het verleggen zijn!
dend
Gold Member

Postby katalijn » 29 Mar 2010, 08:14

Klinkt goed!

Zijn jullie 23 april in Nederland? Wij zijn 22-23 april in Nederland, en dan van 1 -7 mei. Afhankelijk van waar jullie dan zijn en ons schema (altijd touwtrekken omdat iedereen ons wil zien :-) ) kunnen we misschien wat afspreken??

Geniet van jullie laatste weekjes daar!
Katalijn
Life is too short, don't waste it!
katalijn
Former CBB Sponsor

Naam: Katalijn
Soort visum: Skilled Worker - PR

Postby dend » 11 Apr 2010, 21:10

Hoi Katalijn,
nee we zitten dan in Toronto (ik heb daar een aantal job interviews op 23 april) en van 1-7 mei reizen we tussen Vancouver en Calgary.
We vliegen over 2 dagen, 14 april, van Beijing naar Nederland om 18 april weer naar Canada, Vancouver te vliegen. We zijn dan in zowel West- als Oost-Canada ivm verschillende job interviews in Toronto en Vancouver via mijn werk (Denise). We zijn 21 mei weer in Europa, eerst in Duitsland tot 28 mei, ivm 40-jarig huwelijk ouders Dimitri (wordt gevierd op Hiddensee Duitsland). Dan zijn we van 28 mei tot 6 juni in Nederland voordat we 6 juni een enkele reis (Air Transat) geboekt hebben naar Canada.

En aan de rest natuurlijk: tot de volgende snellere update vanuit Canada!!!

Katalijn, wat gaan jullie trouwens in Nederland doen? Heel veel groetjes en tot snel in Canada,
Denise en Dimitri
dend
Gold Member

Postby dend » 24 Apr 2010, 08:12

Hallo allemaal,
even een korte update vanuit Mississauga/Toronto.
Nadat onze vlucht van 18 april door British Airways was gecancelled (een vulkaan in IJsland gooide behoorlijk roet in het eten), hebben we met man en macht een vlucht weten te vinden met Air Transat op 22 april. Uiteindelijk haalde ik mijn job interviews in Vancouver daardoor niet (dat werd dus telefonisch), maar gelukkig haalde ik de job interviews van gisteren in Toronto wel! Dat ging trouwens super en maandag ga ik daar verder praten! Dimitri heeft ook al wat contacten hier gelegd.
Eind volgende week vliegen we naar Vancouver en ook daar heb ik, Denise, job interviews. Vervolgens gaan we aan een inmiddels verkorte vakantie beginnen tussen Vancouver en Calgary en in Calgary zal ik waarschijnlijk ook nog wel wat mensen spreken inzake werkmogelijkheden. Dus eigenlijk gaat alles super!!!
Ook de landing in Toronto ging relatief snel, even langs immigration (half uurtje) en dan langs de douane (ook een half uurtje), beide zonder wachtrijen! Dusseh: we zijn landed immigrants alleen staat er geen stempeltje met landed in onze paspoorten, je krijgt alleen een sullig papiertje aan je paspoort geniet dat je PR confirmed bent.

We zitten straks dus heel erg te denken of het voor als start Toronto of Vancouver gaat worden en ook hoe we straks in godsnaam alle spullen hier kunnen krijgen tegen een schappelijke prijs (NL verhuizers zijn te duur vinden we).

Groetjes, Denise en Dimitri
dend
Gold Member

PreviousNext

Return to Geëmigreerd en wat nu?